Satt på Vip Go til Hongkong sist uke. Ba bare om en enkel pils, og viste kortet. Betjeningen bla da litt giret, og selv om jeg sa jeg var happy med en pils, så insisterte de på å sette igjen 4 pils, 2 champagne, div snacks, og prøvde også overtale meg til å ta imot noen" små flasker", før de ga klar beskjed om at jeg bare måtte si ifra straks om jeg gikk tom. Virker forøvrig at det blir vanligere at de har forhånd info Diamantseter synes jeg.
På vei til Manchester. Alltid morro når de roper at diamant, gold, plus passasjerer å borde først, inn i en buss, så ender opp med komme sist inn i flyet...
Har hatt 7 leg innenlands med SAS denne uken, hvorav 5 i GO. På samtlige fikk jeg drikken jeg ba om uten å måtte vise at jeg var EBD. Ba jeg om en liten mint så fikk jeg gjerne en neve med sjokolade Føler virkelig at crewene oppmerksomme på oss nå. Fikk ledig midtsete på alle flightene foruten en som var helt fullbooket.
Fra sas.no: Diamantfordeler Gratis drikke i SAS Go (unntatt alkoholholdige drikker på våre ruter innenlands). Også gyldig for ett (1) reisefølge eller 4 familiemedlemmer
Syns kanskje ikke G*** bør bli hengt ut for denne.. Men det er nå meg.. "I'm Diamond.. Del ut gratis drikke til søte damer for meg er du snill"..
Hva med å kjøpe et par drikke til par damer dere prøver å "imponere"? Enig, hva galt har hun gjort? LOL!!!
Vel, er ikke redd for å innrømme feil når jeg gjør de, så jeg sletter opprinnelig innlegg Ser nå at det kom skjevt ut. Folk kan jo slette sitatene (eller redigere de hvis det er veldig viktig å beholde dem...) så ikke navn lenger fremkommer ;-)
Ikke alle som blir glad av god service, med bytte til tidligere avgang. (Vet ikke om hun var EBD eller ikke, men den var jo litt moro... ) Først: Så:
rallyCROSSmester. Å sammenligne med rallycross med rally er som å sammenligne ungdomsskole-gymtime-hjørnefotball med champions league.
Ta en titt på denne diskusjonen om hva Diamant kortet betyr ved forsinkelser: http://insideflyer.no/forums/thread...havn-kraftig-forsinket.4452/page-3#post-68937 Særlig er det nytt å få få svar fra SAS Customer Care at ved forsinkelser på 25 timer blir ikke man booket om til andre Star Alliance selskaper. Dette kom fra en av ledere i SAS Customer Care. Hvor er "diamant" service da ?
Ja, følger den tråden din der. Helt utrolig hvis det der skal være vanlig praksis fra SK. Skulle gjerne ha visst om det er en inkompetent ansatt eller ny policy. Greit å vite hva en kan forvente gitt.
Det skjedde igjen! Står i skarp kontrast til at jeg ble nektet muffin i Plus på torsdag. Håper dette er en del av bedre service til EBD
Det har definitivt skjedd noe på europeiske ruter. I de siste fire-fem ukene har jeg flere ganger blitt hilst på av purser, og tilogmed uoppfordert fått vannflaske (!) før avgang. Dette har jeg tidligere kun opplevd på interkontinentale ruter. Hämskt mycket bra!
Bra! Som jeg har nevnt tidligere, TROR jeg det gjøres et ganske stort arbeid innad i SAS for å øke oppmerksomheten til de beste kundene. Men det tar selvsagt tid å snu hele skuta..
På lørdag når vi skulle reise fra Ålesund til Oslo og så videre til New York ble vi sittende snøfast i tre (!) timer i flyet. Hadde aldri trodd at vi skulle bli sittende så lenge, men heldigvis gikk det akkurat og vi kom oss videre. Men det jeg skulle frem til var at på tross av det veldig kjedelige med å sitte så lenge innestengt i en trang flykabin på rullebanen så klarte likevel crewet ombord å gjøre dette til en bedre opplevelse enn det kunne ha vært. Rent generelt så var de velig flinke til å komme med oppdateringer og flyvertene var hele tiden rundt og snakket med passasjerer om løst og fast og med forsikringer om at alle skulle få den hjelpen som var mulig for å bli booket om og eventuelt hotell osv. Og som EBD så kom de flere ganger rundt til oss spesifikt og spurte om det var noe de kunne gjøre for oss. Jeg og kameraten min satt i GO, men fikk flere ganger både mat og annet snacks. Drikke fikk vi også og de nesten beklaget seg når de måtte ta betalt for pils (som også er regelen innenlands - selv om jeg har opplevd at denne blir "brutt" flere ganger. Så alt i alt - en svært kjedelig situasjon som SAS´ ansatte gjorde mye bedre! Og vi kom oss også til New York!
SK757 CPH-GDN i kveld (Jet Time) Pursher kom til meg før de i PLUS tiltalte me etternavn og tok imot bestilling på drikke. Flott Service ombord stadig innom og ga påfyll med drikke både til meg og reisefølget.
De er fantastiske på Jet Time. Reiste CPH-POZ fredag 13. november med madammen. Identisk service som det du beskriver Ble så fornøyde, vi spurte hva han ene het. Ung danske; Ziggy kalte han seg. Er vel lite sannsynlig han var på akkurat ditt fly, men virka på begge CC vi hadde ombord som at de var drilla godt i god gammeldags kundeservice
Vet ikke om dette går under diamantservice eller bare service. Minst 3(4) ganger siste mnd har jeg I allefall fått meget god service. 1. Hadde booket bonus tur/retur Bergen. Til Bergen i går og tilbake til Kristiansand i dag(trodde jeg). Dette var en bonusreise som jeg betalte med mine poeng og min samboer som reiste. Viser seg at jeg har bestilt retur på mandagen, og ikke søndag og attpåtil ikke samme avgang engang(Aner virkelig ikke hvordan dette har skjedd). Bonusbilletter er som kjent låst idet du startet på første legg. Men de la merke til at EBD lå inne og forandret returen til avgangen jeg ønsket at jeg hadde bestilt. Ingen ekstra kostnad. 2. Skulle ta fly fra Molde og møtte veldig tidlig opp på flyplassen. Spurte om jeg kunne få en tidligere avgang(pluss billett) og han ba meg stoppe bussen på utsiden av døra som gikk til Kristiansund, så skulle han booke om slik at ting var i orden når jeg kom frem med bussen. Han glemte riktignok å si at det kostet 2500kr ekstra, noe det endte opp med at jeg slapp å betale uansett. IRR rapport. Endte med at jeg var tidligere hjemme i Arendal(via Oslo og KRS), enn det jeg skulle dratt fra Molde! 3. Var ferdig før på jobb en fredag og skulle fra Bergen til Kjevik. Hadde en billig økonomibillett og ingen bagasje. Forsøkte meg ved SAS service center først, der de sa at det var umulig å bytte om uten å betale mellomlegget. Gjorde oppmerksom på at jeg var diamantkunde og da var det slettes ikke umulig lengre, han ba meg ta kontakt i gaten. Gikk bort til gate og spurte om de ikke kunne ordne meg med på dette flyet i stedet. Jeg visste at det kun var dyre billetter igjen, sa jeg var diamant og under tvil så kom jeg meg med flyet. Hun mente at EGENTLIG er det kun Pandion som hadde denne muligheten. Jeg visste at den arbeidsgiveren jeg hadde på det tidspunktet ikke ville godtatt å betale 2000kr ektra for at jeg kom 2 timer før hjem, så dette var en kjempebonus for meg. Da fikk jeg nemlig se ungene før leggetid etter 2 uker borte. 4. Denne tilhører jo egentlig under en annen tråd. Fikk upgrade fra SAS fra CPH til PVG. Er faktisk meget godt fornøyd som som diamantkunde. SAS forsøker å ordne opp der de kan begrunne det med diamantmedlemskapet.
KRS-OSL i Go idag. Ble uoppfordret spurt om jeg ville ha drikke. Behagelig å ikke måtte flashe kortet. Bra SAS! Sitter nå i gullstuen på utland hvor de nå omsider har adskilt fra business. Lekkert design og bra utvalg av mat(bedre idag enn CPH f.eks) Sammen med den nye C-klassen synes jeg nå totalt sett SAS leverer veldig bra.