Hei Noen som har noen tanker om hva som er et fornuftig bud med poeng for go til business København-New York? Minstebudet er 35 000 poeng per person. (vi er to stk) Har gullkort men usikker hvor stor boost det gir ?
Strekning: OSL -> BOO Dato: 04.11.2016 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS Plus Bud, 50 euro Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: Ja
Strekning: EWR -> OSL Dato: 01.11.2016 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS Bussiness Ikke akkurat plusgrade men det kan være nyttig info for dere. Fikk oppgradert ved gaten for 40.000 poeng... PS. Ble nok litt lurt her, de ansatte der så hvor mye poeng jeg hadde fra før fordi jeg viste gullkortet på mobilen :/
40.000 poeng Go->Business er fast pris, det samme er 25.000 poeng Plus->Business og 15.000 poeng Go-Plus Disse poengsummene er faste for oppgradering mot poeng på flyplassen og varierer aldri.
Strekning: HKG - ARN Dato: 07.11.2016 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Business Bud: 26 000 poeng x2 Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: JA Svar kom 47 timer og 30 min før avreise. Oppgradering jeg la inn for min far: Strekning: HKG - ARN Dato: 08.11.2016 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Business Bud: 385 EUR x2 Eurobonusstatus: EBS Gikk oppgradering gjennom: Ja, Svar kom 47 timer og 30 min før avreise.
Hadde flydd i go om jeg ikke var avhengig av Status poeng, eller jeg hadde minst 3 timer i lounge. Men regner med du har gullkort? Så da faller lounge vekk.
Om man har EBG eller høyere, så ser jeg ingen grunn til å oppgradere innenlands, bortsett fra om man trenger poengene for statusgrunner. Man har lounge, så man betaler da 45EUR for snacks og 500 poeng (+25% for EBG og høyere), 1.33 poeng/kr....ikke spesielt bra poeng/kr utbytte sammenlignet med f.eks HKG, LAX på salg.
Om du ikke har loungetilgang fra før av så ville jeg vurdert når på døgnet flygningen er. Jeg fløy samme ruta i går i PLUS, med avgang fra OSL klokken 07, retur klokken 19. Loungen på OSL var behagelig med god plass såpass tidlig. På TRD hadde jeg fryktelig lang ventetid fra jeg skulle levere inn leiebil og til avgang, så ble 2 timer i en fullstapet Cafe-lounge. Måtte til slutt komme meg ut for å ta en pizzabit da kanelbollene dessverre tok slutt og hvetebollene ikke fristet lenger. Om jeg hadde betalt for bilettene selv, ville jeg nok tatt GO hele veien. Forøvrig veldig bra service på begge flyturene i går!
Byr utelukkende på inneriks oppgradering for poengene, så jeg ville ikke brukt poeng. De er dyrebare for CT turene
Strekning: ARN - HKG Dato: 11.11.2016 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Business Bud: €550 Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: Nei Svar : 36 timer før avgang. (01:52) Detta var litt leit, for jeg hadde dradd til litt ekstra på budet syns jeg, for å få en oppgradering, så kunne jeg passere den magiske 90000 grensa . Har bydd på returen og, men den flighten virker fullere, så det blir nok ikke noe Diamant i helgen nei.
Strekning: OSL -> BOO Dato: 04.11.2016 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS Plus Bud, 50 euro Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: Ja
Strekning: BOO -> OSL Dato: 06.11.2016 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS Plus Bud, 50 euro Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: Ja
Har en reise til NRT i desember, og forsøker å legge inn et bud. Men får kun opp option om en fast sum av enten poeng eller cash på CPH-NRT strekket. Ingen slider. Gjelder dette visse avganger?
Strekning: OSL-TRD Dato: 06.11.2016 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS Plus Bud: 370 NOK (minste mulige bud) Eurobonusstatus: EBD Gikk oppgradering gjennom: Ja Svar ~48 timer før avgang Det var mest en test for å prøve systemet. Som ebd er det lite ekstra fordeler innenlands. Det som var litt stilig er at den oppgraderte billetten blir fleksibel som en vanlig plus-billett. Møtte opp i gaten på et tidligere fly og ble booket om uten problem.
Strekning: CPH-SFO Dato: 11.11.2016 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Biz Bud: 30.000 EB Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: Nei Svar ~40 timer før avgang Forøvrig den beste plus turen LH jeg har hadd! Svært oppegående crew med høyt servicenivå, veldig bra! Venter på svar for returen med samme bud.