Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. Atle T

    Atle T Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Nå vet ikke jeg hvor SK1472 går. Men står jo følgende på medlemsfordeler for eurobonus.

    Gratis drinker i SAS Go.****.
    ****unntatt alkoholholdige drikker på våre ruter innenlands.
    Står jo flertall så det at du bare fikk 1 stemmer ikke helt med hva
    det står i info til kundene sine.
     
  2. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,824
    Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    SK1472 er CPH-OSL. For min del ville jeg bare ha to Ramlösa (men fikk altså kun én). Usikker på hva de som protesterte på seteradene lenger bak bestilte, men uansett skal det ikke ha noe å si ettersom det er utenlandsrute.

    Det er kanskje smålig å surve overting man uansett får gratis, men igjen og igjen så er det snakk om prinsippet, altså i dette tilfellet hva SAS kommuniserer til kundene sine og hvordan de håndhever det i praksis. Det er enkelte ting jeg føler ikke burde være så vanskelig å kommunisere ut til ansatte i de relevante leddene av organisasjonen - og hvis man ikke klarer det, så får man heller kutte det ut.
     
    Jonbertel liker dette
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Har med meg screenshot på mobilen jeg..

    Der står det altså:

    NYHET! Gratis drinker i SAS Go (unntatt alkoholholdige drikker på våre ruter innenlands). Også gyldig for ett (1) reisefølge eller 4 familiemedlemmer.
     
    RoadKing liker dette
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,824
    Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig hver og en av CC burde ha et screen shot av det også. Jaja. Så fikk jeg sponset SAS med noen tiere for en Ramlösa.
     
  5. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Må komme med litt skryt om en bra opplevelse her

    I ettermiddag mellom OSL-SVG, jeg hadde et av få ledige midtseter på hele flyet, over 95% belegg. Jeg satt på F, damen som sitter på D spør flyvertinnen om det er mulig for reisefølget hennes og få flytte til det ledige setet.

    Så til den fantastiske parten: Flyvertinnen trekker på svaret og sier at hun må undersøke om det er noen grunn til at setet er ledig. Hun forsvinner frem i galley for å ta en titt på manifestet. Kort tid etterpå kommer hun tilbake med svar til damen: "Setet er reservert for å gi litt ekstra komfort til en av våre gode kunder som reiser alt for mye", sier hun å nikker til meg :D

    Stemningen var i taket hos meg resten av den flyvningen for å si det mildt. (Hører med til historien at dette var siste strekket på vei hjem fra HKG, så jeg var passe sliten i utgangspunktet)

    Hadde bare flere flyverter/flyvertinner tenkt samme tanke så hadde det vært strålende å være statuskunde også på dager med mye fritidstrafikk.
     
    Mallamora, tommy777, ato and 26 others like this.
  6. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Fantastisk! Sånn gjør service gjør det ekstra kjekkere å fly innenlands! =) =)
     
  7. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er jo veldig bra! Min egen erfaring er vel nokså delt. Som nevnt i en annen post hadde jeg ikke inntrykk av at de hadde kontroll på dette på mine siste 5 turer, men har opplevd tidligere at CC'en har vært klar over status og bare forsiktig spurt om jeg er den og den og deretter tilbudt meg hva det skulle være av drikke.
     
    RoadKing liker dette
  8. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke misforstå, de aller fleste turene er nøyaktig som du beskriver. Mitt inntrykk er at de fleste CC ikke har kontroll ;) Men akkurat denne ene opplevelsen var såpass bra at den var verd og dele :)
     
    TOS liker dette
  9. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    629
    Bonuspoeng:
    93
    Fløy SVG-OSL i går kveld på GO EBD og satt i 3A.
    Da tralla kom bestilte mannen i 3C en flaske vann og satt klar med betalingskortet. CC sier "Det går fint" og mannen ser noe overrasket ut mens han trekker tilbakebetalingskortet sitt.
    CC: Er du ikke Diamond medlem?
    3C: nei, bare gull.
    CC: Åja, jeg trodde du var Diamond. Da blir det 25 kroner.

    Så det virker som at CC prøver å huske på hvem som sitter hvor, og der er jo bra :)

    Og jeg fikk meg en gratis smoothie etterpå :)
     
    RoadKing liker dette
  10. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,948
    Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Noen flighter er jo såpass korte at de ikke går rundt med vogn til GO. Plingte på og ba om en kopp te mens jeg holdt kortet opp. CC begynte med "Vi serverer ikke i GO på denne flighten..*ser kortet*..la meg se hva jeg kan gjøre". Kom tilbake med te. Men det føltes litt klysete å flashe kortet med tanke på de andre passasjerene rundt. Rart hvordan den der janteloven sitter i ryggraden gitt. Men var sliten og ville ha noe drikke.
     
    Norfindir liker dette
  11. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Syns ikke det er klysete, men kjenner godt igjen følelsen. Ikke så morro å f.eks. brøyte seg igjennom klynger med statusløse ved priority boarding, armert med gullkortet.
     
  12. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,416
    Likes mottatt:
    3,745
    Bonuspoeng:
    113
    NEI :confused:

    Fløy SK4187 TRD-BGO torsdag forrige uke. Ved ankomst TRD så jeg at SK4187 hadde blitt til TRD-AES-BGO pga av forsinkelse på SAS flighten som skulle fly denne melkeruten.

    Arghh, ankomst 20:05 var nå blitt til 21:05 og etter kampstart Liverpool-Sion på TV. I tillegg var det drittvær og det gikk rykter om at Molde flyplass var stengt. Så jeg travet bort til gate skranken 40 min før avgang, ca.20 min før den åpnet. Hun dama, så på diamantkortet mitt og sa:"jeg har mye å gjøre her og har ikke tid til å se etter alternativer ruter for deg. Du må gå ut til serviceskranken (i avgangshallen)".

    Jeg kan forstå det om jeg hadde kommet rett før boarding eller under boarding, men dette var 20 min før gaten åpnet. Misfornøyd med servicen :confused:
     
  13. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,824
    Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Tja, dette er jo ikke det verste jeg har sett da. Å rusle noen meter til serviceskranken er jo ingen vanskjebne akkurat.
     
  14. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,416
    Likes mottatt:
    3,745
    Bonuspoeng:
    113
    Vel, ut sikkerhetskontrollen var uaktuelt :rolleyes:Jeg tok en telefon istedenfor.
     
  15. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,824
    Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Er det bare i utenlandsterminalen at SAS har en slik skranke? Jeg reiser praktisk talt aldri innenlands, så jeg må tilstå at jeg er på usikker grunn her.
     
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    På TRD er det vel kun skranke før sikkerhetskontrollen?
     
  17. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,416
    Likes mottatt:
    3,745
    Bonuspoeng:
    113
    Det er riktig. Det er ihvertfall det jeg ble fortalt.
     
    Last edited: 07. okt 2015
  18. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,824
    Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Uff, uff - I stand corrected. Trodde det dreide seg om OSL. Nå kommer vel trønderne etter meg med høygaflene sine og beskylder meg for oslosentrisme...

    (PS! Jeg har lov til å spøke med trøndere - jeg studerte i Trondheim i fem år).
    (PPS! Trønderne kan jo ikke ha lært meg all verden, ettersom jeg ikke engang klarer å lese en forumpost spesielt nøye)
     
  19. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    4,043
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket nettopp inn to kolli for dagens lille flytur hjem. Da jeg får det litt travelt når jeg kommer hjem gikk jeg for en gangs skyld til køen i skranken, da jeg opplever at kun faktisk pritag til tider funker.

    Sjekker inn, og i det hun setter på tag på nummer to ser jeg at hun ikke setter på noen av de. Spør da om hun vær så snill kan gjøre det, men får da som svar at "nei nå er det for sent, ønsker du pritag bør du sjekke inn på automat"... "Ok, ha en fin dag" svarer jeg bare, og går oppgitt videre. Mangel på kundeservice gjør at jeg blir litt oppgitt. Ok, man kan glemme tags og det er ikke verdens undergang, men det er lov å si "beklager, det glemte jeg" i stedet for å skarpt påpeke at jeg burde ha brukt en automat som ikke har en fungerende pritag...
     
  20. funkybob1

    funkybob1 Luksus Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Har en kompis som har Diamant og han sier at det har kommet nye instruksjon i systemet for SAS, der det står at "Diamant alltid skal oppgraderes om mulig".
    Er det noen flere som har hørt om dette? Er Gull nå, og da kommer jeg vell til å gi gass for å komme opp på Diamant hvis det stemmer.
     

Del denne siden