Mulig det, jeg vet ikke. Det var ikke jeg, men svigersønn og stedatter som tok turen (er ikke på forumet). De rapporterte forøvrig om mye ledig plass i alle klasser, en annen i følget fikk en 4 seter alene bak i flyet. Jeg vil formode at når det er så mye ledig plass på flyet, så skulle det bare mangle. Det skal forsøke bud på hjemturen og, blir interessant å høre hvordan det går.
De prøvde på et bud på returen nå, da var kravet 25000 poeng. Usikker på om det er en ny standard på minstebud eller om det rett og slett er gått opp pga stor etterspørsel, eller rent taktisk.
Det har med forbedringen som kom i påsken. Se side 2. https://insideflyer.no/forums/threads/påskehilsen-fra-sas-Økte-priser-for-oppgradering-ved-gate.7860/
På retur fra Miami var flyet ganske fullt og oppgradering v gate tok 35000 poeng pr pers. Nesten det dobbelte av utreisen.
Hallo. Er det verdt å by på oppgradering til SAS Plus til Miami? Fra Go Flex. Fra CPH-MIA er laveste bud 1740kr. Det samme gjelder hjem, fra MIA-OSL. Er sjansene små for å komme gjennom med laveste bud? Er EBS medlem, og ønsker ikke å by mer. Ser jeg tjener 3000 bonuspoeng ekstra hvis jeg tar ene veien i Plus. Fra OSL-BGO koster det 410kr på laveste. Tenkte å kjøpe tilgang til lounge i Oslo siden må vente tre timer til flyet går, så kanskje det da er like greit å prøve å by? Takk for svar Edit: Jeg har Go Flex billett men bookingklassen er O, så da har jeg vel vanlig Go billett og derfor blir det mer poeng.
Tar du i betrakning at du ikke får ekstra poeng(´biz saver) så er det som du sier dobbelt så dyrt og vel så det.
Litt vanskelig spørsmål. Ofte er det like greit å gå for plus(ikke flex) helt fra starten. Hadde logså agt meg på minste budet, de fleste her mener at plus er en veldig bra oppgradering og til 1740kr så hadde jeg gått for det, spesielt om du trenger de ekstra poengen mot status( om du f.eks har mål om å få deg EBG).
Strekning: SVG-CPH Dato: 24 MAY 2017 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS Plus NOK 385 * 2 (minstebud var NOK 385) Status: EBS Gikk oppgradering gjennom: Ja Strekning: ORD-CPH Dato: 28 MAY 2017 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS Business 40 005 poeng * 2 (minstebud var 40 000) Status: EBS Gikk oppgradering gjennom: Ja Strekning: CPH-SVG Dato: 28 MAY 2017 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS Plus NOK 385 * 2 (minstebud var NOK 385) Status: EBS Gikk oppgradering gjennom: Ja
Strekning: ARN - HKG Fra klasse: SAS Go Til Klasse: SAS Biz Bud: 42000 p Status EGB Gikk oppgradering i gjennom : ja Melding 45 t før Sjekket "Seat-guru" like etter og observerte at en rekke seter var blitt blokkert samtidig(?) med at meldingen kom. Kanskje disse blokkerte setene er andre som har fått oppgraderingen?
Jeg har inne bud på en flight som går på lørdag. 48 timer før vil bli imorgen, men ser allerede nå at seter som har vært ledige lenge plutselig har blitt blokkert på Seat Guru. Håper dette henger sammen med at Plusgrade snart skal kjøres, og ikke at setene allerede er opptatt...
Strekning: OSL-EWR Fra klasse: 2X SAS Go Til Klasse: 2X SAS Biz Bud: 2X 45725 p Status EBG Gikk oppgradering i gjennom : ja Melding 38 t før
Jeg vil gjette på at når det plutselig dukker opp mange blokkerte seter er det flokken med oppgraderingsbydere som er i ferd med å bli varslet. Jeg hev meg rundt til sas og fikk velge ett av enkeltstående som fremsto som blokkert.
Fikk akkurat 2x fra Go til Plus til Hong Kong for 10k pts per stykk (lagt inn før de høynet minstebud) CU videre til Biz
Strekning: CPH-NRT Dato: 03.06.2017 Fra: SAS Go Til: SAS Plus Bud: 20 000 poeng (fastpris) Status: EBS Gikk budet gjennom: Nei Fikk svar ~ 36 timer før. Da blir det kvegklassen igjen
Strekning: OSL-EWR Dato: 03.06.17 Fra: SAS Plus saver Til: SAS Business Bud: 33 440 poeng Status: EBG Gikk budet gjennom: Ja (svar 38 timer før)
Ofte ligger prisene til og fra HKG med SAS på 8-9000kr per vei i Biz, så i noen tilfeller kan det lønne seg å kjøpe det helt fra starten av, kontra relativt høye bud. Men det er ikke feil å oppgradere, kos deg.