Hvordan så du dette? Betalte 650kr i avgifter per pers når jeg brukte CT på SAS biz tur i mai, så vil vel påstå at 100Euro ekstra i skatt for oppgradering en vei er i overkant frekt.
Står litt over denne teksten her, men videre står dette: CPN 1 04D SAS UPGRADE OPERATING CC:SK ORIGIN:ARN DEST:ORD ICW: 1172436909226C2 RMKS: ARN SK ORD105.32EUR105.32END EUR 105.32 ACC/1 EUR NEW TAXES EXCH/ ORIG ISS/ EUR 105.32 FOID- WHERE THIS DOCUMENT IS ISSUED FOR TRANSPORTATION, OR SERVICES OTHER THAN PASSENGER AIR TRANSPORTATION, SPECIFIC TERMS AND CONDITIONS MAY APPLY. THESE TERMS AND CONDITIONS MAY BE PROVIDED SEPARATELY OR MAY BE OBTAINED FROM THE ISSUING COMPANY OR AGENT.
Står ingenting i T&C, men jeg fant en annen urovekkende opplysning og det er at det står opplyst at man kun kan tjene EB-poeng på oppgraderte reiser, men når jeg spurte på SAS-chat for et par uker siden så var svaret at det skulle gå fint å bytte til A3 på flyplassen. Ganske så nervepirrende da dette også er en MR..
Etter hva jeg forstår, så får man alltid en slik e-post. Men dette kan du bare se bort i fra., jf. e-post hvor oppgraderingen bekreftes: "If you paid using EuroBonus points, please ignore the cost shown on the receipt". Jeg har fått den "kvitteringen" to ganger, uten at jeg faktisk har blitt trukket penger.
Allright, takk for svar. Litt mere stressa for det faktum at det står i t&c at man ikke opptjener annet enn eb-poeng på slike oppgraderinger. Vi får krysse fingrene og se hva som skjer
Høres veldig rart ut. I SAS-appen min kommer oppgraderte segmenter opp som "flights" i løpet av min kvalifiseringsperiode. Så trooooor det skal gå bra, men alltids greit å høre med SAS.
Nå må man jo nesten revurdere å legge inn bud på Plusgrade hvis man skal kreditere til andre enn EB. Hvis jeg ikke får poeng for denne turen på A3 så er jo det "krise". Får vel bare sjekke og se hva som skjer. Hvis ikke de kommer inn så prøver jeg meg på en etterregistrering hos A3. Disse grekerne virker ikke å ha stålkontroll..
Da svarer jeg meg selv her (da vet jeg hva svaret blir). Det virker å være liten grunn til panikk. Etter mye søk på Internett virker det som om man får poeng til andre ffp. Da gleder vi oss igjen
Strekning: OSL-EWR Dato: 15/9/16 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Business Bud (angi poeng/penger (valuta)): 28190p Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: Nei
Strekning: OSL-EWR Dato: 16.09.2016 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Business Bud, poeng: 20 620 Eurobonusstatus: EBS Gikk oppgradering gjennom: Nei Svar kom 36 timer før avgang
Jeg fikk 200% miles (A) hos A3 på en Plusgrade oppgradering fra Go til Plus for CPH-ORD. Hele denne formuleringen om at man ikke kan opptjene i andre program viker snodig og jeg er usikker på hva intensjonen egentlig er...
Prøvde å oppgradere i loungen også, men da viste det seg at biz var overbooket, og ved gaten ble det spurt etter en frivillig for å flyttes ned til Plus mot en €500 kompensasjon. Needless to say: trengselen rundt gateområdet ble drastisk mindre
Strekning: OSL-EWR Dato: 17.09.2016 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Business Bud, poeng: 23 510 Eurobonusstatus: EBS Gikk oppgradering gjennom: Nei
Begynner det å danne seg et mønster på at drøyt 20' EB poeng er for lite for oppgradering fra Plus til Biz?
Mulig. Jeg sjekket ledige biz-seter på ExpertFlyer på i går (15.9, jeg flyr 17.9) og da var det kun 3 ledige seter i biz. Jeg hadde bud inne på både meg og fruen, så hadde lite håp. i utgangspunktet.