Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,591
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor finner du ut sånt?
     
  2. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,214
    Likes mottatt:
    4,292
    Bonuspoeng:
    113
    SAS infomøte i Trondheim i Mai ;)
     
    RoadKing liker dette
  3. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,214
    Likes mottatt:
    4,292
    Bonuspoeng:
    113
    Men det der med "vøle itj pæng" er ikke helt sant da...
     
    Baldrick and RoadKing like this.
  4. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    På tide at SAS introduserer et nytt nivå kanskje? Slags Diamond Plus nivå.. kjedelig å sitte med EBD bermen på morgenflyet, det blir liksom ikke til at man føler man har den statusen man fortjener (eller har krav på, som jeg liker å si). Her må Roald komme på banen! Eurobonus Opal lanseres innen 2017, og i løpet av 2022 er det nye prefixet ferdig implementert hos partnere. Dette blir kanon folkens.

    Da kan man introdusere nye, eksklusive fordeler som egen goodie bag med kakefat (kjekt å gi i gave til Diamonds som bare har kakespade) og gratis drikke OG knekkebrød i GO!
     
    Last edited: 31. aug 2015
    Ursa, MathiasH, Petter B-C and 8 others like this.
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Det har blitt betydelig vanskeligere å nå EBG/EBD nå (i allefall på poeng), så jeg tror man vil se effekten av dette etterhvert.
     
    fastlane83 liker dette
  6. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Reiste SVG-OSL i helga i Go. Ble avkrevd fysisk kort for en smoothie. App ikke akseptert og min EBD ikke registrert i manifest som purser kom drassende med etter at servering var avsluttet. Muligens fordi EBD ikke var linka til min bonusbillett, men denne gangen funka fast track?! Uansett, det er tydelig at de har fått klar beskjed om her skal plastikken frem om tørsten skal slukkes!

    Av annen EBD sørvis har jeg lite å rapportere fra det siste året, annet enn at når de ved innsjekk i business skranken sjekker og spør om jeg har Sølvkort? Gullkort? så må jeg si; nei jeg er Diamant:)
     
  7. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Forøvrig må jeg si jeg gleder meg litt til dialogmøtet med SAS fk fredag i Stavanger (også tema i egen tråd), selv om forventningene mine er moderate...jeg tar hvertfall med plastikken så jeg får litt å drikke ila møtet:)
     
    Asbjorto, view, kiev and 1 other person like this.
  8. Orjan.eldor

    Orjan.eldor EBD

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Min mor er EBD, hadde en flygninger sammen med min far (EBG) til LHR fra Svg på fredag, og retur søndag. De ble oppgradert til Plus fra Svg- LHR. Men når jeg flyr sammen med min mor så mærket jeg ikke noe ekstra service... Men om du spør om en oppgradering og holder det diamant kort, er det stor sjans for at du får oppgradering.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    En ganske drøy påstand dette tror jeg.
    Har du noen håndfast erfaring her?
     
  10. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Orjan.eldor skrev::
    Men om du spør om en oppgradering og holder det diamant kort, er det stor sjans for at du får oppgradering.

    Enig med Are......og mener du at når du reiser med din mor (dvs dere er 2 diamanter) så får dere ikkeno ekstra sørvis? Tror ikke det er noen sammenheng mellom antall EBD./EBG som reiser sammen og ekstra sørvis/oppgraderinger....det er vel heller mindre sannsynlig jo flere EBD/EBG det er...
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fått flere op-ups til Plus som EBG enn EBD.
    Jeg hadde også mange flere flights i fjor sommer som EBG enn i år som EBD.. Det teller nok mest :)
     
  12. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes at de burde få EuroBonus Opal Lifetime Achievement nivå. Det hadde vært noe å banke i bordet med!
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Bare vent, når du passerer 100 millioner poeng så.. ;)
     
    Petter B-C liker dette
  14. Asbjorto

    Asbjorto Bitt av basillen

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Hm, etter Ramlösa-gate sendte jeg mail til Diamantmailen (ja, hadde lite å gjøre), og de svarte 'I am very sorry for this the thought behind the SAS App and the screen
    shot of your Diamond status is to prove your status in SAS Eurobonus. No
    you do not need to bring your card to your seat to have it ready for
    show. The FA will have a reviewing pre flight to pin point where Diamond
    level are seated to make sure that they have the best service needed,
    but it is very clear that this have not been done on this flight. I will
    forward this feedback immediately to responsible to improve our future
    service.'
    . Så ikke godt å vite?!
     
  15. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Dette var jo et skolebok-svar fra diamantsørbus må jeg si..... de må passe seg så ikke sånne små 'perks' blir kun til irritasjon!
     
  16. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk du godkjent
    Absolutt, har fått oppgradering til plus med en gang bare å smila fint å spørr i gaten om det e mulig å få litt romsligere sete =)
    Tydeligvis ett tegn på at statusen gir noe tilbake
    Fikk til og med frokost etter maen i gaten hadde snakka med catering og sa det ikke var noe mat til meg pga sen oppgradering... men joda, fikk det jeg ville ha, til å med 3 småflasker jegermaister så gjor godt over dammen til London

    Fingen opp for SAS! =) =)
     
    Ursa liker dette
  17. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde håpet på at de visste hvor jeg satt, ba om å få en cola, så begynte hun å trykke masse på bankterminalen, så jeg kremte "hm hm... unnskyld" og viste fram kortet i appen veldig diskret... da var alt i orden. :)
     
  18. Hoggorm

    Hoggorm Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    13
    Vanligvis har jeg vist frem Smart Pass for å bevise min status når jeg ber om min vanlige smoothie, men forrige reise jeg var på var ikke dette godt nok. Her måtte jeg komme med flere bevis... Til slutt hadde jeg tre kredittkort og ett eget diamantkort oppe.

    Jeg nevnte dette for en kollega som tidligere har jobbet i kabinen i SAS, og mente at det var svært dårlig service. Kabinbesetning får før avgang en liste over hvem som er ombord, hvilken status de har og hvor de sitter. Denne skal de gå igjennom og det skal derfor ikke være nødvendig å bevise statusen sin til mistenkelige kabinansatte.

    Så i går prøvde jeg en ny variant. Jeg hadde mobilen med Smart Pass nedi sekken, og etter at jeg hadde bestilt min smoothie kom selvfølgelig betalingsautomaten frem. Jeg sa da så rolig jeg kunne at jeg har diamantkort hvorpå SAS representant sier: "Har du kortet ditt? Hvis ikke må jeg gå frem og se..." Det gikk en liten f**n i meg og jeg sa at kortet ligger langt nedi sekken. Han snudde seg da, gikk frem i kabinen, kom tilbake og nikket til meg...

    Så denne gang fikk jeg min smoothie uten å vise kort, og det har jeg tenkt å fortsette med...

    Med måten de håndterer dette på virker det som om de har et veldig stort problem med at folk som ikke har diamantkort prøver å snike til seg en gratis drikke... Det er jo viktigere for dem at jeg må bevise min status enn at jeg får drikken uten spørsmål. Hadde de derimot gått igjennom listene sine før avgang kunne de fått et greit overblikk over hvor den enkelte sitter og gitt en en grei service uten at jeg må flashe kort eller rope høyt hvilken status jeg har hver gang.
     
    tommy777 liker dette
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hos blue1 fikk jeg en unnskyldning om at de tok frem terminalen når jeg viste frem smart pass, så det er forskjeller ute å går...

    Normal har et raskt blikk på smartpass løst problemet.
     
    Larata liker dette
  20. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes ikke vi skal forvente at CC må pugge oversikten utenat. Det blir for dumt. Men det burde holde så vise smart pass eller kredittkort, alt etter hva som er lettest tilgjengelig. Hvis de da fremdeles er i tvil så får de servere smoothien og heller sjekke listen sin etterpå, og kreve betaling dersom noen mot all formodning har vist frem juksebevis.
     
    Ursa and Robamu like this.

Del denne siden