Men det går fremover.. Det vil jeg si (min personlige oppfatning).. Tror SAS har et fokus på dette (kunderecognition) internt om dagen, men det tar tid å snu et gammelt skip.. Men denne historien var jo bare tragikomisk..
Efter at EBD registreres på passagerlisten, er jeg blevet virkelig "forkælet". Først har crew spurgt om jeg hedder ... (de nævnte kun fornavnet), og derefter sagde de, at jeg har Diamond status hos SAS, og at jeg derfor kunne vælge, hvad jeg måtte ønske fra sortiment´et på trolleyen, men det var ikke kun når jeg rejste i GO. Det samme gentog sig når jeg rejste PLUS, måske ligesom for at vise, at de havde bemærket min status. Jeg følte mig næsten som en lille kejserinde.
Jeg tror jeg faktisk, mot normalt, ville benyttet meg av et par nordnorske gloser, for dette er rett og slett utrolig dårlig. Det som er virkelig spesielt er at hun kommer tilbake med manifestet og skal fortelle deg at du har forsøkte å jukse (uten å sjekke grundig nok)... Hadde du forresten byttet sete?
Nope. Satt på setet jeg hadde sikret meg ved innsjekk. Helt ordinær reisebyråbooket tur, samme type som jeg har >100 av i året.
Er ikke Diamond selv, men på OSL-CPH var purseren veldig nedi manifestet som lå på vogna og fant hver enkelt Diamond i Go og tilbød dem whatever they wanted. Kjempebra at dette ser ut til å funke proaktivt hos SAS. Hos AA har man som EP også gratis bob, men kun halvparten av flyvertinnene sier det de skal: Takk for at du er en av våre beste kunder, beklager at du er i Y i dag, bestill hva du vil og jeg henter. Og AA er nye mer high tech enn det SAS sin papirlapp er. I salgatableten kommer nemlig alle EP opp i setekartet som grønn
Så snart må man insistere på at de som ikke kan forskjell på A og F eller A og C faktisk må sette seg på sitt korrekte sete..
Hmm var på SAS til/fra Berlin sist helg i GO, spurte om en pils, og måtte da vise EBD kortet. Karen som serverte godtok det fint, men så også at det var veldig kjekt at vi viste fram kortene, siden de selv ikke hadde noen muligheter for å vite hvem som hadde hvilken status etc...
Så lenge EBD er lagt inn I bestillingen har de mulighet til det. Manifestet med EBD, EBP, EBG etc henger fremme I galley. Pleier å ta en liten titt når jeg er på do, hehe.
Min kommer inn automatisk da, men er vel ikke sikkert alle som jobber ombord i flyene er helt oppdaterte på slikt enda
Viktig at riktig status kommer på billettene! Spør man veldig veldig pent, blir man også behandlet veldig veldig pent tilbake...
Om det var et forsøk på å skjule alle bookingreferansene, så er de ganske så lette å tyde... Ville kanskje skjult de litt bedre om du ikke ønsker å dele de med alle.
Har ikke opplevd noen "Diamond" service. Senest på fly fra LHR til OSL i går fikk jeg beskjed at som Diamond har jeg kun krav på en gratis drikke og ikke to som jeg ba om (ba om en flaske vann og "muserende" vin). Jeg måtte velge enten vann eller vin. Jeg ristet på hodet og sa at det var tidligere ingen problem å få en flaske vann og vin, men nei hun ga seg ikke og begynte nesten å si at jeg prøver å misbruke "konseptet". Jaha hvilket konsept spør jeg ? Hva er egentlig diamond konsept spurte jeg ? Jeg orket ikke diskutere mer og ble ganske irritert. Jeg sa nei takk til begge flasker og spurte om de hadde diamant toalettpapir siden jeg måtte på toalett. Tok på meg headset og hørte på musikk resten av flyet. En annen gang sist uke på vei fra OSL til CPH, ba om det samme på flyet, viste Amex kortet og sa jeg hadde Diamond. Flyvertinna tok kortet, så på den og dro gjennom bankterminalen, ga meg kortet tilbake sammen med et smil. Jeg forklarte henne at jeg viste henne kortet som bevis. Hun sa at hun trodde jeg ville betale. Men har opplevd at gratis drink konseptet fungerte andre ganger, men sånne historier over vitner mer om manglende informasjon og opplæring internt i SAS:
Hurra! Fikk meg endelig en Ramlösa hjem fra ARN i går kveld! Skjønner dog at et smil på kjøpet er for mye forlangt, men et snøft er kanskje greit på slutten av en lang dag.
Dette får du nok refundert fra SAS. Og den andre situasjonen bør du jo også si ifra om. Er vel bare sånn de på toppen får vite at det ikke fungerer, eller hva?
Et amatørspørsmål: Hvordan vet jeg om EBD'en min er registrert? Jeg ser ikke noe på app'en (dvs på den enkelte bookingen). Er det først når jeg sjekker inn at jeg evt ser om det står EBD på boarding passet?