Hvis du byr €100 per pers for en oppgradering av 2, og du er gull. Så er jeg enig i at det blir €120 per pers, det effektive budet. Det jeg mente var at du ikke ville få €100 * 1.2 * 1.2 (€144) . Dermed spiller det ingen rolle hva de andre i reisefølget har, så lenge det formodentlig er statusen til den som byr som avgjør.
Det ble ingen oppgradering. Kan ikke si jeg gleder meg til turen over dammen i go. (Man blir fort vant til å reise litt bedre) Reiser med barn så oppgradering til biz var ikke aktuelt. Budet var forøvrig 125€ * 4 Ewr-Osl, avslått 36 t før avreise. 2 i pnr med gull.
Alt håp er nok ikke ute.... om sommeren er jo SAS mellom OSL og EWR stappfulle av ferierende nordmenn og som regel overbooket i Go hver dag. Det er sjelden de har gitt oppgraderinger på forhånd med de gamle systemene også i disse periodene med mye overbooking er min erfaring. Men allikevel så må de flytte noen frem i timene før avgang. Så spør i loungen så er sjansen god for å få til noe allikevel tipper jeg
Ja, det er planen. Hadde bare ønsket meg de ekstra poengene også. *prinsessevilhaiposeogsekk* I fjor på hjemreisen hadde vi slått fra oss oppgradering, men fikk plutselig nye billetter (plus) mens vi satt i loungen. Får håpe på en reprise. Hva er forresten prisen ved oppgradering i lounge/gate? Cash altså.
Det er riktig som @TomF66 sier, det skjer fort ting. Vi hadde bud inne på DUB - OSL som ble avslått. da vi kom til gate fikk vi ops oppgradering , og det enda det var minst to EBD ombord som IKKE satt i Plus
Fløy de fremdeles 737-700 til DUB? Jeg hadde gleden av å sitte på den ene (fullstappede) raden med Plus i denne kabinen på strekningen DUB-OSL for noen uker siden, og det kan oppsummeres med ett ord: håpløst. Kan nesten i seg selv være en grunn til at de ikke oppgraderte EBD'ene ombord, hvis de for eksempel satt på nødutgangrad.
Vi fløy i begynnelsen av mai. Plus var de 2 første radene, evt 3. Diamantene satt rett bak. Det var nok 737-700 den gangen og, men jeg husker ikke sikkert.
Det er vel som før mener jeg ; 15000 go til plus, 40000 go til biz, og 25000 plus til biz Eller vente på freebie oppgradering i lounge.
Hvordan går man frem for å innynde seg nok hos loungevokterne til å få dette? Jeg har riktignok fått en liten håndfull op-ups i gate, men aldri gjort noe annet i loungen enn å kvitte meg med alt fra 15 000 til 25 000 poeng i bytte mot å slippe å betale 75 kroner for en sørafrikansk hvitvin.
Vet ikke om det er blitt nevnt tidligere, men for en jobbreise neste uke kom det nå opp "Buy now" som et alternativ. Ikke at prisen var så veldig fristende. Noen som har opplevd "buy now" på langdistanse? Og i såfall, hva er prisen?
Fikk et bug på en tur til Middelhavet, kom opp 55poeng pr person som beste bud. La inn for meg og reisefølge, men fikk mail om avslag rett før avreise.
Utreise: Strekning: ARN - HKG Dato: 28.07.2016 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: Business Bud (angi poeng/penger (valuta)): 225 EUR pr pers. Eurobonusstatus: EBG ×2 + EBD (3 pax Gikk oppgradering gjennom: JA Hjemmereise: Strekning: HKG-ARN Dato: 01.08.2016 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: Business Bud (angi poeng/penger (valuta)): EUR 225 pr pers. Eurobonusstatus: EBG × 2 + EBD (3 pax) Gikk oppgradering gjennom: Nei (se under) Fikk ikke godkjent bud og ingen CU heller. Men fikk oppgradert ved innsjekking i HKG mot 50000 poeng for 3 stk. Vi fikk tilbud på å betale for 2 og reis 3 stk. (Skulle egentlig kostet 75000 poeng for 3 personer)
Gjorde en dummybooking for et par dager siden i plus. Osl-NYC i plus via Cph begge veier Minstebudet var da 400€ per vei fra y til C Det synes jeg er i overkant. Billettene i seg selv kostet ca 7500 så for 6000kr ekstra kunne jeg kjøpt C t/r.
Hvordan var det med de nye SAS Plus og SAS Plus Flex klassene på domestic flygninger? Er det noen vits i å legge inn et poengbud på oppgradering til Plus for så å kunne flytte til en annen flyvning samme dag - eller funker ikke dette nå lenger etter at SAS Plus Flex er introdusert (jeg antar at man evt. blir oppgradert til SAS Plus)
Enig! Nå er dette innenlands, men kjøpte billetter(jobben) i økonomi klasse L til 1800kr. Plussbillettene lå på 2200kr, altså 400kr mer. Minstebud for oppgradering (per leg, dette var 2 legs) var 45euro. Det ville således koste 900kr å søke opp oppgradering til pluss, istedet for å kjøpe det direkte (med flere rettigheter)....
Såvidt jeg har forstått, oppgraderes man nå til A-klasse i stedet for Z-klasse, slik tilfellet var med Optiontown. Det betyr i praksis at man ikke kan endre flighten slik man kunne med OT; og hvis man ringer 05400 for å gjøre det, så regner jeg med at det er opprinnelige bookingregler (les: Go) som gjelder. Med lounge, fast track og ekstra bagasje som EBD/EBG, var vel endringmuligheten (og ekstra poeng) det beste argumentet for å oppgradere, men nå får man både færre poeng og mindre fleksiblitet. Dertil kommer det at oppgraderinger interkontinentalt med plusgrade begynner å bli vel kostbart. Det er faktisk bedre å booke Plus Saver i utgangspunktet kan det virke som, og det er kanskje nettopp dét SAS vil.
Strekning: ARN-ORD Dato: 04.08.2016 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: Business Bud (angi poeng/penger (valuta)): 21015p Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: JA Sete 2a valgt og har budt litt mer på hjemveien..