Forventer at det skjer daglig... selskapet ønsker jo å ha ledige biz så lenge som mulig i tilfelle noen MÅ reise (på betalt tur) slik at de kan selge billettene til fullpris. Når det er rett før boarding fyller de opp flyet ved gate.
Tror jeg fløy samme strekning som deg fra LAX via ARN til OSL. Det var jeg som på en litt småklein måte lurte på om du var Upsaker ved bagasjebåndet. Har jobba 24/7 på messe i Vegas i en uke og så 20 timer på fly uten å sove mye hjalp ikke på den mentale kapasiteten. Jeg bydde på samme flighten: Fra: Plus Til: Business Bud: 32.140 poeng Status: EBS Gikk budet igjennom: Nei, 36 timer før
Flyr med SK907 OSL-EWR 21.04. Jeg er EBD og har med meg reisefølge på fire på samme bookingnunmer. Jeg har ikke lært meg Expertflyer helt enda. Noen som vil hjelpe meg å vurdere muligheten for CU for alle fem her. Vurderer å by på plus, og kanskje håpe på CU til Business, selv om det kanskje skal mye til for 5 pax..?
Strekning: KRS-OSL Fra: Go Til: Plus Bud: 375 NOK (minimum) Status: EBG Gikk budet gjennom: Ja, svar 47.5 timer før avgang. Strekning: OSL-BOO Fra: Go Til: Plus Bud: 375 NOK (minimum) Status: EBG Gikk budet gjennom: Ja, svar 47.5 timer før avgang. Flyene virket helt fulle, både i Plus og Go, så her var jeg heldig. Neste blir ARN-LAX, og LAX-ARN. Får første svar i morgen forhåpentligvis
Strekning: LAX-ARN Fra: Plus Til: Business Bud: 37320 poeng Status: EBG Gikk budet gjennom: Nei, 36 timer før Var C3 seint laurdags kveld, men tikka ned til C1 før kl 8 om morgonen. Nokon var tidleg oppe for å oppgtadere... (eventuelt CU)
Noen som har erfaring med dette? Antar vi at systemet som gir CU har en slik begrensning på antall, eller vil det være teoretisk mulig dersom tilgjengeligheten er der? Hvis jeg var SAS ville jeg selvfølgelig aldri gitt 5 pax CU slik, men det er jeg jo heldigvis ikke.
Fikk CU for 4 for ikke så lenge siden, Go til Plus, har ikke lest noen sted om begrensninger på antall, men avhenger helt klart av antall ledige seter.
Strekning: ARN-LAX Fra: Plus Til: Business Bud: 38160 poeng Status: EBG Når la du inn bud: Lørdag Gikk budet gjennom: Ja, 47.5 timer før. Faen så deilig! Minstebudet var 7000SEK/25010 poeng, mener jeg å huske. La meg litt høyt så jeg endelig kan nå diamant. Tilbaketuren ser dessverre ikke like lovende ut, men det blir i så fall oppgradering for komfort, og ikke fordi jeg trenger grunnpoengene. EDIT: Flyet fra Bodø ble kansellert, så mistet oppgraderingen siden jeg ble satt på nytt fly :-( Får forsøke på ARN.
Jeg fikk 5 stk på CU omtrent når det ble introdusert (OSL-EWR) - det må vel har vært høsten 2015. Ellers har det vært nada.... Kanskje er det hvert 3. år de legger opp til ...har i såfall en familietur til høsten planlagt som kan passe !
Litt avsporing (flytt gjerne til "Fikk du CU"-tråden), men jeg har to ganger fått CU for fire pax, begge i tilknytning til ferietid med lavt belegg foran og stappet bak. Det var hhv. Go --> Plus og Plus --> Business, så fullt mulig med CU for flere.
Strekning: EWR - OSL Fra: Go Til: Plus Bud: 18535 poeng x 2 Status: EBG Gikk budet igjennom: Ja, 47,5 timer før avgang.
Strekning: OSL - AES Fra: Go Til: Plus Bud: 500SEK Status: EBD Gikk budet igjennom: Ja Veit ikkje heilt om det er verdt det, men gjev jo ekstra grunnpoeng. Og det var mesteparten av grunnen.
Strekning: OSL - CPH Fra: Go Til: Plus Bud: 370 NOK Status: EBG Strekning: CPH - BOS Fra: Go Til: Business Bud: 36.025 poeng Status: EBG Begge minimumsbud. Framleis 100% uttelling sia eg la inn min første oppgraderingsførespurnad på Optiontown i 2015.
Vi vurderer å legge inn bud på turen til Chicago neste uke. Vi har opprinnelig GO light. Det jeg lurer på er angående ekstra eurobonuspoeng man får ved oppgradering. Vil man få poeng som saver eller vanlig hvis man blir oppgradert?
Strekning: TRD - OSL Fra: Go Til: Plus Bud: 405 NOK Status: EBG Alltid kjekt med litt ekstra poeng på konto
Takk for svar, da prøver jeg meg på et dumt spørsmål til. Ser at noen skriver at de har blitt oppgradert for mindre poeng en det som er minstebeløp på våre flyvininger. Ut er minste 40’ og hjem 38’. Hva er det som avgjør hva som er minstebudet? Minstebudet i cash er 10000 fra go (light) til C. Dette er til Chicago fra Arlanda og hjem via København
Strekning: OSL - CPH Fra: Go Til: Plus Bud: 420 NOK Status: EBG Gikk budet gjennom: Ja, svar 47.5 timer før avgang. Strekning: CPH - LHR Fra: Go Til: Plus Bud: 580 NOK Status: EBG Gikk budet gjennom: Ja, svar 47.5 timer før avgang. Fint med ekstra doble poeng på OSL - CPH SAS appen kom med notification om oppgraderingen ca. 5 min før mail var mottatt.