Jeg ser nettopp at SAS har fjernet hotell-fordelene for diamanter. Tidligere hadde vi jo blant annet mulighet til tidlig innsjekk/sen utsjekk hos både Radisson og Thon. Det ser jeg ikke lengre. Nå er det bare "fordeler" uten reel verdi igjen: Her et skjermebilde fra archive.org - 3. januar 2022:
Nå vet ikke jeg hva som skjer i bakgrunnen av et bonusprogram, men det virker jo rart at SAS skal betale for disse fordeler. Hotellene burde jo være interessert i å tiltrekke seg kunder som flyr 90 segmenter eller 90 000 miles i året.
Veldig bra! Og du har 3 mnd grace periode etter du faller ut som diamant, vet du. Så hun hadde teknisk rett i at du skulle få serveringen
Det meste av dette får du uansett, bare ved å være medlem i hotell-programmet. Bortsett fra Thon tidlig innsjekk osv (men du får gratis vannflaske), fordi den kjeden er helt sinnsykt gjerrige. Unngår dem aktivt pga gjerrigheten. Og det er bra for Nordic Choice istedet. Og meg selv. Har ikke akkurat savnet slitne Thon rom. De pusser jo aldri opp.
Om det var teknisk mulig hadde du fått to like fra meg. En for og en for Kunne ikke vært mer enig. Choice vinner - men bare "by default". Og nå skal jeg slutte med å avspore tråden .
27.06.22 SK4095 EVE-OSL og SK4051 OSL-SVG, SAS Plus. Ingen softblock av midtsete til tross for enkelte ledige seter, så jeg tror nok det er mest tilfeldighetene som rår når det gjelder midtsetet.
Etter alt jeg forstår blir soft block aktiv 72 timer før avgang. Ettersom alle i Plus kan reservere sete gratis ved bestilling tror jeg at soft block ikke hjelper så mye i Plus. Jeg reiser 90% i Go og merker en betydelig forskjell ifht den tiden jeg kun var EBS.
Reiste nylig osl-bgo-trd-Osl i plus. Fikk softblock på alle segment, selv om flyene var temmelig fulle!
Hadde med 1 barn, kone og mine godt voksne foreldre OSL-ATH på mandag. Muligens det mest smilende crewet jeg har opplevd. Som diamant er det maks 3 medreisende som jeg kan spandere på sa de (dette viste jeg ikke) men de delte ut drikke til alle oss i reisefølge! Må ta vare på gode kunder sa de. Vi drakk for øvrig ikke alkohol så det ble ikke store utgiften på de Synes SAS har mange svært hyggelige ansatte, håper selskapet ikke ryker...
Snakket med SAS Dennis sin hyggelig bror i dag. Booket rask og effektiv om Lufthansa X fra Oslo til London til LOT C og gav meg samtidig 32 timer i London på en EB booking, noe som ikke var noe problem. Jeg var til og med blåøyd nok til å nevne at jeg likte muligheten men at jeg trodde det ville bli for langt opphold. Men neida Og fant SAS + hjem igjen fra London på annen PNR så han kunne flytte oss fra en annen Lufthansa X reise via Frankfurt. Alt kom på epost under samtalen og det var ikke noe spørsmål om gebyrer. Trevligt trevligt.
Tiltalt med fornavn på SK931 ved første drikkeservering, og veldig hyggelig prat. Var eneste EBD på flyvningen, sa de.