Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Nå haru blitt proff :))))
     
    Baldrick, yukho, Scandi and 1 other person like this.
  2. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,213
    Likes mottatt:
    4,286
    Bonuspoeng:
    113
    Jupp. Sladder bedre enn Martin Schanche ;)

    Edit: fikset en horribel feilstaving av navnet til den evige rallymesteren :oops::oops::oops::oops:
     
    Last edited: 31. aug 2015
  3. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113

    Jeg hadde med junior på en tur til USA for et par uker siden. Booket reisen uken før så da registrerte den seg med EBD som prefiks - slik som du viser her.

    Det virker som dette ikke er helt implementert i *A enda -vi hadde en connection til/fra EWR med United og der kjennes ikke EBD igjen som noen *A status i det hele tatt. Det ble poden sin "Silver status" som reddet oss fra å få boarding group 5 :)

    Når jeg sjekker bonus statement nå så har har kun 1 leg kommet inn (OSL-EWR), ingen av United flightene, og ikke returreisen til Oslo.

    Ser ut om det er litt innkjøringsproblemer fortsatt !
     
  4. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Du får sende de en mail, jeg sendte mail med en gang jeg ble EBD, og ba de rette opp prefiks på alle reisene jeg bestilte før jeg ble EBD, det var ikke noe pes... :)
     
  5. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Yepp. Prefikset var i orden - det var registert. Problemet var vel at EBD ikke er noe som United kjenner igjen - så på de strekningene hadde det vært bedre om det sto EBG.
     
  6. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er du vanskelig syns jeg... ;P
     
  7. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Ble Diamant midt i perioden, og skal gi bort et gullkort. Er det slik at jeg kan gi bort ett til når min nye periode begynner?
     
  8. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp
     
    Insomnia4u liker dette
  9. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,831
    Bonuspoeng:
    183
    SVG-ARN-PRG-CPH-SVG i helgen, ikke antydning til ekstraservice. Ikke pri-boarding, og hvis det står EBD på manifest så var det ingen som hadde sjekket det. Måtte stå på krava for å få drikke, men slapp i det minste å måtte dra frem kortet
     
  10. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    OSL - FRA i dag:

    - Annonsert Pri-Boarding, men ikke noe skilt. Ble overholdt rimelig bra, mest fordi folk hørte etter.
    - Blokkert midtsete? Var 3-4 ledige seter i GO. Ett var ved siden av meg. Det liker man!
    - Det blir 95 norske kroner sa han. Viste frem EBD-kortet da han svarte "Nei, det blir det ikke"..
     
    Baldrick, Christo84 and Jan Fredrik like this.
  11. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Den var god :D
     
  12. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk kun en smoothie i helga fra OSlo-Stavanger, va nødt å betale for knekkebrødet viss eg ville ha det...
    Jaja, heller holde meg sulten til middagen seinere.

    Men Fra Stavanger -London på Fredag, så spurte jeg i gaten om det va mulig å skifta til noe bedre sete enn midtsete på rad 5, og endte opp på rad 1A etter å ha vist Diamondkortet og smilt fint til personalet i gaten.

    Glimrende kundeservice =)
     
  13. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Er det slik av vi kan velge fritt fra tralla selv om vi sitter i GO? Har fått med meg at vi kan få drikke, men gjelder det snacks også?
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    I utgangspunktet ikke, men er nok noen som praktiserer dette.
    Har selv ikke forsøkt men lurer på om jeg skal begynne å strekke strikken litt ved å be om potetgull ved siden av en øl :)
     
  15. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Det har jeg også lurt på.... - Vet vi ikke får gratis alkohol innland, men gjelder regelen med gratis snacks der også ?
     
  16. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,213
    Likes mottatt:
    4,286
    Bonuspoeng:
    113
    @Cecilie har en meget god oversikt her: http://forum.bonusfeber.no/threads/en-uoffisiell-oversikt-over-hva-sas-serverer-om-bord.3444/
    Ellers er det enkle svaret at Diamond kan velge drikke i Go, mens Pandion kan velge fra hele sortimentet.
    Men som sagt praktiseres dette noe tilfeldig og/eller personavhengig. Jeg synes synd på kabinpersonalet som skal holde styr på to-tre kabinklasser, fem bonusklasser, tre-fire tid-på-dagen-varianter, og fire-fem forskjellige geografiske soner. Kompleksiteten gjør nok de fleste svimmel, og man faller tilbake på godt gammeldags skjønn :confused:
     
    Ursa liker dette
  17. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Nå er det vel ikke noe som heter "Diamond-service", så de som sitter i sete og venter på den, opplever nok alminnelig folkeskikk og service fra CC. At man kan forvente særskilt service i nærmeste fremtid, tror jeg forblir en drøm. TRD-OSL nå nettopp: (-700) hadde 3 Pandion, 17 Diamond og Gud vet hvor mange med gull? Med 9 rader i Pluss som alle skal ha frokost og kos, er det ikke mye tid til kosing med Diamanter, som kanskje sitter i - eller kanskje ikke.....Spørs om ikke Diamond blir det nye Gold, hvis nesten "hele" fly skal ha "spesialbehandling" etterhvert ;-)
     
    Ursa, kiev, TOS and 1 other person like this.
  18. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Hva...? Ingen kos...? ;)

    Helt på siden, men for noen år siden satt jeg og en annen pax på det som da var Econ Extra (ingen i business). Vi hadde vel 4 rader på deling. Ingen kos da heller, men da satt flyvertinnen seg ned og slo av en prat. Veldig trivelig tur, forøvrig. :)
     
  19. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,213
    Likes mottatt:
    4,286
    Bonuspoeng:
    113
    Trondheim er forresten rimelig heftig når det gjelder EBP-tetthet. Det er nå 852 EBP i Norge utav 2000 i hele verden, og utover Stavanger er Bartebyen klart overrepresentert.
    Vi vøle itj pæng, sjø
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,522
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok den veien det går. Merkelig fremgangsmåte dog. De "devaluerer" sin tidligere toppstatus (Pandion er jo litt spesielt) for så å introdusere et høyere nivå, jeg ser ikke helt logikken.Det hadde vel vært mer naturlig å heller jekket opp kravene til Gold.

    Men, ikke for det, man ser jo det samme på hardware'n. Ikke så mye for SAS kanskje, jeg First er jo blitt mindre og mindre hos de fleste store linjeselskapene, biz trimmes opp og det er kommet en mellomklasse mellom økonomi og biz.

    Om noen år så er nok Biz blitt det nye First, mellomklassen den nye biz og økonomi er rimelig devaluert i forhold til fordums tider. Men det er greit nok, vi passasjerene velger, og får det vi vil betale for. Ikke urimelig det.
     

Del denne siden