Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Vi trenger egentlig ikke lys hvis vi blir hentet av pursher ved gate :-D
     
  2. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    SAS mener innsjekk er greit i app. Boardingpass er greit i app. Alt som er tilknytta billetten din er greit i app. Bare kortet som ikke er ok på flyet :/ get it if you can
     
    ato liker dette
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ja faen der har du det!
    Purser bør hente EBD/P i loungen!
    Roseblader er ikke nødvendig, men det skader jo ikke.... :)
     
    TomF66, RoadKing and Asbjorto like this.
  4. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Og bært på gull(diamant)stol til setet! :D
     
  5. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Har reist litt I Norge og Europa I GO I det siste. Ingen EBD recognition whatsoever. Phurser på vei hjem fra Paris ble faktisk litt småsur da jeg ikke fant frem EBP kortet raskt nok etter bestilling.. Så har ikke market noen endring nei
     
    Asbjorto liker dette
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    En Diamond som hadde byttet plass med en annen like ved meg på OSL - ARN denne uken. Han bestilte og viste kortet.

    - Åh, er det der du er? Jeg trodde du satt på ***

    Så noen følger da med :)
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er godt å se..
    Jeg byttet frivillig med et kvinnemenneske på min plass her om dagen.
    Jeg viste mitt kort diskré til CC og fikk en mikeller, ble samtidig spurt om jeg ville ha kaffe/te noe senere i flighten (!), dette på CPH-OSL. Altså 50 minutter på den respektive dag, det liker vi :)
     
    Fnate liker dette
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror ofte Diamant-servicen egentlig finner sted når noe går galt. Jeg har vært top-tier hos enten SAS eller BA i 10+ år nå og jeg tror ikke man kan forvente at crew hver dag kliner til. Det er liksom ikke menneskelig. I hvert fall ikke når man ikke (som crew) får en immediate satisfaction i form av et salg eller en bonus. Hey, det er mennesker.

    Men... når ting går galt og du sitter der. Da gjør det hele forskjellen. Skal ikke kjede dere med alle de tårevåte BA og FS historiene mine, he he. Men jeg husker jeg var på vei fra Bangkok og hjem med SAS, via CPH i 2007-ish.

    Slet med å få fyr på ene motoren på A340 (det er fire å ta av), og etter en riktig god stund kom kapteinen ut i gate og sa at; "København hadde bedt mig flyve, men ikke pokker om jeg flyr med en råtten motor over Himalaia". Inn på hotell med pax mens vi ventet på ny motor.

    Kom 16 timer forsinket til Køben. Det var kun det episke 22:55-flyet igjen i retning Oslo. Vi var 30-40 stk som skulle videre til Oslo, og kun ett eneste sete igjen. Dette var før jeg begynte å fly BA, så jeg hadde DUGELIG med grunnpoeng hos bolaget. De "30-40 andre" stod og skrek og hylte (no shit) ved gaten. Jeg bare satte meg på gulvet i et hjørne, med hodet i fanget, og ville hjem. Men jeg forberedte meg mentalt på å bli igjen.

    - "Har vi en Fnate Fnatesen her?" - sa plutselig en stemme på bredt Dansk over mic'en.

    Det hadde de, og jeg subbet imellom alle de sinte nordmennene og kom meg hjem... som den eneste.

    Det er det som er "Diamond-service"...

    I blant får vi et crew som bare har dagen av alle dager og bærer oss på gulsott igjennom galley. Men som regel får vi en gjeng som sørger for at vi er trygge, mette og som kliner til for at vi kommer oss hjem til "Trine-Linda" eller "Trond-Bjarne" når det virkelig kniper.

    Det tror jeg da.

    Men jeg innrømmer at jeg og blir skikkelig sur i blant når jeg har en dårlig dag og tenker - "WTF???? Jeg er GGL for h******, hvorfor må jeg flytte meg for at de to skal få sitte sammen???? Aaaaaargghhhhh". Eventuelt at jeg bare ikke har spist frokost, og de kun har fisk på Arlanda.
     
    ato, ingec, Tazoslo and 11 others like this.
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du har nok rett her.
    Jeg har fått sjekke inn bagasje svært seint to ganger. Ene gangen tror jeg at det forsinket avgangen, men jeg var da vitterlig fornøyd.
    Har også fått egen buss fra gate til flyet..
     
    John in The Tower liker dette
  10. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har alltid sett på bonuser, oppgraderinger, CT etc. som nettopp det de er, så jeg klager aldri om jeg ikke får noen ekstra utenom det jeg har betalt, men blir så umåtelig glad hvis det skjer! :)

    På fly fra Osl til Bgo på fredag satt jeg i Go, etter kaffeserveringen, spurte flyvertinnen meg, ikke sidemannen eller andre rundt meg, om jeg ønsker noe kaldt å drikke i tillegg, det skal ikke så mye til, men it makes my day! :)
     
    Last edited: 19. sept 2015
  11. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Første reise i Go etter å ha blitt EBD i morgen og på en typisk leisure avgang innenlands. Spennende om cola blir gratis uten å flashe kort. (Ja, livet mitt er ikke så action fylt)
     
    Shyneno liker dette
  12. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk lyst på en kald cola i dag (bgo-osl), og spurte pent. Hun forsvant frem og kom tilbake. Serverte meg en cola. Sjekket tydeligvis en liste. Positivt.
     
    yukho, John in The Tower and Shyneno like this.
  13. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk for første gang i mitt liv en slik epost 2 dager før avreise HKG til ARN da... :)
    Opprinnelig bestilling var forøvrig en av de SAS VIP GO turene

    Capture.JPG
     
    Last edited: 21. sept 2015
  14. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Det er da du går i loungen å snakker med personellet der, og kanskje du er like heldige som meg, å blit oppgradert til Biz og ;)
     
    Misterix and Robamu like this.
  15. shavn

    shavn Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    t/r BGO-CPH i helgen

    Til CPH så jeg en tydelig stressa flyvertinne komme nedover med tralla etter forsinket avgang. Jeg bestilte ramlösa og mikkeller og tenkte det var greit å vise smartpasset. "Tusen takk for at du sier fra!"-og ingen problemer fikk jeg i retur.

    Hjem fra CPH til BGO hadde flyvertinnen med seg liste på tralla og sjekket og spurte deretter "Kan jeg få by deg på noe å drikke?".
    Veldig fornøyd siste reiser sjæl - håper de nå får rutine på å ha listen med som kan sjekkes om nødvendig!
     
    Jørgen liker dette
  16. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Fløy til CPH idag, trengte ikke vise noen verdens ting for å få en smoothie selv om jeg satt klar med kort, smart pass og bagtags.
    Satt i A, og sidedamen i C fikk sannelig en gratis smoothie hun også, virket som om flyverten trodde vi reiste sammen, og det synes jeg var helt greit. Smoothie til folket!
     
  17. CCS87

    CCS87 Medlem

    Innlegg:
    79
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    18
    Har opplevd en god streak med ledig midtsete i GO i det siste. Flyene har vært rimelig fulle, så mulig at soft-block har begynt å sette seg litt
     
  18. Kimpe

    Kimpe Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Var en svipptur til OSL i går, og på SK343 nedover kom sjefs-fruen ombord bort til meg på 17F og spurte om jeg hadde lyst på frokost eller noe annet på vognen. Var ikke sulten etter bollene på Loungen da, men satte stor pris på det! På tur ut av flyet spurte hun meg om jeg var på vei til Las Vegas (igjen), jeg ble imponert over at hun tydelig husket meg som passasjer og visste jeg reiser en del dit. :) BRA!

    Las Vegas ja... neste uke skal man dit igjen! :) :) Får se om jeg får noen slik mail som noen av dere over da, aldri opplevd det før.

    Kim
     
  19. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg føler meg ganske overbevist om at kundeservicen i SAS har blitt bedre for EBG/EBD/EBP den siste tiden (siste året). Selvsagt er det ganger det bommes helt, men alt i alt, er min erfaring at det tydelig er satt et fokus på dette internt i selskapet. Jeg TROR at de er på riktig vei og ser mange positive signaler.. Men det er klart det tar tid å implementere dette i et helt selskap, og kanskje spesielt i et land hvor janteloven står så sterkt..
     
  20. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Litt merkelig praksis på SK1472 i går kveld - EBD fikk én gratis drikke, men måtte betale for alt øvrige, inklusive for medreisende på samme PNR. Jeg våget ikke protestere ettersom det surret et sted i hodet mitt at SAS rent faktisk bare har lovet én gratis drikke til EBD, men det virket som om noen på seteradene lenger bak lagde et nummer av det, med diskusjoner med og mellom CC som resultat. Usikker på hva som kom ut av det. Men kanskje det har gått bud om innstramming av praksis med å gi EBD mer enn én gratis enhet.
     

Del denne siden