hadde en bonusreise jeg ringte inn og endret en leg på. ble belastet gebyr som diamond. det er slutt på at dette var en hyggelig gest å få gratis?
Endringsgebyret på 150kr var borte en stund under den verste pandemiperioden, men den er nok tilbake ja. Den har selv EBD kunder aldri sluppet unna Man slipper dog fremdeles telefongebyr på 375kr som EBD (som forøvrig ikke er det samme som *A bestillingsgebyr på 450kr som man ikke slipper). Men vær obs på skatter og avgifter når du ringer for å bestille, noen ganger glemmer personen i den andre enden å ta bort telefongebyret.
CU kom kl. 11.00 for avgang 16.25 på SFO-CPH. SAS synes vi skulle flyttes fra første rad i Go med til midtseter på rad 4. I Polaris-loungen nå, litt usikker på om kjæresten har skjønt tegninga enda eller ei… Hennes første langdistanse-tur, så stor stas blir det uansett om det er komplett overraskelse eller om hun skjønner at noe er på G.
På gårsdagens BOS-CPH tikket det først inn mail om oppgradering fra GO til PLUS ca. 4 timer før avreise, men da jeg fikk printet boardingpass ved innsjekk var jeg flyttet frem til biz (fikk aldri mail om det) Dette er min første tur i biz og er naturlig nok utrolig fornøyd! Statistikk: Har hatt 6 interkontinentale flyvninger med SAS siden jeg ble diamant i januar. Alle har vært kjøpt i GO og så langt har det vært en oppgrading til PLUS og en til biz
Enn så lenge har jeg bare opplevd oppgraderinger på innenriks når flyet var virkelig fullsatt. Dem gir ikke mer poeng og man havner gjerne på et dårligere sete - ingenting som virker fordelaktig med det.
Jeg har blitt oppgradert én gang fra Malaga til OSL, men det flyet var så fullt at jeg mistenker først og fremst OpUp.
Den 21.08. epost om at jeg var velkommen som diamantmedlem, dette har jeg vært i 3 år. Merkelig å få denne 1 mnd. før min periode skal fornyes (ut sept.). Ser ut som jeg sliter med å nå 90 fligths denne gang så det blir muligens gull neste periode. Men hvorfor fikk jeg mailen? Andre som har fått? Fløy fra Oslo-Brussel med SAS for noen dager siden, de gav oss gratis snacks som diamant, det var hyggelig
Fleire her inne har mottatt, dette blir vel diskutert i tråden om SAS IT. Eg har òg fått, omtrent midt i kvalifiseringsperioden...
Jeg ble nedgradert fra 4A til 3B… de flyttet pluss en rad fremover og dermed meg også, til et midtsete! Fruen med gull fikk vindusplass. Fin logikk de har hos SAS noen ganger. Men det var en kort tur, så det gjør ikke så mye. Synes bare det er rart.
Fikk bli med hjem på flyet før i dag. Hadde pluss pro, så vet ikke om fargen på kortet spilte noen rolle. Men flere andre fikk høflig nei. Gatekeeper sa hun hadde foretrukket om jeg hadde tatt byttet med innsjekk, for det var travelt på gate. Har jo fått motsatt henstilling før. K
Schedule change på booking SVG-CPH-SFO i november. Ble flyttet til senere flight som gjorde connection til 1 time. Liker å ha litt god tid så spurte om å komme på tidligere flight fra SVG. I utgangspunktet ingenting ledig, men spurte om de kunne låse opp bonussete. Etter litt ventemusikk fikset kundebehandler biffen
Jeg opplevde noe tilsvarende i går. SAS har endret sine tider for CPH-LAX for vinteren. Avgang var 9:30, er nå 12:45. Så jeg fikk melding om endringene på mine reiser i desember og februar. Men OSL-CPH var ikke endret. Noe som medførte over 4,5 timer på CPH. Det var ikke noe ledige bonus billetter senere på OSL-CPH , så jeg ringte inn, valgte Engelsk. Bare 5 minutters venting, og da jeg kom fram ordnet de senere avgang OSL-CPH på begge turene uten problemer.
Kanskje ikke noe å gjøre med diamant-status, men i dag opplevde jeg en veldig proaktiv smidig løsning fra SAS. Fikk i morges varsel om at EVA hadde flyttet en avgang fra MUC litt frem i tid. Så at det betød 30 min connection i MUC. Jeg forberedte meg mentalt på kansellering og agentrullett med Tallinn. Ikke så mange timene senere tikket det imidlertid inn oppdatert reiserute hvor de fikk meg til MUC kvelden før via FRA uten at jeg hadde gjort noe som helst. Sånt kan man absolutt like!
Garantert billetten som var utslagsgivende. Jeg spør sjelden om å få ta et tidligere fly, men selv når jeg engang gjør det er det s0 og si aldri noen mulighet, jeg er godt over 800 betalte flights med SAS og EBD på tiende året, men nei.. (ikke at jeg noen gang har brukt det som er argument i gate) Sist jeg spurte fikk jeg blankt nei, uten engang å vise billetten, så er nok begrenset med myndighet som finnes ved gate i en del tilfeller også..
Men når det er sagt, jeg har viftet med "diamant i mange år"-kortet en gang. Det var når jeg fikk en kansellering på en bonusreiser, booket om til en ny og kortere ferie, ringte inn og fikk en ny reise med riktige datoer, hvorpå jeg kom i den berømte eurobonus-køen og to segment falt ut. Etter flere telefoner og re-reservering av de to segment var det en agnet som forberedte meg på at det ar ikke gitt at det ble noen reise overhode ettersom min nye reise hadde 9 segment, og "eurobonus says no" etter en god stund med ventemusikk.. De stenger jo i tillegg kontoret i god tld før kl 17, men etter å ha viftet med kortet på en ydmyk og høffelig måte skulle han forsøke en gang til neste dag og ringe meg tilbake. Det gjorde han, og jammen klarte de 9 segment på en reise, det tror jeg nok var pga EBD.. Forøvrig, jeg hadde brukt timer samme kveld og funnet en bedre og mer effektiv løsning på hjemreise, men siden dette var løst lot jeg den utgå