Dette er jo en total krasjlanding for hele lojalitetsprogrammet. Hvem flyr inn diamant for én gratis alkoholenhet i Norge liksom? Det er nøyaktig denne type hendelser man har i bakhodet når man velger å være lojal og betale (mye) ekstra over tid. Og så leverer de ikke når det gjelder. Ord blir fattige.
Ingen forhåpentligvis, siden du ikke får dette innenriks.. Vil vel tro at de aller fleste diamanter får status pga reisevanene og ikke fordi de har gått etter status.. Når det er sagt så er jeg helt enig, burde være full rutine på å prioritere etter status. Problemet er vel kanskje at det blir opp til de stakkarene som er på jobb lokalt og får de panikk så ryker vel alt av rutiner ut av vinduet..
Fikk svar på spørsmål til diamantmailen 23 minutter etter innsendt mail! De løste saken til og med! Trukket for mye poeng på en booking. Sak løst. Tommel opp!
Fikk raskt svar på en henvendelse jeg også, riktignok bare en antegnelse på booking, men noe er det i hvert fall.
Usikker på om det var pga EBD, men fikk booket om en flyvning, som riktignok har vært flytt på av SAS men som har løpet over de 15 dagene du har på å si ifra, gratis igår. Sa at det var umulig å booke om på nettet, og at det hadde vært endel flyttinger på nevnte avgang og da skulle han ordne det. Sagt så gjort.
Opplever nå alltid at SAS er veldig løsningsorienterte på tlf, også på saker i "grenseland". Om diamant eller ikke betyr noe er jeg usikker på. F.eks har vi reise i høstferien BGO-AGP med stopover i Oslo begge veier. Når OSL-BGO nå var utsatt 15 minutter på retur, så fikk jeg booke om til retur samme dag som ankomst selv om det ikke var bonusbilletter ledig. Slapp da stopover på hjemreise (utreise må jeg uansett ha stoppover pga grytidlig avgang OSL). Reise for 5 pax.
Etter utreise(og under 14 dager før) kansellerte SAS siste delen av returen CPH-BGO. Måtte selv stå i 65 minutters telefonkø for å få et forslag til alternativ rute. Enden på visen er at vi må overnatte i København på veien hjem. Uansett, direkteflyet dagen etter hadde ikke flere bonusbilletter så det ble vanskelig ble jeg fortalt. Måtte da heve stemmen og peke på at vi kommer over et døgn for sent hjem før agenten ville se på muligheten….
Hadde soft-block sete som EBD mellom ARN og OSL idag. Det setet var tomt til etter boarding-complete på høyttaleren. Så fant en ivrig purser ut at han skulle sette en svensk (og veldig hyggelig) SAS-dame som reiste på ID på det egentlig blokkerte midtsetet. Ikke noe galt med det, i seg selv. Problemet var bare at hun tok ett og et halvt sete. Så jeg måtte sitte halvveis i midtgangen, mens han ved vinduet ikke hadde noe sted å flytte til. Var ikke beste soft-block opplevelsen. Men kort flytur, så null stress. Hun som serverte i kabinen var enda hyggeligere - og må være tidenes søteste, relativt gamle (unnskyld ordet!) SAS cabin crew. Norsk, uten at det innvirket på kommentaren. Men turen var topp alt i alt!
Hvis en nabo passager hænger ind over mit seat, og det kan være meget ubehageligt, for jeg er meget lille, så siger jeg altid meget stille, meget høfligt : undskyld, men jeg har betalt for et HELT seat, ikke et halvt. Hvis passageren gør vrøvl, så påpeger jeg, at man kan købe et xtra seat, et EVP seat (Extra Volume Passenger seat).
Start altid med et stort smil. Men jeg kan betro dig, at det er meget, meget ubehageligt, når der bliver presset et lår under armlænet ind på ens seat og et knæ hen foran en, når man lige hviler øjnene lidt ...
Ikke bare folk som har blitt større, setene har også blivet mindre :-( Jeg er av den mer volumøse typen, og jeg prøver å fly plus der jeg kan, men det hjelper ikke når plus i europa er like trang som economy.
Fløy CPH-SFO og SFO-CPH i biz denne påsken, men ble ikke ønsket velkommen ombord e.l. Som diamant. Dette skal jo de egentlig gjøre. Vet det er delte meninger om man liker det eller ikke, men er det standard så er det standard. Skuffende..
det er jo faktisk INGEN unnskyldning. blir som å sette seg på uterestaurant en travel dag og bare ta til takke med det første en random servitør tilfeldigvis setter ned til deg, siden de har ekstra mye å gjøre spøk til side; som du selv skriver så har de rutiner for hvordan dette skal gjøres. du, jeg og alle andre har regler for hvordan vi skla løse jobben vår, og gjør vi ikke det, så har vi ikke gjort jobben. enkelt for meg hvertfall.
Jeg har flydd med SAS i business på langdistanse som diamant utallige ganger, men aldri blitt personlig velkommen ombord. Kun en gang er jeg blitt ønsket velkommen fra IAD men da reiste jeg i Plus
Nå har jeg vært diamant i et halv år og hatt 30-40 flyginger med SAS siden, mest innenriks, men også to ganger t/r til USA i biz og plus, men aldri blitt ønsket velkommen om bord som diamant eller liknende, så det er vel neppe standard...