Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,265
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    hadde en bonusreise jeg ringte inn og endret en leg på.
    ble belastet gebyr som diamond.
    det er slutt på at dette var en hyggelig gest å få gratis?
     
  2. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    487
    Likes mottatt:
    1,963
    Bonuspoeng:
    93
    Endringsgebyret på 150kr var borte en stund under den verste pandemiperioden, men den er nok tilbake ja. Den har selv EBD kunder aldri sluppet unna :)

    Man slipper dog fremdeles telefongebyr på 375kr som EBD (som forøvrig ikke er det samme som *A bestillingsgebyr på 450kr som man ikke slipper). Men vær obs på skatter og avgifter når du ringer for å bestille, noen ganger glemmer personen i den andre enden å ta bort telefongebyret.
     
  3. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,292
    Likes mottatt:
    9,011
    Bonuspoeng:
    183
    CU kom kl. 11.00 for avgang 16.25 på SFO-CPH. SAS synes vi skulle flyttes fra første rad i Go med til midtseter på rad 4.

    I Polaris-loungen nå, litt usikker på om kjæresten har skjønt tegninga enda eller ei… Hennes første langdistanse-tur, så stor stas blir det uansett om det er komplett overraskelse eller om hun skjønner at noe er på G.
     
    Last edited: 22. juli 2022
    Lillegutt, OyvindN, Earl and 28 others like this.
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,880
    Likes mottatt:
    874,108
    Bonuspoeng:
    293
    Ble hun fornøyd?
     
    Henrik liker dette
  5. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,292
    Likes mottatt:
    9,011
    Bonuspoeng:
    183
    Særdeles fornøyd!
     
    OyvindN, kiev, Earl and 8 others like this.
  6. emilsonsteby

    emilsonsteby Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    1,137
    Bonuspoeng:
    93
    På gårsdagens BOS-CPH tikket det først inn mail om oppgradering fra GO til PLUS ca. 4 timer før avreise, men da jeg fikk printet boardingpass ved innsjekk var jeg flyttet frem til biz (fikk aldri mail om det) :D Dette er min første tur i biz og er naturlig nok utrolig fornøyd!

    Statistikk: Har hatt 6 interkontinentale flyvninger med SAS siden jeg ble diamant i januar. Alle har vært kjøpt i GO og så langt har det vært en oppgrading til PLUS og en til biz:)
     
    markus, Sonictravel, Lnbre and 23 others like this.
  7. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,281
    Likes mottatt:
    5,591
    Bonuspoeng:
    183
    Oppgraderer SAS diamanter i Norge/Norden/Europa, eller er det kun langdistanse man kan oppleve CU?

    K
     
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,880
    Likes mottatt:
    874,108
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er blitt oppgradert både innenriks og Europa ..
     
    democomputer liker dette
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg også.
    Fra nødutgang midtgang til plus i midtsete...

    "oppgradert" my a......
     
    magnusant, EndreD, ejoa and 8 others like this.
  10. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,563
    Likes mottatt:
    4,134
    Bonuspoeng:
    113
    Enn så lenge har jeg bare opplevd oppgraderinger på innenriks når flyet var virkelig fullsatt. Dem gir ikke mer poeng og man havner gjerne på et dårligere sete - ingenting som virker fordelaktig med det.
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,961
    Likes mottatt:
    22,727
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har blitt oppgradert én gang fra Malaga til OSL, men det flyet var så fullt at jeg mistenker først og fremst OpUp.
     
    democomputer liker dette
  12. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    724
    Likes mottatt:
    682
    Bonuspoeng:
    93
    Den 21.08. epost om at jeg var velkommen som diamantmedlem, dette har jeg vært i 3 år. Merkelig å få denne 1 mnd. før min periode skal fornyes (ut sept.). Ser ut som jeg sliter med å nå 90 fligths denne gang så det blir muligens gull neste periode.

    Men hvorfor fikk jeg mailen? Andre som har fått?

    Fløy fra Oslo-Brussel med SAS for noen dager siden, de gav oss gratis snacks som diamant, det var hyggelig :)
     
  13. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,545
    Likes mottatt:
    37,057
    Bonuspoeng:
    293
    Fleire her inne har mottatt, dette blir vel diskutert i tråden om SAS IT. Eg har òg fått, omtrent midt i kvalifiseringsperioden...
     
    Skarven and tobeornot999 like this.
  14. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran Moderator

    Innlegg:
    3,687
    Likes mottatt:
    23,160
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ble nedgradert fra 4A til 3B… de flyttet pluss en rad fremover og dermed meg også, til et midtsete!
    Fruen med gull fikk vindusplass. Fin logikk de har hos SAS noen ganger. Men det var en kort tur, så det gjør ikke så mye. Synes bare det er rart.
     
    themichael, magnusant and Eddie47 like this.
  15. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,281
    Likes mottatt:
    5,591
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk bli med hjem på flyet før i dag. Hadde pluss pro, så vet ikke om fargen på kortet spilte noen rolle. Men flere andre fikk høflig nei. Gatekeeper sa hun hadde foretrukket om jeg hadde tatt byttet med innsjekk, for det var travelt på gate. Har jo fått motsatt henstilling før.

    K
     
  16. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    461
    Likes mottatt:
    784
    Bonuspoeng:
    93
    Schedule change på booking SVG-CPH-SFO i november. Ble flyttet til senere flight som gjorde connection til 1 time. Liker å ha litt god tid så spurte om å komme på tidligere flight fra SVG. I utgangspunktet ingenting ledig, men spurte om de kunne låse opp bonussete. Etter litt ventemusikk fikset kundebehandler biffen :)
     
    Last edited: 09. sept 2022
    Kristian, Flymunda, RoadKing and 5 others like this.
  17. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg opplevde noe tilsvarende i går. SAS har endret sine tider for CPH-LAX for vinteren. Avgang var 9:30, er nå 12:45. Så jeg fikk melding om endringene på mine reiser i desember og februar. Men OSL-CPH var ikke endret. Noe som medførte over 4,5 timer på CPH. Det var ikke noe ledige bonus billetter senere på OSL-CPH , så jeg ringte inn, valgte Engelsk. Bare 5 minutters venting, og da jeg kom fram ordnet de senere avgang OSL-CPH på begge turene uten problemer.
     
  18. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    8,206
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje ikke noe å gjøre med diamant-status, men i dag opplevde jeg en veldig proaktiv smidig løsning fra SAS. Fikk i morges varsel om at EVA hadde flyttet en avgang fra MUC litt frem i tid. Så at det betød 30 min connection i MUC. Jeg forberedte meg mentalt på kansellering og agentrullett med Tallinn. Ikke så mange timene senere tikket det imidlertid inn oppdatert reiserute hvor de fikk meg til MUC kvelden før via FRA uten at jeg hadde gjort noe som helst. Sånt kan man absolutt like!
     
    EndreD, OyvindN, Kristian and 3 others like this.
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Garantert billetten som var utslagsgivende.
    Jeg spør sjelden om å få ta et tidligere fly, men selv når jeg engang gjør det er det s0 og si aldri noen mulighet, jeg er godt over 800 betalte flights med SAS og EBD på tiende året, men nei..
    (ikke at jeg noen gang har brukt det som er argument i gate)

    Sist jeg spurte fikk jeg blankt nei, uten engang å vise billetten, så er nok begrenset med myndighet som finnes ved gate i en del tilfeller også..
     
    democomputer liker dette
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Men når det er sagt, jeg har viftet med "diamant i mange år"-kortet en gang.
    Det var når jeg fikk en kansellering på en bonusreiser, booket om til en ny og kortere ferie, ringte inn og fikk en ny reise med riktige datoer, hvorpå jeg kom i den berømte eurobonus-køen og to segment falt ut.
    Etter flere telefoner og re-reservering av de to segment var det en agnet som forberedte meg på at det ar ikke gitt at det ble noen reise overhode ettersom min nye reise hadde 9 segment, og "eurobonus says no" etter en god stund med ventemusikk..
    De stenger jo i tillegg kontoret i god tld før kl 17, men etter å ha viftet med kortet på en ydmyk og høffelig måte skulle han forsøke en gang til neste dag og ringe meg tilbake.
    Det gjorde han, og jammen klarte de 9 segment på en reise, det tror jeg nok var pga EBD..
    Forøvrig, jeg hadde brukt timer samme kveld og funnet en bedre og mer effektiv løsning på hjemreise, men siden dette var løst lot jeg den utgå :eek::D
     
    EndreD, OyvindN, Kristian and 4 others like this.

Del denne siden