Jeg hadde inn et bud på 220Euro fra Pluss til biz, ARN-HKG. den endret jeg til poeng, men nå når jeg i dag tenkte kanskje at jeg skulle spare poeng var prisen fra 400Euro. Det er jo en heftig økning. Og som du sier dyrt når man allerede har betalt for et pluss sete.
Testet PlusGrade hos Air New Zealand denne uka. Strekning: AKL-SYD Dato: 05.08.2016 Fra klasse: Economy Til klasse: Tilsvarende SAS Plus (NZ Premium Economy) Bud (angi poeng/penger (valuta)): 105 (5 dollars over laveste budmulighet) - tilsvarende ca. 700 kr. Eurobonusstatus: EBD Gikk oppgradering gjennom: JA
Strekning: ORD-ARN og ARN-BGO Dato: 09.08.2016 Fra klasse: Go Til klasse: Business / SAS Plus Bud (angi poeng/penger (valuta)): 4010kr og 405kr. Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: Ja, ser virkelig fram til business fra chicago (2 gangen jeg prøver, fikk oppgradert tidligere i år tur-retur boston-københan)
Jeg fikk opp dette valget på en reise innenriks nettopp. De "blodsugerne" skulle ha 890 kroner for å oppgradere til PLUS. Tror du jeg lot meg lure? Nope!
Jeg tok en for laget nå, svidde av 60.000 poeng på Go - Business på ARN-HKG neste fredag. Egentlig ganske greit, bekreftelse kom med en gang og jeg slipper nå å gå rundt å bekymre meg mer for om jeg får oppgradering eller ikke. Det eneste som var ganske klønete var at dersom du allerede har en forespørsel liggende inne så må du kanselere alt (både business og evt plus) før du får opp valget med instant upgrade.
La inn et poengbud Plus til C 20K x 2 t/r for noen dager siden. Da jeg nå sjekker en annen IC-booking i November kan jeg kun by med cash, ikke poeng. Andre som får opp det samme?
Jeg har vært borti noe lignende. Problemet den gang var at EB-medlemskapet mitt ikke var korrekt koblet opp mot PNR. Med engang SAS ordnet opp i dette kunne jeg by med poeng.
Er det noen som vet om bud behandles manuelt? Eller skjer behandlingen elektronisk ved at systemer vurderer budene?
Testet nettopp instant upgrade for ARN-HKG søndag neste uke. Plus -> Business 35.000 poeng. Fungerte som smurt. Bekreftelse på mail og mulighet for å velge nytt sete med en gang.
Er jo ikke helt galt om man har ekstra poeng til overs. Tar man i betrakting at det koster 25000 ved gate og at man får 4375 status poeng for de ekstra 10 000 eb poengene. Du får bekreftelse i god tid at du har fått biz, og muligens også får deg et bedre sete.
Viss du ser litt lengre bak i denne tråden så ser du at det er ett valg man kan få opp på enkelte flyvninger.
Jeg vet ikke hvordan dette fungerer, men tipper at denne muligheten til instant upgrade ikke dukker opp før nært avgang og viss det er (mye) ledig plass ombord i Plus/Biz. Så det kan sikkert lønne seg å sjekke igjen når det nærmer seg avreise.