Får å si det sån du finner buisness billetter fra rundt 8000kr per vei med SAS til HKG, så 8000kr er galskap.
Thanks, slik som dette er priset nå er det ikke aktuelt med noen upgrade. Alkoholen er alikevel gratis i Pluss
I alle fall ikke aktuelt for mitt vedkommende. Betalte vel 6000 for pluss billetten, så vanskelig å se logikken her.
Min tese, som baserer seg på jevnlig reiseaktivitet mellom Norge og USA, går ut på at SAS justerer ned Plusgrade-prisen i ferietider, ettersom antallet forretningsreisende går ned. I sommer så jeg Go --> Business for rundt 3.000 NOK og Go --> Plus for litt over tusenlappen. Nå i september ligger laveste pris på 6-7000 NOK for Go --> Business og 2100 for Go --> Plus - noe som selvsagt er vidunderlig uaktuelt. Edit: Sjekke nettopp neste tur (booket i Plus). De skal ha over 7000 NOK(!) for Plus til Business. Haha! For et selskap. Laveste pris med poeng er 23.000 - mer spiselig.
Strekning: BGO - OSL Dato: 28.09.2017 Fra: SAS Go Til: SAS Plus Bud: SEK445 (ish minstebud) Status: EBG Gikk budet gjennom: Ja, greit å ha muligheten for tidlig retur.
Spørs om det ikke fått ganske bra med dette opplegget da.. Og ikke minst, hele poenget med dynamisk prising er å sjekke hvor grensa for betalingsviljen er.
Spørsmålet mitt er, hva er poenget med dynamisk prising på skjulte budrunder. Er det ikke slik at SAS tar de med høyest bud og selv bestemmer om de aksepterer budet.
Om de har et snittbud på 6500 kr, og de øker minimum til 7000kr forundrer det meg ikke om de får inn omtrent like mange bud over hhvs 6500 /7000. Og om de ikke gjør det kan de skru ned igjen.
Og samtidig så taper du de som var villig å by 6800kr som også vill dra snittet opp. Men er enig folk flest er brødhoder og det finnes alt for mange som vil legger inn bud på 8-9000kr fra plus til C. Et eksempel på at budene allerede ligger høyt fra starten er ARN-HKG. Her er prisen rundet 16 000kr i C og plus på VIP tilbud ligger på 6400kr. Start minste budet ligger veldig ofte rundt 4500-5000kr på det billigste, med andre ord like billig å kjøpe C fra start.
Strekning: LAX-ARN Dato: 29.sept Fra: Plus Til: Business Bud: 23040 poeng Status: EBG på madammen som bød, EBD på meg Gikk budet igjennom: Ja
Strekning: OSL - DUB Dato: 01.okt Fra: Go Til: Plus Bud: 5390x2 poeng Status: EBD Gikk budet igjennom: Nei
For min del blir jo SAS mindre aktuell på denne måten, kan jo like gjerne finne en Biz kampanje med SQ eller liknende når motivet for reisen er å forsvare gullstatus, samt få litt kvalitets me-tid. Skal jo selvfølgelig ikke kimse av Plus, men det er jo ikke Biz....
Er på samme flighten og vurderte å legge inn bud på rett over 5000, men droppet det. Reiser med ungene og tenker at de har godt av å fly litt i Go også...
Mulig det er beskrevet tidligere men er det fortsatt slik at man kun kan samle poeng hos SAS Eurobonus og ikke andre star partnere hvis man får oppgradering gjennom plusgrade? Og er det mulig å legge inn bud fra både Go til Plus og Go til Business på samme flight?