Er fire personer på en booking OSL-EWR, og jeg ønsker å legge inn bud på oppgradering fra Plus til Business med mine poeng. Men EuroBonus-nummeret som kommer opp (selv om jeg var logget inn og gjorde bestillingen) på Plusgrade-sidene er ikke mitt, men en av de andre i reisefølge sitt. Noen som vet om det er noen måte å få endret dette på?
Man kan ikke oppgradere best tilgjengelighet via Plusgrade (Hvert fall ikke på innenriks). Testet senest for en ukes tid siden.
Strekning: ORD - ARN Dato: 11.10.2016 Fra klasse: SAS Vip Go Til klasse: SAS Biz Bud: 650 EUR Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: Ja Svar kom 47 timer før avgang.
Ville ringt SAS og fått dem til å sette ditt EB-nummer som hovedkontakt på bookingen. Er noe rusk i de it-systemene.
Første post på forumet. Smyg lest i et par år nå. Strekning: OSL - EWR Dato: 26.10.2016 Fra klasse: SAS VIP Plus Til klasse: SAS Biz Bud: 455 eur (sparer poeng til tur i First med dropset) Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: Ja Svar 48 timer før avgang. Grei start på kompistur til NYC og 3 hockeykamper på 4 dager. Håper på positivt svar til returen også.
Morro! Er på samme fly, og samme klasse, sitter på 3ADF.. er hele kompisgjengen i biz? vi er 3 som reiser, kan jo bli et fyllaslag over atlanteren dette! C
Jeg hadde samme problemet - logget meg på chatten til kundeservice og forklarte problemet. de sørget da for at det var mitt nr som kom opp neste gang. Mulig at de ganske enkelt fjernet min kones nummer som også var lagt inn. Mitt dukket i alle fall opp ved neste forsøk.
Er løsten på en oppgradering til junaiten. (Har p.t. Plus). Hva bør jeg legge inn av bud (hhv i kontanter og i poeng) for å være "sikker" ? /koffert.
Det er klart det er noen unntak, men som jeg sier så kan du få ganske rimelige biz billetter om du jakter det litt, er fleksibel og bestiller i god tid. Jeg søkte mye på Google Flights i sommer etter billetter på høsten mellom AES og LAX (som da er 6 legs). Da fant jeg Biz Saver nede i 17800 på det billigste. (Merk at her legger jeg tung vekt på fleksibel og jakt fordi jeg fant også priser opp i 24000.) Når du i utganspunktet har Plus så er det jo bare de to turene over dammen som er relevante for forskjellen, men da snakker vi kanskje mellom 10k og 11k ekstra for garantert Biz begge veier, mulighet til å ta med 32kg per kolli samt mulighet til å velge sete 2H (rask servering og skjermet fra midtgang). Den fordelen er lett verdt 2000 i min bok.
Strekning: EWR - OSL Dato: 30.10.2016 Fra klasse: SAS VIP Plus Til klasse: SAS Biz Bud: 455 eur Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: Ja Svar 48 timer før avgang. 2 av 2 så langt. Betalte nok for mye. Uansett blir det godt å sove seg hjemover.
Jeg får opp relativt stive priser på oppgradering til østkysten (minst 1700 til Plus, 5500 til Biz). Bl.a. var det mye billigere å kjøpe Plus direkte på samme flight på Vip-salget. På gullmailen opplyste de følgende: "När det gäller priser för uppgradering via våran budgivningssida, baseras dessa på den bokningsklass du har betalat för. En billigare biljett är därför dyrare att uppgradera än en dyrare biljett." Det gjør det jo egentlig vanskelig å få til noen røverkjøp på Plusgrade? Og vanskelig å sammenlikne hvilke bud som har blitt akseptert og hvilke som avvises?
Strekning: CPH-PEK Dato: 31.10.2016 Fra klasse: SAS plus saver Til klasse: SAS Biz Bud: 500 eur Min/Max bud: 385 eur / 670 eur Eurobonusstatus: EBD Gikk oppgradering gjennom: Ja Svar 46 timer før avgang. Justerte bud fra 385 eur til 500 eur i siste liten da jeg ble enig med meg selv om jeg kunne bruke en fornuftig mulighet for søv etter full dag på job i oslo. I øvrig, reisefølge med bud på 640 eur og EBG har ennå ikke fått svar
Strekning: ARN - LAX Dato: 04.11.2016 Fra klasse: SAS Plus Saver Til klasse: SAS Business Bud: 440 EUR Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: Ja Svar ~48 timer før avgang. Hadde egentlig et bud inne på 21000 poeng, men fordi jeg ville spare poengene og fikk litt angst for at jeg ikke skulle få prøve Business endret jeg budet i siste liten. Er mer pessimistisk med tanke på returen fra SFO. Her har jeg SAS Go, det er smekkfullt i Plus og bare noen få seter ledig i Business så vidt jeg kan se
Strekning: CPH - PVG Dato: 04.11.2016 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS Business Bud: 48005 poeng (!!) Eurobonusstatus: EBS Gikk oppgradering gjennom: Ja Svar : 48 timer før avgang. Hadde poeng som har brent en stund og har tenkt i lengere tid å få testet ut SAS Business, så jeg gunnet på med budet. Mulig dette var i overkant, men budet gikk inn og jeg gleder meg til en bedre flyreise til Shanghai denne gangen. For øvrig vil dette bli min første tur på long haul i business og det gledes! Så for meg er det verdt hvert ett poeng, håper jeg!
Strekning: ARN - HKG Dato: 03.11.2016 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Business Bud: 26 205 poeng x2 Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: Nei Svar : 36 timer før avgang. (Midt på natten) Men fikk følgende sms nå, kvelden før avreise: Treat yourself on your flight to Hong Kong! Upgrade to SAS Plus or SAS business class with Eurobonus points or creditcard. Please contact SAS Servicecenter after passport control at Arlanda First come first serve. *This offer is not valid if you have ordered a special meal and/or if you travel with infant. Eco og biz er helblått på Expertflyer, plus har 5 hvite seter.. så merkelig sms.. men får høre i lounge i morgen når vi lander.. vært digg å få sove litt nedover, når man bare skal være 3 dager ... C