Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,673
    Likes mottatt:
    32,527
    Bonuspoeng:
    293
    Du skulle spurt henne.
     
    Eddie47 liker dette
  2. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,703
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er som regel ikke redd for å snakke med folk.

    Men det kunne blitt en litt klein prat, med en som skulle være i 2 timer på samme rad. Tenker mest på at jeg kanskje måtte gi hele forklaringen, og da blir man fort sett på som selvgod i lille Norge hvor alle har Jante i bakhodet.
     
    RoadKing liker dette
  3. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    596
    Likes mottatt:
    764
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde motsatt i dag. 4A og regnet litt med at 4B kom til å være ledig.
    en frøken kommer og setter seg ned på 4B, jeg reflekterer ikke mye over det da det virker til å være en ganske full flight med blant annet det meste av RBK om bord.

    Men ingen er på 4C...

    Etter døren er lukket og jetbridge er kjørt vekk, prikker jeg henne på skulderen og spør pent om hun ikke vil foretrekke litt ekstra plass ved å flytte til 4C.
    Det synes hun var en god idé, men hadde ikke helt turt å prøve selv før vi skulle ta av. Jeg forsikret henne om at det nok skulle gå fint da det neppe skulle hoppe nye passasjerer ombord.

    Mon tro om det egentlig var noen som satt på 4c eller om hun bare hadde tatt feil?
     
  4. Reiseglad

    Reiseglad Medlem

    Innlegg:
    142
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Gleder meg til å finne det ut når jeg tikker over til diamant for første gang etter neste helg. :)

    Er det forresten noen som har anelse om hvor mange som er diamant i Norge/Skandinavia?
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Om jeg ikke husker feil var det i området 30 000 diamanter og 100 000 gull før covid.
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,673
    Likes mottatt:
    32,527
    Bonuspoeng:
    293
    Og nå er det 100 000 diamanter og 300 000 gull?
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Målet til SAS var jo at antallet skulle forbli det samme, så siden svært få flyr får man jo hive kort etter de som faktisk gjør det..

    Har riktignok opplevd kø i loungen nylig så mulig det er en del gullnisser på tur for tiden....
     
    markus and RoadKing like this.
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Motsatt :)
     
    markus, magnusant, Reiseglad and 3 others like this.
  9. Reiseglad

    Reiseglad Medlem

    Innlegg:
    142
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    :D Kan se sånn ut med alle diamant-tagene som florerer om dagen. Kan da umulig ha vært sånn i årene før pandemien? Da kastet jeg mer lange blikk etter dem og lurte på hva i all verden DE jobba med. ;) Nå er det mer «meh».
     
    RoadKing, Kristian and tobeornot999 like this.
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,703
    Bonuspoeng:
    183
    Om man fløy litt i kampanjeperioden, så var det nesten umulig å ikke få diamant. Man skulle fly fint lite for å "stoppe på gull".

    Jeg selv fikk grunnpoeng som fort bikket over 2x diamantkravet gjennom den perioden, bare halvveis i opptjeningsperioden min.
     
    themichael and Reiseglad like this.
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,184
    Likes mottatt:
    869,720
    Bonuspoeng:
    293
    Uansett om de hiver kort etter folk så vil nok SAS for tiden så tror jeg de vil ha store problemer med å nå målsettingen om antall statuskunder etter pandemien. Det vil ta 3-4 år....

    Mulig det er en topp av både gull og diamanter akkurat nå pga alle kampanjene, men når hverdagen blir normalisert og kampanjene er over så vil antallet gå betydelig ned. Ganske enkelt fordi mange av "de nye" medlemmene ikke flyr nok til å opprettholde status og presset på loungene vil avta. I normale tider krever det jo en del flygninger for å oppnå diamant.

    Jeg vet at mange får gull med bare AMEX og SAS Mastercard og noen få flygninger, men flere av disse flyr så lite at de ikke er plagsomme i loungene ...
     
    Last edited: 29. mai 2022
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,184
    Likes mottatt:
    869,720
    Bonuspoeng:
    293
    Men hva vet jeg?
    Jeg er jo sluttet å fly ....

    Fikk forresten positiv diamantoppmerksomhet av den svenske purseren på SK252 BGO-OSL 27.05
    På OS74 YUL-VIE ble vi begge tiltalt med herr og fru Eddie, om det var på grunn av at vi begge er *A-gull (EBD og EBG) eller diamanten vet jeg jo ikke.
     
    holmen and Kristian like this.
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,550
    Bonuspoeng:
    293
    Lenger ned i Europa er de jo alltid svært høflige mot eldre. Det kan jo være det.. :p;)
     
    Are, RoadKing and Eddie47 like this.
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,184
    Likes mottatt:
    869,720
    Bonuspoeng:
    293
    Skulle bare mangle, de fleste steder får vi jo seniorrabatter også .. i USA og Canada er det over 65.
     
    holmen liker dette
  15. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    6,504
    Bonuspoeng:
    163
    Muligens feil tråd, men nå har jeg hatt noen flygninger i go. Som lenger foran, er målet å ikke få noen ved siden av seg. Jeg har tenkt at det er størst mulighet, altså at softblock fungerer best, ved å sette seg langt bak. Det virker imidlertid som at SAS kjører en form for ledig midtsete på de første radene go? Ihvertfall nå flere ganger har jeg sett det, mens det blir fylt opp bak. Det kan jo være fordi flere med status har plassert seg foran, men det virker å være ganske gjennomgående?
     
  16. WorldPass

    WorldPass

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    304
    Bonuspoeng:
    48
    Fikk en liten sjokolade på SK837 i dag sammen med drikken! Det er ofte de små detaljene som gjør hele forskjellen, selv om det ikke "egentlig" er en EBD-fordel. Også fint at softblock fungerer 90% av tiden gitt at flyet ikke er stappfullt :)
     
    petrate, RoadKing, themichael and 2 others like this.
  17. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    SK4083 EVE-OSL.
    Ingen softblock, men nesten fullt fly, så ingenting å si på det.
    På generell basis så ser det ut til at kabinbetjeningen fortsatt ser ut til å like å gjemme seg bak gardinen så snart de kan.
    Hadde ikke gjort noe om de ihvertfall var litt mer synlige og tilgjengelige.
     
    tobeornot999 and Staralliance like this.
  18. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Må si meg enig i dette dessverre. Opplever generelt at betjeningen er veldig raske med å gjemme seg bak gardinen. Blir veldig tydelig kontrast til hva jeg har opplevd når jeg har flydd f.eks Flyr.
     
    tobeornot999 liker dette
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant observasjon.
    SAS kan ikke gjøre noe med eurobonusbilletter på kveldstid lenger.
    De tidligere relativt kompetente engelsktalende agentene har ikke tillatelse til å røre bonusbilletter med mindre det kun er SAS ....
    Ikke en positiv utvikling, men det er kanskje et sted av flere SAS setter på bremsene...
     
  20. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    536
    Likes mottatt:
    1,504
    Bonuspoeng:
    93
    Utrolig kjipt.. De engelsktalende agentene har fikset ANA F for meg tidligere i helgen med avtale om at jeg måtte ringe igjen på mandag for å få ordnet poengtrekk og skatter/avgifter. Uten mulighet til å booke selv på nett betyr det i praksis en vesentlig reduksjon i tilgangen på F..
     

Del denne siden