Takk, men jeg ser at det ikke er mulig å booke verken Plus Saver eller Business Saver til ORD. Vil jeg fortsatt bare få poeng tilsvarende Plus Saver?
Strekning: ARN-HKG Dato: 20.09.2016 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Biz Bud, Poeng: 23 150 per person (2pax) Eurobonusstatus: EBD Gikk oppgradering gjennom: JA - 47 timer før.
Jeg har kun mulighet til å by en fast sum fra CPH-NRT og retur (se tidligere innlegg om japansk regulering). Prisen er 4070 kroner pr pers (vi er to) fra Plus til Business. Tenkte å eventuelt by på den ene veien. Billettene er kjøpt i en VIP-Plus kampanje for ca. 6500 pr stk. Spørsmålet er: er det verdt 4 laken ekstra på en dagflyvning? Kan for ordens skyld nevne at det er flere i reisefølget på utreise, så å by på oppgradering den veien er ikke aktuelt. Hvis jeg går for dette, blir sluttsummen 10800,- pr billett. Hva mener dere? Skal eller skal jeg ikke?
Er det bare meg som ikke får opp oppgraderingssiden nå? Jeg klikker meg inn her: http://www.sas.no/alt-om-reisen/for-reisen/oppgradering/ Men får ikke mulighet til å legge inn navn og bookingkode som før.
Jeg kan kun uttale meg på egne vegne, men jeg synes i alle fall ikke 10 800,- er ille for en såpass lang tur i nye SAS Business. Jeg hadde nok slått til.
Ok, men tenk hvis det blir det ene flyet (LAN-kjerra) som ikke har ny kabin (grøss og gru...) Det hadde vært å kaste penger ut av vinduet. Men sjansen for at det skal skje, er kanskje ikke sååå stor Den som intet vover, intet vinner, sies det jo i et gammelt ordtak
Er det ikke bestemte plasser om man har infant. De får hverfall kurv til å ha dem i ,som da festes på veggen. Så om disse er ledig så burde de jo ikke være noe problem. Mulig det er data systemet som ikke klarer å ivareta dette. PS nå tenkte jeg spesifikt på LH. Korte turer så kan det vel ikke være noe problem.
Jeg er ikke sikker selv, men på hjemreisen fra LAX i SAS´ nye Business i sommer spurte jeg bl.a. om hvor mange seter de hadde i Business med babykurv/vugge. Dette var flyvertinnen usikker på, men snakket med sjefen og det viste seg at det var kun setet helt fremme på høyre side (1H?) som hadde denne muligheten. Når det gjelder innenlands og i Europa så er det vel bare enkelte seterekker (oddetall?) man kan velge og da med bare ett spedbarn per rekke om jeg ikke tar feil. Så jeg antar at logistikken rundt dette og at SAS ikke kan garantere at de "riktige" setene er ledig når du søker oppgraderingen og du blir oppgradert er en av årsakene.
Takk for svar. Temaet er slett ikke vugge/krybbe. Minstemann er 19mnd og sitter fint på fanget. Problemet er at så lenge han er med, så er vi forhindret fra å benytte plusgrade. Med OT gikk det smertefritt. Vi flyr over dammen i nest uke, og det er klart at plus frister....
Strekning: EWR-OSL Dato: 19/9/16 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Business Bud, poeng: 32005p Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: Ja 12 ledige seter 3 timer før avgang, nesten fullt etter "boarding completed", så her kunne jeg nok fort spart 7000p, uten at det spiller noen stor rolle.
Strekning: OSL-EWR Dato: 25/9/16 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Business Bud (angi poeng/penger (valuta)): 21000p Eurobonusstatus: EBD Gikk oppgradering gjennom: Ja Fullt på Business ser jeg
Det er fortsatt flere ledige seter til salgs, men de er blocked. Er det noen som vet grunnen til det? Gjelder 2D, 7D, 8D og 8F.
Det var i dag, 24 timer etter at plusgrade-oppgraderingene gikk gjennom. Da ville jeg heller gjettet at det er for diamantene, men hvorfor blokkere seter? Det blir jo ikke flere eller færre lesige av den grunn.
Det er altså på SK907 i morgen hvor de fortsatt selger billetter på SAS.no (minst 3) og EF sier 4 seter blokkert. Det kan være overbooking, det kan være noen heldige personer som ikke har fått vite det enda eller det kan være en helt annen grunn.