Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    ørliten digresjon der, da de kan gjøre noe.

ringte i går kveld rindt 20:00 og fikk endret en bonusreise for 5 pax.
    var BGO-OSL-LYR med redeye fra BGO som jeg endret til kvelden i forveien på strekket BGO-OSL bare, men dog.:):)

tobeornot999 liker dette
  2. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,509
    Bonuspoeng:
    183
    Valgte du engelsk eller norsk?

@Are kanskje prøv norsk kundeservice? Jeg fikk jo god hjelp der på torsdag i 22 tiden :)

3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,962
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sa jo den endringen ville gå, da du spurte tidligere her :)

Hyggelig å høre at det løste seg!

leeds1979 liker dette
  4. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    ALLTID engelsk :cool:

tobeornot999 liker dette
  5. Mbj

Mbj Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Vært lite flyvninger på meg det siste halvåret, så ikke fått testet så mye av diamantservicen etter pandemien.

Fløy t/r LHR for litt siden i Go, SAS connect begge veier. Blokket midtsete begge veier. Hadde 10+ flyvninger i høst/vinter som EBG, da var det sjeldent blokkert.

Utreise hadde eddiksurt crew som spurte alle om de var diamant eller høyere i forbindelse med servering av drikke. Virket som folk flest ikke skjønte spørsmålet, veldig merkelig opplegg der crew ble mer sur for hver person de måtte forklare hva de spurte etter.

Hjemreise hadde svært hyggelig crew, de sa umiddelbart at de var klar over min EBD status, velkommen tilbake, og gi beskjed dersom jeg skulle ønske mer drikke underveis. Ikke noe spesielt eller ekstra utover det at de virket å være i godt humør og utførte jobben på en god måte.

Anerkjennelse av status er langt nede på lista over godene for min del, men greit at de har oversikt med tanke på betaling eller ikke for drikke. Burde ikke være nødvendig å spørre alle om de er EBD+, spesielt når folk flest ikke aner hva det betyr.

Ble stående og snakke litt med ei i crewet på returen mens jeg stod i toalettkø, og fortalte at jeg opplevde de som svært hyggelige og serviceinnstilte, og at de bidro til en positiv flyopplevelse. Hun kunne da fortelle at de av og til fikk den tilbakemeldingen, senest for et par dager siden, og hun synes det var veldig merkelig (men hyggelig!). I egne øyne gjorde hun/de ikke noe spesielt, at det å være hyggelig og serviceinnstilt mot kundene burde være en selvfølge. Men sier kanskje litt om hva SAS-kunder har blitt vant til, når hyggelig crew som ikke virker som de hater jobben sin vurderes som en uvanlig positiv opplevelse.

Stuttfeiten, Liza, Bolle and 17 others like this.
  6. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    93
    Innenriks denne uken med avkom i GO.
    Spurte om drikke til henne og meg. Aldri noe spørsmål om betaling, men heller ikke annen anerkjennelse. Diskret og ok

7. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde samme opplevelse i januar, mens flere her rapporterte at det ikke var noe problem. Så jeg gikk ut i fra det bare var agentruletten i aksjon. Ja, ja... nok en grunn til at jeg ikke bekymrer meg over å ikke nå diamant i år...

8. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Hæææ er det bare 1 gratis drikke for diamant nå!?
    Hæææ 2: har de slutta med ringi?? Purser sa i dag at de har ikke avtale lenger.

themichael and Maggie like this.
  9. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    RIP Ringi:(

themichael liker dette
  10. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,134
    Bonuspoeng:
    113
    Godt å se at flere synes det er trist. Kanskje ikke noe feil om flere sender en kort mail til diamant mailen. Det har i hvert fall jeg gjort.

Innenriks har utvalget gratis drikke for diamanter nå blitt ganske kjedelig.

Sist på mandag fikk jeg to enheter.

Maggie liker dette
  11. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Da må man på polet og kjøpe med seg en stor flaske :cool:

Kristian liker dette
  12. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    93
    All Ringi'n ble vel gitt bort til folk her inne i starten av pandemien :p

Tror jeg bare unntaksvis har bedt om mer enn en drikke, men kanskje det er blitt et problem at alle ny-diamantene under pandemien drekker med begge henda? :D

13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,107
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk Ringi i slutten av april ...

14. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,134
    Bonuspoeng:
    113
    Det ble slutt på det med ny meny som kom ut 1. juni.

Man ser seg vel nesten nødt til det når man merker såpass lite av diamant statusen ellers på turen :D.

flying_all liker dette
  15. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    1,954
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk Ringi så sent som 10. juni, på IC riktignok. Kanskje det er de små flaskene det er slutt på?

16. AndersWE

AndersWE Medlem

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk Ringi på retur fra jobb 31/5, men ikke går.
    Ble vel rapportert her på forumet at den forsvant 2/6, ref også ny meny fra samme dato.

Edit
    Dette var fra LYR-OSL via TOS, så innenlands

17. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor fremkommer dette?

tobeornot999, DrJens and Stuttfeiten like this.
  18. Teletori

Teletori Medlem

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Diamantpendlefly fra OSL til SVG på torsdag, var det ikke kontroll på hvem som var diamant, så alle som ville ha noe drikke i Go, måtte si de var diamant.

Ang antall enheter etc, så virker det som det er litt forvirring. Ble litt rart på fly til Alicante, der det ble opplyst om kun 3 enheter per pers, men da ble brus, og vann også regnet som enheter, så ble krevd betaling, men slapp siden jeg var diamant ‍♂️
    Snakka med de senere på flighten, og de sa de nye reglene var uforståelig, og de må også registrere alt som blir tatt fra vogna, til og med nøtter og sjokolade.

19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,962
    Bonuspoeng:
    183
    Hørtes ut som mye var rart på den turen.

Men det har vært slik hele tiden: de puncher inn hva de gir til diamant. Akkurat som et vanlig salg, bare at de ikke tar betalt.

20. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    536
    Bonuspoeng:
    93
    Spør for en venn :) ; er det kun alkoholfritt man kan forvente, også utenlands?
    Min venn synes det hadde vært litt kjekt med en liten knert på feriereiser...

Del denne siden