Jeg er som regel ikke redd for å snakke med folk. Men det kunne blitt en litt klein prat, med en som skulle være i 2 timer på samme rad. Tenker mest på at jeg kanskje måtte gi hele forklaringen, og da blir man fort sett på som selvgod i lille Norge hvor alle har Jante i bakhodet.
Hadde motsatt i dag. 4A og regnet litt med at 4B kom til å være ledig. en frøken kommer og setter seg ned på 4B, jeg reflekterer ikke mye over det da det virker til å være en ganske full flight med blant annet det meste av RBK om bord. Men ingen er på 4C... Etter døren er lukket og jetbridge er kjørt vekk, prikker jeg henne på skulderen og spør pent om hun ikke vil foretrekke litt ekstra plass ved å flytte til 4C. Det synes hun var en god idé, men hadde ikke helt turt å prøve selv før vi skulle ta av. Jeg forsikret henne om at det nok skulle gå fint da det neppe skulle hoppe nye passasjerer ombord. Mon tro om det egentlig var noen som satt på 4c eller om hun bare hadde tatt feil?
Gleder meg til å finne det ut når jeg tikker over til diamant for første gang etter neste helg. Er det forresten noen som har anelse om hvor mange som er diamant i Norge/Skandinavia?
Målet til SAS var jo at antallet skulle forbli det samme, så siden svært få flyr får man jo hive kort etter de som faktisk gjør det.. Har riktignok opplevd kø i loungen nylig så mulig det er en del gullnisser på tur for tiden....
Kan se sånn ut med alle diamant-tagene som florerer om dagen. Kan da umulig ha vært sånn i årene før pandemien? Da kastet jeg mer lange blikk etter dem og lurte på hva i all verden DE jobba med. Nå er det mer «meh».
Om man fløy litt i kampanjeperioden, så var det nesten umulig å ikke få diamant. Man skulle fly fint lite for å "stoppe på gull". Jeg selv fikk grunnpoeng som fort bikket over 2x diamantkravet gjennom den perioden, bare halvveis i opptjeningsperioden min.
Uansett om de hiver kort etter folk så vil nok SAS for tiden så tror jeg de vil ha store problemer med å nå målsettingen om antall statuskunder etter pandemien. Det vil ta 3-4 år.... Mulig det er en topp av både gull og diamanter akkurat nå pga alle kampanjene, men når hverdagen blir normalisert og kampanjene er over så vil antallet gå betydelig ned. Ganske enkelt fordi mange av "de nye" medlemmene ikke flyr nok til å opprettholde status og presset på loungene vil avta. I normale tider krever det jo en del flygninger for å oppnå diamant. Jeg vet at mange får gull med bare AMEX og SAS Mastercard og noen få flygninger, men flere av disse flyr så lite at de ikke er plagsomme i loungene ...
Men hva vet jeg? Jeg er jo sluttet å fly .... Fikk forresten positiv diamantoppmerksomhet av den svenske purseren på SK252 BGO-OSL 27.05 På OS74 YUL-VIE ble vi begge tiltalt med herr og fru Eddie, om det var på grunn av at vi begge er *A-gull (EBD og EBG) eller diamanten vet jeg jo ikke.
Skulle bare mangle, de fleste steder får vi jo seniorrabatter også .. i USA og Canada er det over 65.
Muligens feil tråd, men nå har jeg hatt noen flygninger i go. Som lenger foran, er målet å ikke få noen ved siden av seg. Jeg har tenkt at det er størst mulighet, altså at softblock fungerer best, ved å sette seg langt bak. Det virker imidlertid som at SAS kjører en form for ledig midtsete på de første radene go? Ihvertfall nå flere ganger har jeg sett det, mens det blir fylt opp bak. Det kan jo være fordi flere med status har plassert seg foran, men det virker å være ganske gjennomgående?
Fikk en liten sjokolade på SK837 i dag sammen med drikken! Det er ofte de små detaljene som gjør hele forskjellen, selv om det ikke "egentlig" er en EBD-fordel. Også fint at softblock fungerer 90% av tiden gitt at flyet ikke er stappfullt
SK4083 EVE-OSL. Ingen softblock, men nesten fullt fly, så ingenting å si på det. På generell basis så ser det ut til at kabinbetjeningen fortsatt ser ut til å like å gjemme seg bak gardinen så snart de kan. Hadde ikke gjort noe om de ihvertfall var litt mer synlige og tilgjengelige.
Må si meg enig i dette dessverre. Opplever generelt at betjeningen er veldig raske med å gjemme seg bak gardinen. Blir veldig tydelig kontrast til hva jeg har opplevd når jeg har flydd f.eks Flyr.
Interessant observasjon. SAS kan ikke gjøre noe med eurobonusbilletter på kveldstid lenger. De tidligere relativt kompetente engelsktalende agentene har ikke tillatelse til å røre bonusbilletter med mindre det kun er SAS .... Ikke en positiv utvikling, men det er kanskje et sted av flere SAS setter på bremsene...
Utrolig kjipt.. De engelsktalende agentene har fikset ANA F for meg tidligere i helgen med avtale om at jeg måtte ringe igjen på mandag for å få ordnet poengtrekk og skatter/avgifter. Uten mulighet til å booke selv på nett betyr det i praksis en vesentlig reduksjon i tilgangen på F..