Hva er fordelen med EBS/EBG/EBD ved oppgradering via Plusgrade? I starten av tråden står det at ved likt bud vinner den som har høyest status. Gjelder dette fortsatt, eller får man en prosentvis boost på budet?
Strekning: CPH-NRT Dato: 23.02 2017 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Business 445 EUR (fastpris) Status: EBD Gikk oppgradering gjennom: Ja, 47 timer før avgang. Bare ledige vindusseter fra rad 8 og bakover.
Hva er som regel mest lønnsomt av bud via plusgrade og kjøp av høyere status når flyreisen bestilles? Er det mye forskjeller? Erfaringer med dette?
Hvis man tar utgangspunkt i minstebud, så kommer det i hovedsak an på grunnprisen du betaler for billetten. Fra go til plus tror jeg ikke det er allverden å spare med plusgrade, men til business er det ofte det. Så kan du jo regne inn verdien av "sikker plass" som noe. Eks. 2490 for OSL-ORD-ORD på Vip salg + 210 EUR (Plus)\600 EUR (Biz), så havner du godt under det en vanlig billett koster, særlig i business.
Har bare en tur i tidsrommet hvor 2x kampanjen går, og den er seff Go Light... Så jeg bestemte meg for å prøve Plusgrade. Dog, overrasket over prisen, 400kr per snute pr vei som minstebud. Det var drøyt. Så jeg er vel ikke så veldig lei meg om det ikke går inn.
Strekning: ARN-HKG Dato: 25 FEB 2017 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS Business 35 000 poeng * 2 (minstebud) Status: EBB Gikk oppgradering gjennom: Ja Hadde også bud på Plus til 12025 poeng pr. pers.
Strekning: HKG-ARN Dato: 25.02.2017 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS Plus Bud: 1670 NOK (minimum så vidt jeg husker) Status: EBD Gikk oppgradering gjennom: Ja Annet: Hadde glemt at jeg la inn bud og håpet på CU, men det er vel bare å glemme nå..
Strekning: OSL-MIA Dato: 24.02 2017 Fra klasse: SAS GO Til klasse: SAS Plus Bud: 270€ Status: EBS Gikk oppgradering gjennom: Ja Svar: 48 timer før avgang
Prøver å få lagt inn et "kombobud" på ARN-HKG og HKG-ARN, men jeg finner ikke ut hvordan jeg kan by på både Plus og Biz - noen som har fått til det?
Legg inn bud på business, når du går videre til neste side får du spørsmål om du også vil by på plus. I alle fall var det sånn sist jeg brukte SAS upgrade.
Jeg får opp dette bildet da. Ser for øvrig at minimumsbudet er 5.400 kr hver vei her, men det er mye ledig i biz - kan jeg forvente at minimumsbudet går ned når det nærmer seg avreise da?
Mulig det var på siden etter dette igjen (det står jo at du får muligheten til å se over budet). Det er vel egentlig umulig å si om minimumsbudet vil gå ned eller opp, men det er rimelig raust med ledig i C foreløpig.
Du kan ikke forvente det, men det kan skje. I fjor sommer reiste jeg til L.A. og da sank laveste mulige bud ganske mye ett par uker før avreise. Så da forandret jeg budene mitt til rett over laveste sum (var EBD da) og fikk tilslag begge veier.
Strekning: NRT-CPH Dato: 27.02 2017 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS Business 445 EUR (fastpris) Status: EBD Gikk oppgradering gjennom: Ja, 46 timer før avgang.
Om man får upgrade via plusgrade fra Go til Plus. Er det mulig å oppgradere videre til business i gate/ innsjekk forutsatt at det er ledig?
Strekning: EWR-CPH Fra: SAS Go Til: SAS Business Antall: 3 personer Bud: 35.000 poeng per pers (minstebud) Status: EBD Gikk oppgradering gjennom: Ja Datapoint: Expertflyer viste C5 før oppgraderingen gikk igjennom, deretter C3 i etterkant. Tilsvarende for EWR-ARN samme dag, som viste C6, deretter C3 i samme tidsrom som Plusgrade håndterte EWR-CPH.
Beklager om dette har vært diskutert tidligere, men fant ikke noe helhetlig svar når jeg søkte gjennom tråden (nytt medlem). Hva er egentlig beste strategi for å lykkes med oppgraderinger for poeng og da til lavest mulig pris? Vi skal en tur fra CPH til SFO i juni, reiser i utgangspunktet på GO. Er det noen prioritet mellom bud til Pluss og Biz dersom man har bydd på begge? (La oss si vi ønsker å sikre oppgradering den ene veien ved å by høyt på pluss, risikerer vi da å ikke få Biz, selv om budet skulle tilsi det? Slik jeg forstår det er det mulig å oppgradere for 15000 til Pluss og 40000 til Biz på flyplassen (dersom ledig). Finnes det noen meninger om hvor høyt over eller under dette en bør by, eller henger det sammen med tilgjengelighet? Om en ser på budstyrke ser det jo ut som om alt under 30000 for Pluss og 50000 for Biz er betegnet som middels, men er det reelt? Er det beste å følge med på expertflyer så tett opp mot 48 timer før og justere budene etter tilgjengelighet på seter da? Er EBD, men slik jeg har forstått det gjør det bare at jeg slår like bud med lavere status? Setter pris på alle tips. Hilsen en som er vant med å fly Biz i jobb og livredd for å sitte 11 timer på GO...
Har du status (EBG/EBD) og bestillingen er i ditt navn, noe jeg antar den er siden du flyr endel i jobben (og derfor tar poengene fra din konto), så går helt sikkert oppgradering igjennom (selv med lave bud) hvis det er mye ledig. Du skriver ikke hvor mange dere er, men sikkert 2 pers? Jeg ville fulgt med på belegget på expertflyer og økt budet hvis det er lite ledig når det nærmer seg.. Jeg har stort sett alltid bydd så lite som mulig og det går igjennom hver gang (er nå EBD, men første 2 gangene var jeg EBG). Men det er vel bare 5-6 ganger det gjelder, så kan ikke si noe absolutt på bakgrunn av det. Kan ha vært heldig med belegget (jeg fulgte ikke med på det, for det var ikke superviktig å bli oppgradert).