Strekning: CPH-PVG Dato: 15.02.2017 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS Plus Bud: 10645 poeng Status: EBS Gikk oppgradering gjennom: Ja Er det noen som vet om det er noen mulighet til å bli oppgradert til Biz gratis ved gate (hvis jeg spør pent), eller er det bare en ønsketenking?
Strekning: ARN-HKG Dato: 16.02.2017 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS Plus Bud: 1670 NOK (minimum så vidt jeg husker) Status: EBD Gikk oppgradering gjennom: Ja
Strekning: CPH-SFO Dato: 16.02.2017 Fra klasse: SAS plus Til klasse: SAS business Bud: 27 000 poeng Status: EBD Gikk oppgradering gjennom: Ja Nå gjelder det å finne ut hvilket sete som er best når en reiser alene ?
Strekning:ARN-HKG Dato: 16.02.2017 Fra klasse:SAS Plus Til klasse: SAS Business Bud: 28080 poeng Status:EBS Gikk oppgraderingen gjennom: ja Dessverre var det ikke mange plasser igen så det blev 7 A
Strekning: CPH - IAD Dato: 18.02.2017 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS Plus Bud: 10 000 EBP x 2 pax Status: EBD Gikk oppgradering gjennom: Ja, 47,5 time før. C
Strekning: CPH - IAD Dato: 11.02.2017 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Biz Bud: 20 010 EBP x 1 pax Status: EBD Gikk oppgradering gjennom: Nei, men oppgraderte med poeng ved gate.
Strekning: IAD - CPH Dato: 17.02.2017 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Biz Bud: 25 105 EBP x 1 pax Status: EBD Gikk oppgradering gjennom: Ja, 47t 15min før avgang.
Strekning: OSL - EWR Dato: 18.02.2017 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Biz Bud: 31 105 EBP x 4 pax Status: EBG Gikk oppgradering gjennom: Ja, 48 før avgang. Et par arvinger som blir rimelig happy når vi tar til venstre når vi boarder flyet på lørdag
Strekning: NRT-CPH Dato: 20.02 2017 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS pluss 20 000poeng, Ikke mulig å gi bud men fast kontant/bonuspoengpris. Status: EBS Gikk oppgradering gjennom: Denied 26 timer før. For min del ser det ut til at plusgrade går igjennom opp til biz og ikke til pluss. Sukk Mulighet for upgrade til plus for 15000 poeng ved innsjekk. Men der blir også alle setene fyllt opp. Flyet er i følge gate personalet helt fullt. Fikk oppgradert i gate 1 døgn etter da noen få passasjerer var booket om samme dag som flyet skulle gått for 15000 poeng fra go til pluss.
Hvis man tar en reise til for eksempel New York og oppgraderer til biz. Er man da i nærheten av gullkortstatus på poeng? Spørsmålet er vel egentlig om det er mer lønnsomt og oppgradere eller kjøpe et gullkort
Om du oppgraderer på flyplassen opptjener du poeng for opprinnelig klasse, ikke for klassen du oppgraderer til. Om du byr på oppgradering via plusgrade får du opptjening etter oppgradert klasse, men i de aller fleste tilfeller i klasse for business saver og det gir deg 12000 poeng t/r. Så du må ha noen sånne turer for å få gull på poeng. Det billigste om du allikevel ikke kommer til å fly biz uansett er jo å "kjøpe" et gullkort, selv om moroa er jo og tjene det opp ved å fly
Hvis du vurderer å ta en SK tur til EWR i biz for å nå gullkort bør du heller legge pengene i en tur med SQ til AKL via SIN. Det koster det samme som en SK biz til EWR, men genererer ~50000 poeng og gullkort. Tar 4-5 dager.
Strekning: PVG-CPH Dato: 19.02.2017 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS Biz Bud: 36 000 poeng Status: EBS Gikk oppgradering gjennom: Nei Fikk oppgradert til Plus ved innsjekk for 15k. Hadde et håp at jeg skulle få min første business tur med SAS, men den gang ei