Strekning: HKG-ARN Dato: 28.09.2016 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Business Bud, sek 3800 Eurobonusstatus: EBD Gikk oppgradering gjennom: Ja Svar kom 48 timer før avgang Her er jeg litt usikker på om jeg la det budet eller ikke. Har for meg at jeg la minste bud, men husker ikke at det var så høyt? Finner ikke eposten fra når jeg la plusgrade
Husker du datoen du la inn budet. Hvis det var august eller senere så stemmer nok dette godt med minste bud.
Her har du selvsagt helt rett, sjekket prisen på poeng nå. Må ha vært dårlige batterier i kalkulatoren min (jada....) Edit: Ved nærmere selvrefleksjon må jeg innrømme at jeg heller vil betale samme sum enn å gi fra meg poengene. Det er jo helt idiotisk, men er altså så skadet av poengjaget at all rasjonalitet går ut vinduet MEN, SK har jo poengsalg av og til, det er jo god butikk i forhold til oppgraderinger. Så skal heller kjøpe de poengene og bruke, fremfor de surt opptjente. Men HVOR er det blitt av bonus-challenges fra EB?
Endret mitt opprinnelige bud fra penger (225euro) til poeng, 25200 poeng per person. Når jeg var inne og sjekket sist så var det rundt 350 euro/25000 poeng i minstebud. Forstod det slik at man får ekstra vekting som EBD?
På onsdag skal jeg hjem igjen fra Stavanger via Oslo til Ålesund og reiser da i Go siden dette er en billett fra jobb. Men så er det en viss mulighet for at jeg kan rekke en tidligere avgang og jeg tenkte derfor at jeg skulle sjekke hva minstebudene var. Som EBD betaler jeg egentlig da bare for fleksibiliteten. Men minstebudet er 45 Euro (ca 400,- NOK) per leg og det synes jeg er drøyt, spesielt når jeg ikke er sikker på å kunne rekke en tidligere avgang. Jeg vil i tilfelle komme ca to timer tidligere hjem for drøye 800,- NOK. Er det bare jeg som synes dette er i overkant kostbart? Det var (som oftest) billigere med OptionTown innenlands vel? Og 45 Euro som minstebud ser ut til å være fast de gangene jeg har sjekket.
Helt enig. Med OptionTown fikk jeg alltid 29 euro som fastpris på innland og 39 på Europa-ruter, måtte bare logge inn nok ganger. Det synes jeg var en helt grei pris. Det jeg har sett fra det nye systemet har vært betydelig dyrere og når jeg ser på noen av de budene som blir skrevet om her, så er det som regel mye mer enn jeg ville vært villig til å betale.
også min erfaring, "myer mer enn jeg ville vært villig til å betale" som EBG. Hadde jeg vært statusløs, og hatt behov for litt ekstra innsjekk, satt pris på lounge osv, hadde det kanskje stilt seg annerledes. Det kjipe er jo at optiontown muligens var litt mindre kjent, men som interesserte frequents kjente - mens nå reklamerer sas høylytt med upgrade... :/ Kanskje de drar inn mye fra alle turistene som ellers likevel føler seg for fine til å fly norwegian?
Det samme tenker jeg. Hadde jeg ikke vært EBG/EBD så ville jeg nok ha vurdert å betale 400,- ekstra per leg for Plus, fasttrack, lounge, mer poeng mot status etc. he-he, godt poeng.
Strekning: OSL-ARN Dato: 06.10.2016 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS Plus Bud, 45 EUR Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: Ja (Bookingklasse A) Svar kom 47 timer før avgang Strekning: ARN-ORD Dato: 06.10.2016 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS Business Bud: 650 EUR Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: Ja (Bookingklasse Z) Svar kom 38 timer før avgang Det bør nevnes at jeg fikk epost om at jeg ble forsøkt oppgradert omlag 47 timer før avgang på sistnevnte strekk, men at de ikke hadde klart å belaste kredittkortet mitt. Rart, siden de klarte det for OSL-ARN, og det var mer enn nok dekning. Jeg kunne også endre kort, det gjorde jeg sporenstreks og trodde da at det skulle gå gjennom ganske raskt. Det gjorde det ikke, og jeg prøvde å trøste meg med å tenke på alle pengene jeg sparte. Så, klokken 02.52 i natt plinger det i telefonen med epost om oppgradering. Lykkerusen går utover søvnen en times tid, og jeg benytter den til å snike meg ut på toalettet for å reservere sete 2H. Så tilbake i drømmeland hvor min samboer totalvraker bilen min. Alt i alt en ok natt.
Strekning: OSL-MIA Dato: 07.10.2016 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Business Bud, 20000 poeng Eurobonusstatus: EBD Gikk oppgradering gjennom: Ja (Bookingklasse Z) Svar kom 47 timer før avgang Hurricane or not, here we come
Selv klarer jeg ikke se at Ser flere melder om pris på 6-700 euro fra go til Biz for tiden. Jeg kan umulig være den eneste bonusnissen her inn som syns det er for dyrt for 8-11 timer i biz? Hadde faktisk ikke vurdert og legge inn bud og heller brukt 5-6 tusen (vær vei) på noe annet ( banner kanskje i kirka nå)
I alt så betalte jeg ca kr 12500 for OSL-HKG i biz. Det er ca kr 2000 billigere enn billigste du finner nå når jeg sjekket google flights. Kan hende jeg ikke sjekket godt nok.
Det er helt i grenseland for min del. Jeg hadde aldri betalt dette for en oppgradering på flyplassen uten ekstra grunnpoeng, som jeg forøvrig trenger alle jeg kan få av. Det bør også sies at jeg betalte 2490 for billetten på now or never, så totalprisen blir ikke så ille. I "verste fall" 15K t/r. mot 24K for vanlig biz saver. EDIT: Bonusfeber er i bunn og grunn fjollete, men ikke si det til noen.
Strekning: ARN-HKG Dato: 03.10.2016 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Business Bud, 400 euro Eurobonusstatus: EBD Gikk oppgradering gjennom: Ja Svar kom 42 timer før avgang
Når man spent venter på svar fra SAS/Plusgrade, så bestemmer epost-høvdingen å spøke litt. Først epost fra SAS med emne "To dager igjen til din HongKong reise" deretter fulgt av en epost med emne "Take a seat in business class". Sistnevnte var da reklame fra Lufthansa, men når man sitter å venter på ja/nei på oppgradering så gjorde hjertet et litt hopp. Direkte ondskapsfullt ;-)
Strekning: ARN-HKG Dato: 01.10.2016 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Business Bud, 25000 ebpoeng 2 pax Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: Ja Svar kom 38 timer før avgang
Helt enig med deg. Da er det jo nesten samme pris å kjøpe en business saver i utgangspunktet hvis du er litt heldig med dagen og følger med på tilbudene. .....men hvis det er det de går for så er det jo mange nok som er villig til å bla opp da . - og det betyr vel igjen at complimentary upgrades for EBDer kan vi se sjeldnere fremover dessverre