At plusgrade er bortkastet på privatreiser er jeg mildt sagt uenig i. På min tur til Chicago hadde jeg betalt 6500 for plus t/r. Med tanke på poeng så gir både plus og biz 200% til A3 så poengmessig trengte jeg ikke gjøre det, men store deler av poenget er jo å reise mer komfortabelt til en rimeligere penge. For min del kostet oppgraderingen til Y-C ca. 30k bonuspoeng og rundt 4500 nok. Med cash begge veier hadde det blitt ca. 9000. Da har man C til 15k mens innkjøpsprisen er ca. 23k. Det er 8000 "spart" på en C-billett. Jeg fløy altså business med ca. 35% rabatt. Nå brukte jeg bonuspoeng en vei så kostnaden i cash var 11k. Jeg kommer nok også i fremtiden til å bruke plusgrade på IC med SAS så lenge minstebudet ikke blir for høyt
Det stiller seg selvfølgelig litt annerledes hvis du har et hav av poeng å ta av når du byr på oppgradering, men når det gjelder oppgradering for cash ser jeg stadig eksempler på at det ville vært billigere å kjøpe ønsket klasse direkte enn å oppgradere etter booking. På europareiser med flere legs er det vel egentlig alltid billigere å booke plus saver enn å oppgradere alle segmentene i ettertid.
Go->Plus i Europa så er jeg enig, men på IC er det potensielt mye å spare, både på cash og poeng. Jeg har heller ikke spesielt mange poeng da jeg ikke reiser spesielt mye i jobben, så for meg gir Plusgrade god verdi for poengene også
Hei! Jeg har blitt oppgradert med kjæresten, og uten at det var to ledige seter ved siden av hverandre. Dette har skjedd både til pluss og business, men det har heldigvis ordnet seg når vi kommer ombord (vi spurte om en ville flytte seg...). Ikke en ideel løsning, men bedre enn å sitte på hver vår rad, og ganske langt fra hverandre.
Har blitt oppgradert til Plus flere ganger, og alltid klart å byttet sete (vi har alltid havnet i toseterne.)
Så oppløftende å høre! Smidighet og tilpasningsevne er fortsatt egenskaper som eksisterer i vårt samfunn
Verden går vel fortsatt i rett retning, selv om så mange forsøker å fortelle oss det motsatte Det fine er at om man klarer å karre til seg en plass i en toseter, så sitter man alltid med noen som reiser alene. De er som regel alltid klar for et bytte
Strekning: CPH - ORD og ORD - CPH Dato: 09.09.2016 og 11.09.2016 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS Plus Bud: 10000/strekning Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: Ja
Strekning: LAX-ARN Dato: 2110.2016 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Business Bud, 2530 eb poeng, 2 pax Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: Nei Svar kom 38 timer før avgang Var 8 plasser tilgjengelig for 2 dager siden, fullt nå.
Mulig betalt oppgradering går foran poeng? Rart om 8 plasser som mest sannsynlig er i klasse CC blir solgt? Eller..
@Xflipper Aldri prøvd meg på samme oppgradering selv men vil jo tro at fredager er en god dag å reise på for mange, selv også kanskje for di dresskledde...
Var det en skriveleif eller fikk du faktisk by så lavt som 2530 poeng? I så fall er det kanskje ikke så rart at den ikke gikk gjennom. La akkurat inn bud på samme flight i november, da var minstebudet ~20 000 poeng.
For å svare meg selv angående om en kan få Courtesy Upgrade eller standby på points ved check-in/gate: Please note that if you have ordered a special meal, observe that the original meal reserved will be served in the higher class. Kilde: http://www.flysas.com/de/de/eurobonus/earn-points/airlines/sas/spendpoints/upgrade/terms_conditions/
Strekning: BOO -> OSL Dato: 23.10.2016 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS Plus Bud, 50 euro Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: Ja
Strekning: OSL-TRD Dato: 24.10.2016 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS Plus Bud: 475 kr Eurobonusstatus: EBB Gikk oppgradering gjennom: Ja Svar kom 45 timer før avgang
Det er helt sikkert beskrevet i tråden, men den var så innmari lang. Regner med at en ikke kan legge inn bud på bonusreiser "best pris"?
Strekning: OSL - EWR Dato: 26.10.2016 Fra klasse: SAS Plus (VIP SALG) Til klasse: SAS Biz Bud: 20 245 Poeng x 2 pax Eurobonusstatus: EBG(Oppgradert på kompis sin konto, han er EBS) Gikk oppgradering gjennom: Ja Svar kom 48 timer før avgang. 2 minutter etter SAS sin mail om at det nå er 48 timer til du skal til New York. Da fikk gutteturen til New York en god start! C