ørliten digresjon der, da de kan gjøre noe. ringte i går kveld rindt 20:00 og fikk endret en bonusreise for 5 pax. var BGO-OSL-LYR med redeye fra BGO som jeg endret til kvelden i forveien på strekket BGO-OSL bare, men dog.
Valgte du engelsk eller norsk? @Are kanskje prøv norsk kundeservice? Jeg fikk jo god hjelp der på torsdag i 22 tiden
Vært lite flyvninger på meg det siste halvåret, så ikke fått testet så mye av diamantservicen etter pandemien. Fløy t/r LHR for litt siden i Go, SAS connect begge veier. Blokket midtsete begge veier. Hadde 10+ flyvninger i høst/vinter som EBG, da var det sjeldent blokkert. Utreise hadde eddiksurt crew som spurte alle om de var diamant eller høyere i forbindelse med servering av drikke. Virket som folk flest ikke skjønte spørsmålet, veldig merkelig opplegg der crew ble mer sur for hver person de måtte forklare hva de spurte etter. Hjemreise hadde svært hyggelig crew, de sa umiddelbart at de var klar over min EBD status, velkommen tilbake, og gi beskjed dersom jeg skulle ønske mer drikke underveis. Ikke noe spesielt eller ekstra utover det at de virket å være i godt humør og utførte jobben på en god måte. Anerkjennelse av status er langt nede på lista over godene for min del, men greit at de har oversikt med tanke på betaling eller ikke for drikke. Burde ikke være nødvendig å spørre alle om de er EBD+, spesielt når folk flest ikke aner hva det betyr. Ble stående og snakke litt med ei i crewet på returen mens jeg stod i toalettkø, og fortalte at jeg opplevde de som svært hyggelige og serviceinnstilte, og at de bidro til en positiv flyopplevelse. Hun kunne da fortelle at de av og til fikk den tilbakemeldingen, senest for et par dager siden, og hun synes det var veldig merkelig (men hyggelig!). I egne øyne gjorde hun/de ikke noe spesielt, at det å være hyggelig og serviceinnstilt mot kundene burde være en selvfølge. Men sier kanskje litt om hva SAS-kunder har blitt vant til, når hyggelig crew som ikke virker som de hater jobben sin vurderes som en uvanlig positiv opplevelse.
Innenriks denne uken med avkom i GO. Spurte om drikke til henne og meg. Aldri noe spørsmål om betaling, men heller ikke annen anerkjennelse. Diskret og ok
Hadde samme opplevelse i januar, mens flere her rapporterte at det ikke var noe problem. Så jeg gikk ut i fra det bare var agentruletten i aksjon. Ja, ja... nok en grunn til at jeg ikke bekymrer meg over å ikke nå diamant i år...
Hæææ er det bare 1 gratis drikke for diamant nå!? Hæææ 2: har de slutta med ringi?? Purser sa i dag at de har ikke avtale lenger.
Godt å se at flere synes det er trist. Kanskje ikke noe feil om flere sender en kort mail til diamant mailen. Det har i hvert fall jeg gjort. Innenriks har utvalget gratis drikke for diamanter nå blitt ganske kjedelig. Sist på mandag fikk jeg to enheter.
All Ringi'n ble vel gitt bort til folk her inne i starten av pandemien Tror jeg bare unntaksvis har bedt om mer enn en drikke, men kanskje det er blitt et problem at alle ny-diamantene under pandemien drekker med begge henda?
Det ble slutt på det med ny meny som kom ut 1. juni. Man ser seg vel nesten nødt til det når man merker såpass lite av diamant statusen ellers på turen .
Jeg fikk Ringi på retur fra jobb 31/5, men ikke går. Ble vel rapportert her på forumet at den forsvant 2/6, ref også ny meny fra samme dato. Edit Dette var fra LYR-OSL via TOS, så innenlands
Diamantpendlefly fra OSL til SVG på torsdag, var det ikke kontroll på hvem som var diamant, så alle som ville ha noe drikke i Go, måtte si de var diamant. Ang antall enheter etc, så virker det som det er litt forvirring. Ble litt rart på fly til Alicante, der det ble opplyst om kun 3 enheter per pers, men da ble brus, og vann også regnet som enheter, så ble krevd betaling, men slapp siden jeg var diamant ♂️ Snakka med de senere på flighten, og de sa de nye reglene var uforståelig, og de må også registrere alt som blir tatt fra vogna, til og med nøtter og sjokolade.
Hørtes ut som mye var rart på den turen. Men det har vært slik hele tiden: de puncher inn hva de gir til diamant. Akkurat som et vanlig salg, bare at de ikke tar betalt.
Spør for en venn ; er det kun alkoholfritt man kan forvente, også utenlands? Min venn synes det hadde vært litt kjekt med en liten knert på feriereiser...