Du skal være ganske sikker på at de har en eller annen konverteringsnøkkel som de bruker på budene. Denne er det ingen av oss som kjenner til sånn uten videre. Mulig du kan regne deg frem til en ca nøkkel ved å sjekke på når kr/poeng slår inn på de forskjellige punktene, dårlig sjans, moderat sjans osv. Men i prinsippet er det hipp som happ, poengene vi har er jo en post i sas sitt regnskap som de "skylder oss", så om de reduserer gjeld eller tar inn kontant er ikke av betydning. Med mindre de sliter med likviditeten selvfølgelig.
7500 poeng en vei som EBG høres rett ut. Så fikk du vel ca 5 625 for returen om den var i pluss. EWR gir dårlig uttelling på poeng og det er derfor de fleste flyr HKG på MR. 15 000(EWR) vs 27 500(HKG) i Biz saver(For min del).
Riktig det. Sjekk ut denne: sas /en/eurobonus/point-tables/ Har ikke postet nok poster til å lime inn link, men håper du finner frem!
Jeg vet ikke hvorfor, men SAS bedriver tilsynelatende bevisst underkommunisering av det faktum at man "kun" oppgraderes til Saver-klassene. Dette står ikke nevnt noe sted når man bestiller oppgradering. Det står derimot tydelig på SASSalesInfo sine interne sider for reisebyråagenter, så noen i SAS virker å ha bestemt at man skal droppe ordet ´Saver´ i markedsføringen utad. Hvorfor kan man bare spekulere i. Jeg kjenner flere personer som har klaget på denne praksisen i etterkant og som fikk korrigert opptjening til Business. Noen måtte sågar gå flere runder med kundeservice før de gikk med på at ordlyden var misvisende - men ingenting har blitt gjort for å endre ordlyden. ...noe som igjen underbygger mitt inntrykk av at dette er bevisst. Om de virkelig hadde villet spille med åpne kort, kunne de kjørt ren copy/paste fra SalesInfo hvor det står: BOOKING CLASSES Short haul: A (SAS Plus) Long haul: Z (SAS Business) and A (SAS Plus) Note: The fare conditions of the original ticket remain unchanged.
Noen som husker hva minimums budene (både poeng og penger) mellom ARN - HKG ligger på? Tenker da på fra Go til Plus, Go til Biz og Plus til Biz.
Strekning: NCE-OSL Dato: 21.05.17 Fra: SAS Go Til: SAS Plus Bud: 5190 poeng Status: EBG Gikk budet gjennom: JA
La inn en upgrade req for min mor & far Strekning: OSL- ZRH Dato: 23.05 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS plus Bud: 6.000 poeng x 2 Status: EBS Gikk oppgraderingen gjennom: Ja "buy now" var 10k, 6500 var suggested min
Strekning: EWR - OSL Dato: 19.05 Fra klasse: SAS Plus Saver Til klasse: SAS Biz Bud: 3 750 NOK Status: EBB Gikk oppgradering gjennom: Ja
Strekning: OSL - MIA Dato: 21.05 Fra klasse: SAS Plus Saver Til klasse: SAS Biz Bud: 2 x 20000 pts (2 personer) Status: EBG Gikk oppgradering gjennom: Ja
Hvor mange poeng får du for å fly i Plus ? Tenker om det i det hele er vits å oppgradere fra Go til Plus i Europa.