SAS mener innsjekk er greit i app. Boardingpass er greit i app. Alt som er tilknytta billetten din er greit i app. Bare kortet som ikke er ok på flyet :/ get it if you can
Ja faen der har du det! Purser bør hente EBD/P i loungen! Roseblader er ikke nødvendig, men det skader jo ikke....
Har reist litt I Norge og Europa I GO I det siste. Ingen EBD recognition whatsoever. Phurser på vei hjem fra Paris ble faktisk litt småsur da jeg ikke fant frem EBP kortet raskt nok etter bestilling.. Så har ikke market noen endring nei
En Diamond som hadde byttet plass med en annen like ved meg på OSL - ARN denne uken. Han bestilte og viste kortet. - Åh, er det der du er? Jeg trodde du satt på *** Så noen følger da med
Det er godt å se.. Jeg byttet frivillig med et kvinnemenneske på min plass her om dagen. Jeg viste mitt kort diskré til CC og fikk en mikeller, ble samtidig spurt om jeg ville ha kaffe/te noe senere i flighten (!), dette på CPH-OSL. Altså 50 minutter på den respektive dag, det liker vi
Jeg tror ofte Diamant-servicen egentlig finner sted når noe går galt. Jeg har vært top-tier hos enten SAS eller BA i 10+ år nå og jeg tror ikke man kan forvente at crew hver dag kliner til. Det er liksom ikke menneskelig. I hvert fall ikke når man ikke (som crew) får en immediate satisfaction i form av et salg eller en bonus. Hey, det er mennesker. Men... når ting går galt og du sitter der. Da gjør det hele forskjellen. Skal ikke kjede dere med alle de tårevåte BA og FS historiene mine, he he. Men jeg husker jeg var på vei fra Bangkok og hjem med SAS, via CPH i 2007-ish. Slet med å få fyr på ene motoren på A340 (det er fire å ta av), og etter en riktig god stund kom kapteinen ut i gate og sa at; "København hadde bedt mig flyve, men ikke pokker om jeg flyr med en råtten motor over Himalaia". Inn på hotell med pax mens vi ventet på ny motor. Kom 16 timer forsinket til Køben. Det var kun det episke 22:55-flyet igjen i retning Oslo. Vi var 30-40 stk som skulle videre til Oslo, og kun ett eneste sete igjen. Dette var før jeg begynte å fly BA, så jeg hadde DUGELIG med grunnpoeng hos bolaget. De "30-40 andre" stod og skrek og hylte (no shit) ved gaten. Jeg bare satte meg på gulvet i et hjørne, med hodet i fanget, og ville hjem. Men jeg forberedte meg mentalt på å bli igjen. - "Har vi en Fnate Fnatesen her?" - sa plutselig en stemme på bredt Dansk over mic'en. Det hadde de, og jeg subbet imellom alle de sinte nordmennene og kom meg hjem... som den eneste. Det er det som er "Diamond-service"... I blant får vi et crew som bare har dagen av alle dager og bærer oss på gulsott igjennom galley. Men som regel får vi en gjeng som sørger for at vi er trygge, mette og som kliner til for at vi kommer oss hjem til "Trine-Linda" eller "Trond-Bjarne" når det virkelig kniper. Det tror jeg da. Men jeg innrømmer at jeg og blir skikkelig sur i blant når jeg har en dårlig dag og tenker - "WTF???? Jeg er GGL for h******, hvorfor må jeg flytte meg for at de to skal få sitte sammen???? Aaaaaargghhhhh". Eventuelt at jeg bare ikke har spist frokost, og de kun har fisk på Arlanda.
Du har nok rett her. Jeg har fått sjekke inn bagasje svært seint to ganger. Ene gangen tror jeg at det forsinket avgangen, men jeg var da vitterlig fornøyd. Har også fått egen buss fra gate til flyet..
Jeg har alltid sett på bonuser, oppgraderinger, CT etc. som nettopp det de er, så jeg klager aldri om jeg ikke får noen ekstra utenom det jeg har betalt, men blir så umåtelig glad hvis det skjer! På fly fra Osl til Bgo på fredag satt jeg i Go, etter kaffeserveringen, spurte flyvertinnen meg, ikke sidemannen eller andre rundt meg, om jeg ønsker noe kaldt å drikke i tillegg, det skal ikke så mye til, men it makes my day!
Første reise i Go etter å ha blitt EBD i morgen og på en typisk leisure avgang innenlands. Spennende om cola blir gratis uten å flashe kort. (Ja, livet mitt er ikke så action fylt)
Fikk lyst på en kald cola i dag (bgo-osl), og spurte pent. Hun forsvant frem og kom tilbake. Serverte meg en cola. Sjekket tydeligvis en liste. Positivt.
Fikk for første gang i mitt liv en slik epost 2 dager før avreise HKG til ARN da... Opprinnelig bestilling var forøvrig en av de SAS VIP GO turene
Det er da du går i loungen å snakker med personellet der, og kanskje du er like heldige som meg, å blit oppgradert til Biz og
t/r BGO-CPH i helgen Til CPH så jeg en tydelig stressa flyvertinne komme nedover med tralla etter forsinket avgang. Jeg bestilte ramlösa og mikkeller og tenkte det var greit å vise smartpasset. "Tusen takk for at du sier fra!"-og ingen problemer fikk jeg i retur. Hjem fra CPH til BGO hadde flyvertinnen med seg liste på tralla og sjekket og spurte deretter "Kan jeg få by deg på noe å drikke?". Veldig fornøyd siste reiser sjæl - håper de nå får rutine på å ha listen med som kan sjekkes om nødvendig!
Fløy til CPH idag, trengte ikke vise noen verdens ting for å få en smoothie selv om jeg satt klar med kort, smart pass og bagtags. Satt i A, og sidedamen i C fikk sannelig en gratis smoothie hun også, virket som om flyverten trodde vi reiste sammen, og det synes jeg var helt greit. Smoothie til folket!
Har opplevd en god streak med ledig midtsete i GO i det siste. Flyene har vært rimelig fulle, så mulig at soft-block har begynt å sette seg litt
Var en svipptur til OSL i går, og på SK343 nedover kom sjefs-fruen ombord bort til meg på 17F og spurte om jeg hadde lyst på frokost eller noe annet på vognen. Var ikke sulten etter bollene på Loungen da, men satte stor pris på det! På tur ut av flyet spurte hun meg om jeg var på vei til Las Vegas (igjen), jeg ble imponert over at hun tydelig husket meg som passasjer og visste jeg reiser en del dit. BRA! Las Vegas ja... neste uke skal man dit igjen! Får se om jeg får noen slik mail som noen av dere over da, aldri opplevd det før. Kim
Jeg føler meg ganske overbevist om at kundeservicen i SAS har blitt bedre for EBG/EBD/EBP den siste tiden (siste året). Selvsagt er det ganger det bommes helt, men alt i alt, er min erfaring at det tydelig er satt et fokus på dette internt i selskapet. Jeg TROR at de er på riktig vei og ser mange positive signaler.. Men det er klart det tar tid å implementere dette i et helt selskap, og kanskje spesielt i et land hvor janteloven står så sterkt..
Litt merkelig praksis på SK1472 i går kveld - EBD fikk én gratis drikke, men måtte betale for alt øvrige, inklusive for medreisende på samme PNR. Jeg våget ikke protestere ettersom det surret et sted i hodet mitt at SAS rent faktisk bare har lovet én gratis drikke til EBD, men det virket som om noen på seteradene lenger bak lagde et nummer av det, med diskusjoner med og mellom CC som resultat. Usikker på hva som kom ut av det. Men kanskje det har gått bud om innstramming av praksis med å gi EBD mer enn én gratis enhet.