Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Men det går fremover.. Det vil jeg si (min personlige oppfatning).. Tror SAS har et fokus på dette (kunderecognition) internt om dagen, men det tar tid å snu et gammelt skip..

    Men denne historien var jo bare tragikomisk..
     
    Ole liker dette
  2. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN Pensionisten EBD

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Efter at EBD registreres på passagerlisten, er jeg blevet virkelig "forkælet". Først har crew spurgt om jeg hedder ... (de nævnte kun fornavnet), og derefter sagde de, at jeg har Diamond status hos SAS, og at jeg derfor kunne vælge, hvad jeg måtte ønske fra sortiment´et på trolleyen, men det var ikke kun når jeg rejste i GO. Det samme gentog sig når jeg rejste PLUS, måske ligesom for at vise, at de havde bemærket min status. Jeg følte mig næsten som en lille kejserinde.
     
    Larata, kblaur, Baldrick and 6 others like this.
  3. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tror jeg faktisk, mot normalt, ville benyttet meg av et par nordnorske gloser, for dette er rett og slett utrolig dårlig. Det som er virkelig spesielt er at hun kommer tilbake med manifestet og skal fortelle deg at du har forsøkte å jukse (uten å sjekke grundig nok)... Hadde du forresten byttet sete?
     
  4. Asbjorto

    Asbjorto Bitt av basillen

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Nope. Satt på setet jeg hadde sikret meg ved innsjekk. Helt ordinær reisebyråbooket tur, samme type som jeg har >100 av i året.
     
  5. BusyBee

    BusyBee No bees, no honey; no work, no money.

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    13
    På siste til t/r TXL så jeg at det hang en lapp med #EBD og setenumre bak i byssen
     
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikke Diamond selv, men på OSL-CPH var purseren veldig nedi manifestet som lå på vogna og fant hver enkelt Diamond i Go og tilbød dem whatever they wanted.

    Kjempebra at dette ser ut til å funke proaktivt hos SAS.

    Hos AA har man som EP også gratis bob, men kun halvparten av flyvertinnene sier det de skal: Takk for at du er en av våre beste kunder, beklager at du er i Y i dag, bestill hva du vil og jeg henter. Og AA er nye mer high tech enn det SAS sin papirlapp er. I salgatableten kommer nemlig alle EP opp i setekartet som grønn
     
    kblaur, Jørgen and Insomnia4u like this.
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Så snart må man insistere på at de som ikke kan forskjell på A og F eller A og C faktisk må sette seg på sitt korrekte sete..
     
    Anton80, rkvalvaa and tommy777 like this.
  8. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm var på SAS til/fra Berlin sist helg i GO, spurte om en pils, og måtte da vise EBD kortet.
    Karen som serverte godtok det fint, men så også at det var veldig kjekt at vi viste fram kortene, siden de selv ikke hadde noen muligheter for å vite hvem som hadde hvilken status etc...
     
  9. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Så lenge EBD er lagt inn I bestillingen har de mulighet til det. Manifestet med EBD, EBP, EBG etc henger fremme I galley. Pleier å ta en liten titt når jeg er på do, hehe.
     
    tommy777 liker dette
  10. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Min kommer inn automatisk da, men er vel ikke sikkert alle som jobber ombord i flyene er helt oppdaterte på slikt enda
     
  11. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Viktig at riktig status kommer på billettene! Spør man veldig veldig pent, blir man også behandlet veldig veldig pent tilbake... :p
    Untitled-1.jpg
     
    Last edited: 26. aug 2015
    tommy777 and Shyneno like this.
  12. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,528
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Om det var et forsøk på å skjule alle bookingreferansene, så er de ganske så lette å tyde... Ville kanskje skjult de litt bedre om du ikke ønsker å dele de med alle. :)
     
    Henrik and yukho like this.
  13. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Har ikke opplevd noen "Diamond" service. Senest på fly fra LHR til OSL i går fikk jeg beskjed at som Diamond har jeg kun krav på en gratis drikke og ikke to som jeg ba om (ba om en flaske vann og "muserende" vin). Jeg måtte velge enten vann eller vin. Jeg ristet på hodet og sa at det var tidligere ingen problem å få en flaske vann og vin, men nei hun ga seg ikke og begynte nesten å si at jeg prøver å misbruke "konseptet". Jaha hvilket konsept spør jeg ? Hva er egentlig diamond konsept spurte jeg ? Jeg orket ikke diskutere mer og ble ganske irritert. Jeg sa nei takk til begge flasker og spurte om de hadde diamant toalettpapir siden jeg måtte på toalett. Tok på meg headset og hørte på musikk resten av flyet.

    En annen gang sist uke på vei fra OSL til CPH, ba om det samme på flyet, viste Amex kortet og sa jeg hadde Diamond. Flyvertinna tok kortet, så på den og dro gjennom bankterminalen, ga meg kortet tilbake sammen med et smil. Jeg forklarte henne at jeg viste henne kortet som bevis. Hun sa at hun trodde jeg ville betale.

    Men har opplevd at gratis drink konseptet fungerte andre ganger, men sånne historier over vitner mer om manglende informasjon og opplæring internt i SAS:
     
    Baldrick, yukho, Asbjorto and 2 others like this.
  14. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Antar du ikke sa det med diamant dopapir men heller prøver å overdrive litt her?
     
  15. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Faen, du knuser alle mine illusjoner om at det bare er ærlige fine mennesker på dette forumet her...
     
    Last edited: 26. aug 2015
    RoadKing, Scandipendler and Islending like this.
  16. Asbjorto

    Asbjorto Bitt av basillen

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Hurra! Fikk meg endelig en Ramlösa hjem fra ARN i går kveld! Skjønner dog at et smil på kjøpet er for mye forlangt, men et snøft er kanskje greit på slutten av en lang dag.
     
  17. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Det er de ærlige fine som sier ifra ;)
     
    Ursa and tommy777 like this.
  18. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Dette får du nok refundert fra SAS.

    Og den andre situasjonen bør du jo også si ifra om.

    Er vel bare sånn de på toppen får vite at det ikke fungerer, eller hva?
     
  19. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Et amatørspørsmål: Hvordan vet jeg om EBD'en min er registrert? Jeg ser ikke noe på app'en (dvs på den enkelte bookingen). Er det først når jeg sjekker inn at jeg evt ser om det står EBD på boarding passet?
     
  20. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Din status prefix er ikke synlig i appen, men du ser det når du logger deg inn på sas.no
    Untitled-3.jpg
     
    Ursa, TOS and kiev like this.

Del denne siden