Har ikke testet selv men ville nok ikke gamblet på det. Skulle det ikke fungere kan du jo ende opp med å tape en god del poeng...
Som nevnt litt over her så er det ikke slik det fungerer i praksis. F.eks Miles & Bonus gir 200% på alle plusgrade-oppgraderte billetter.
Optiontown bruker jo ikke SAS lengre. Dette gjelder Plusgrade, ja. Men jeg har ikke testet til andre *A-selskaper enn A3. Men til A3 fungerer det hver gang (bookingklasse A og 200% opptjening). Siden det er minimum 600 miles ved å fly SAS og kreditere til A3, får man 1200 poeng for en Plus-billett innenlands for eksempel. Eller 10.204 poeng for OSL-LPA-OSL i Plus. Jeg skal i november kreditere LAX-ARN i Plus til A3, men det blir den siste før det blir Eurobonus for alle p(o)enga, så noen andre får ta seg av rapporteringen om dette fremover
Hei Hvis jeg oppgraderer til SAS PLUS fra HKG --> ARN får jeg da lov til å besøke lounge i Arlanda selvom jeg flyr SAS GO ARN - OSL ?
Du kan eventuelt kjøpe deg inn ved checkin ARN - XXX (eller ved checkin på nett). Kan jo også by på oppgradering ARN - XXX men det vil koste mer enn å kjøpe tilgang. Du sparer også 20% ved kjøp via nett.
Ser ut som SAS har justert ned prisene på oppgradering igjen, for 2 uker siden skulle de ha over 7k for oppgradering til Biz pr leg, når får jeg de for ~8k T/R Det er nå hhv 3800 og 4300 NOK fra Go til Biz mtp at jeg betalte 3400 for Go T/R så ville dette blitt forholdsvis billig om bud hadde gått igjenom
Mulig det. Er i alle fall ikke aktuelt å by 7500,- for oppgradering fra Plus til Biz (som er minstebud!)
Hei! Hva ligger upgrade-prisen på fra ARL-LAX nå? Både SAS Plus og SAS Biz fra Go. En stund siden jeg har flydd ruten og ser dere nevner endel høyere priser! Sist ble jeg oppgradert til Plus for 12k poeng. BIZ minstebud mener jeg huske var rundt 30k. (Veldig gunstig da man får en hel del fler EBB poeng mot gullstatus...)
har bidda 35k ish til EWR nå, og ca 35k tilbake, dette er jo per pax, og vi er 2... så i praksis kan vi heller ta en tur ekstra i sas business... så begynner bli i tvil rundt bid prisene om dagen :/ dette er sas plus > business....
Strekning: ARN - ORD Dato: 06.okt 2017 Fra: Plus * 2 Til: Business * 2 Bud: 23000 poeng * 2 (minstebud) Status: EBD Gikk budet igjennom: Ja Tror minstebud med penger var ca. NOK 6-7000
Strekning: OSL - ARN Dato: 13.okt 2017 Fra: Go Til: Plus Bud: 400 SEK (Minstebud) Status: EBG Gikk budet gjennom: Ja Strekning: ARN - ORD Dato: 13.okt 2017 Fra: Go Til: Business Bud: 38 430 poeng Status: EBG Gikk budet gjennom: Ja Bydde rett over minstebud på poeng på ARN - ORD, ca 200 ish eller noe.
Ca 40k poeng altså fra Go->Plus...Da får man Tur-retur LAX cirka 25k grunnpoeng? Koster meg 30k å bestille Biz direkte på poeng...
Minstebud: ARN-HKG 21.10 2500SEK/20.000EBP HKG-ARN 22.10 7000SEK/27.000EBP Plus til Business Vanvittig forskjell der!