Strekning: MIA-OSL Dato: 02.03.2017 Fra klasse: SAS GO Til klasse: SAS Plus Bud: 215€ X 2 Status: EBS Gikk oppgradering gjennom: Ja Svar: ca 48 timer før avgang
Strekning: ARN-ORD Fra: SAS Plus Til: SAS Business Bud: 31.000 poeng Status: EBD Gikk oppgradering gjennom: Nei Fikk oppgradert for 25.000 poeng i gate.
Strekning: ORD-ARN Fra: SAS Plus Til: SAS Business Bud: 28.230 poeng Status: EBD Gikk oppgradering gjennom: Nei C7 D7 48 timer før, så ble det plutselig C3 D3. Det går vel an å tippe på at 4 personer fikk oppgradering. En kollega som er EBD bød 34.000 poeng og fikk oppgradering.
Nei? For nå fikk han bare poeng for opprinnelig billett? (Men det ble vel fortsatt noen poeng spart?)
Strekning: HKG-ARN Dato: 4 MAR 2017 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS Plus 10 025 poeng * 2 (minstebud var 10 000) Status: EBB Gikk oppgradering gjennom: Ja, ca. 47 timer før avreise
35000 poeng pleier å være prisen for å kjøpe garantert oppgradering når det er ledig - så når budet begynner å nærme seg deg er man ganske sikker hvis det er ledige plasser.
Skal snart KRS-CPH-BOS-CPH-KRS. Denne rookie'en har budt over 40 k, tror jeg. (Syntes jeg var modig siden indikatoren påsto litt lite ). Ut fra tråden ser det ut som overkill. Kan jeg nulle budet og legge inn et mer gjerrig bud? (Jeg vil tydeligvis likevel ha en sjanse til oppgradering i gaten).
Jolly Good!. For øvrig, Er EBG og har naturligvis bare budt på CPH-BOS, og BOS-CPH (men der var jeg mer passende gjerrig)
Strekning: ARN-ORD Fra: SAS Go Til: SAS Plus Antall: 1 personer Bud: 10.000 poeng per pers (minstebud) Status: Pandion Gikk oppgradering gjennom: Ja Venter på CU eller Op-Up nå!
Det er vel kun go og biz på det flyet så da er vel minste budet 35 000 poeng. Er vel 20 biz og 66 eco seter om jeg husker rett. Forøvrig så er det ikke samme konseptet som de kjører på SAS sine egne fly. https://insideflyer.no/ombord-pa-sasprivatair-flyet-flyver-mellem-kobenhavn-boston/
Strekning: ORD-CPH Fra: SAS Go Til: SAS Business Antall: 1 personer Bud: 35.000 poeng per pers (minstebud) Status: Pandion Gikk oppgradering gjennom: Ja
Strekning: EWR-OSL Dato: 24.02.2017 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Biz Bud: 410,- Euro x 4 pax Status: EBG 4 av 4 så langt, alle på ruten OSL-EWR T/R
Til 410 euro så skulle det bare mangle. Er ikke det omtrent det samme som prisdiff mellom plus og biz (Saver) i utgangspunktet?
En typisk pluss saver billett koster ca 5000kr (rundt 3000 når det er tilbud). C saver koster 12 500kr, så ved å betale 410Euro så betaler man ca halve differansen. Har man mange poeng så får man grei uttelling ved å bruke poeng (20øre per poeng).