Strekning: OSL -> BOO Dato: 07.10.2016 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS Plus Bud, 50 euro Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: Ja
Jeg bladde opp nå selv om jeg egentlig er enig med dere. For meg er business mest hensiktsmessig på red-eye flighter tilbake fra f.eks Asia. Frem er det vanskelig for meg å sove uansett klasse jeg reiser i. Så, vi får se om neste flighten gir Courtesy Upgrade siden wide open i C. Men hvis ledig sete ved siden av i Plus er det ikke noe stor krise for meg.
Strekning: ARN-HKG Dato: 07.10.2016 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Business Bud, 25170 EB poeng, 4 passasjerer Eurobonusstatus: EBD Gikk oppgradering gjennom: Nope Svar kom 48 timer før avgang Skjønte at det var en long shot da de siste uken kun hadde 3 billetter til salgs i biz. Krysser fingrene for returen neste fredag
Strekning: ARN-ORD Dato: 12.10.2016 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Business Bud, 23150 EB poeng, 2 passasjerer Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: Ja! Svar kom 47timer før avgang og gleder meg til å teste BIZ for første gang i livet. Reiser med dama og velger derfor midtsetene. Rad 1 eller 6?
Gratulerer! Om du velger rad 1 eller 6 spiller ikke så stor rolle spør du meg. På rad 1 har du jo ingen andre foran deg, men personlig så tror jeg at jeg hadde valgt rad 6.
Tja, godt spørsmål egentlig. Jeg synes rad 1 kan bli litt for nært galley og toalett og så misliker jeg at man ikke kan ha sko, bag etc. på gulvet under take-off og landing på bulkhead seter. Og så mener jeg å huske at skjermene på rad 1 hadde en annen (dårligere?) løsning enn de lengre bak.
50 euro?? for og reise SAS plus OSL- BOO. Hørtes mye ut, da du får mye drikke/lefser for 50 euro Som EBG ville du også fått god plass ved nødutgangene, hvis det var ledig ved bestilling av reise.
Rad 1 er det stilleste området på hele flyet. Tipper vel at det er en 10-15 passeringer igjennom der utenom matserveringene. Rad 1 har også mye bedre plass til beina. (størrelsen på hullet du stikker beina inn i). Det eneste som trekker ned er avstanden til skjermen på veggen, skjermen forøvrig er identisk. Jeg går alltid for 2H hvis jeg reiser alene og 1 D,F hvis vi er to på tur.
Jeg har aldri likt å sitte mot bulkhead. Når du har en seterad foran deg har du lommer å putte ting i, skjermen er der permanent å må ikke tas opp fra armlenet og på single isle fly, så kan du i regelen ikke strekke ut føttene like mye mot bulkhead som du kan under setet foran. Men jeg er kanskje litt sær
Rad 1 hvis du vil ha god plass, skal sove og ikke bryr deg om IFE eller ha personlige eiendeler i umiddelbar nærhet ved start og landing. Rad 6 hvis du vil kunne bruke skjermen under hele turen. Det er en liten sjanse for at du ikke får førstevalget hva gjelder mat på rad 6. Jeg har ikke sittet så langt bak, men jeg har inntrykk av at de har greit med mat.
Strekning: CPH-PVG Dato: 02.10.2016 Fra klasse: SAS Youth GO Til klasse: SAS PLUS Bud: Kr 1690,- Eurobonusstatus: EBB Gikk oppgradering gjennom: Ja Svar kom 36 timer før avgang Strekning: PVG-CPH Dato: 10.10.2016 Fra klasse: SAS Youth GO Til klasse: SAS PLUS Bud: 11 035 bonus poeng Eurobonusstatus: EBB Gikk oppgradering gjennom: Ja Svar kom 48 timer før avgang
Strekning: MIA-OSL Dato: 10.10.2016 Fra klasse: SAS GO Til klasse: SAS PLUS Bud: Kr 195 EUR Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: Ja Svar kom 38 timer før avgang
@Radio Betalt 200 kroner for billetten + 50 Euro opp til Plus. Det er forøvrig sånn jeg opprettholder EBG status på poeng
Testet for moro skyld Strekning: OSL-TXL Dato: 09.10.2016 Fra klasse: SAS GO Light Til klasse: SAS PLUS Bud: EUR 55, minste bud Eurobonusstatus: EBD Gikk oppgradering gjennom: Ja Strekning: DUS-OSL Dato: 13.10.2016 Fra klasse: SAS GO Light Til klasse: SAS PLUS Bud: EUR 55, minste bud Eurobonusstatus: EBD Gikk oppgradering gjennom: Ja Verdt det? Nei. Som EBD spiser jeg greit i lounge, og kan uansett drikke så mye Cola Zero jeg bare ønsker. Først inn/først ut spiller liten rolle når det er buss ved ankomst på TXL, ved avreise DUS og ved ankomst OSL.