Har ikke opplevd noe spesiell diamant service i det siste, men reiser stort sett i plus i europa og normalt går alt på skinner. Det har lagt merke til i høst er at serveringen/servicen har tatt seg noe opp på lengre ruter, og jeg har stort sett alltid ledig midtsete, men det kan også være min utpekulerte planlegging ;-) Sist uke fløy jeg i Go CPH-BGO og fikk da drikke uten å måtte flashe kortet, men ingen recognition utover det, som heller ikke var ønskelig når man flyr med en haug kolleger uten status... Generellt fornøyd med hva Diamant (og Gull) gir av fordeler, er jo helt fryktelig å fly med andre selskaper hvor man må stå i kø hele tiden ;-)
6 flights med SAS i løpet av helgen. På de fire korte innenriks/norden-strekkene ble jeg bedt om å betale for Ramløsa'n, så jeg måtte frem med kortet. Trodde de hadde litt bedre kontroll nå enn tidligere, men nejdå. I Business til ORD så var det god service og stemning for alle, forventer ingen forskjell der. I Plus på vei fra ORD til ARN så sov jeg gjennom middagen og våknet til frokostservering. Samme crewet som fra ARN til ORD så det var en fortsatt hyggelig og god stemning om bord. Må si jeg tror jeg liker svensk crew bedre enn dansk og norsk
Hatt seks flyvninger denne uka, og fått Ramløsa hver gang. Men etter episoden min for noen måneder siden viser jeg uansett kort (men bruker det i appen). Det jeg imidlertid ikke fikk gleden av, var Priority bagasje. Vel, jeg fikk en flashy (vanlig) oransje tag på trolley dollyen ved innsjekk på Trd, men kofferten kom helt til slutt på OSL. Kan ikke for mitt bare liv skjønne hvorfor noen vil skape forventninger om en tjeneste som etter min erfaring (og det jeg leser her inne) ikke fungerer mer enn kanskje 25% av tilfellene? Det er vel i tillegg omtrent hvor ofte man uansett ville 'opplevd' at kofferten kom tidlig på båndet også uten oransje Pri-lapp? Vel. Siden jeg i likhet med mange her inne er glad i både å klage og kverulere over i-landsproblemer er mail sendt Diamond-mailen.
Jeg sender ikke så ofte bagasje men opplever at det i de aller fleste tilfeller fungerer med pritag. Det er vel i hovedsak inn til Oslo dette feiler?
Mitt inntrykk er at det fungerer over 75% av gangene nå innenlands. Jeg frekventerer mye EVE og OSL, samt litt TRD og andre slengere her og der.
Men dersom de ikke får dette til på OSL, er det vel liten grunn til å love bort fordelen? OSL er vel fortsatt den største flyplassen i Norge, og det er hyggelig at det fungerer noen steder, men jeg mener fortsatt at en stor, oransje pri-tag lover mye mer enn de kan holde. Og et 75% ok? Hadde du vært fornøyd med at kun 75% av turene dine gav adgang til lounge eller FT? Vent med å skape forventninger til det fungerer. Så skjønner jeg at det kanskje kan være en testperiode, der de må teste på oss, men siden det også alltid er personell som fester på oransje tag, så kunne de jo opplyst om at dette er noe vi prøver å få til, men ikke kan garantere, god tur!
75% er nok langt lavere enn det reelle tallet. Sammenlikning med fasttrack eller lounge blir ikke helt riktig da disse to er snakk om tilgang mens prioritert bagasje krever mer av systemet. Uansett, jeg er ikke uenig i at det burde funke, samtidig er min oppfatning at det fungerer. Både med SAS og med andre selskap innenfor star.
Det er ingen "diamant only"-service som sådan, men jeg erfarte nettopp at SAS' fast tack på CPH stenger kl. 16 på lørdager og fikk eksplisitt beskjed i alternativ security om at SAS ikke betaler for fast track passering der. Så det betyr i praksis at SAS for sine EBD/EBG/Plus-kunder rent faktisk bør ha en klausul om at fast track-løftet på CPH kun gjelder i visse begrensede tidsrom. Mitt boardingkort for SK1472 - i Plus og med EBD - sier sågar "Fast Track available at CPH", hvilket er noe misvisende, for å si det mildt. Aldeles og fullstendig på siden: Gullstua på CPH prøver seg forøvrig med en variant ellers kun kjent fra andredagsfylla i ungdommen: julepølse og rødkål som kaldrett! De burde ha en notis om at opplegget er at man minst må ha 1,5 i promille før man prøver seg på denne retten med håp om at det skal smake godt.
Det synes jeg også stemmer ganske godt. Priotags får bagasjen min blant de første på båndet på de fleste andre kontinenter - men i Oslo fungerer det stort sett ikke. (...og noen ganger mistenker jeg at det sitter en og plukker ut priobags ....for å sinke dem litt og legge dem helt til slutt på båndet).
Jeg opplevde nøyaktig det samme i København forrige søndag, når jeg tok siste flyet hjem til OSL. Ble ganske oppgitt! Tiden jeg brukte på å gå rundt, stå i kø i 10+ min (kun én åpen, ble ekstra mye fordi han foran ikke fant boardingkortet, og måtte gjennom hele bagasjen. Dette ventet de bare på, istedenfor å slippe folk forbi) og ekstraavstanden tilbake til Loungen gjorde at jeg droppet hele besøket der. Hadde sikkert fått 20-30 min ellers. Så SAS sparte jo sånn sett en del penger på det, er vel kanskje bevisst taktikk? Dette med såpass begrensede åpningstider i SAS Fast Track, er det noe nytt?
Julepølse ble servert som kaldrett på Arlanda også forrige uke. Husker ikke om rødkålen lå ved siden av, men vet om ISS-kantiner som også mener at sur/rødkål passer i salatbaren. Men så kan jo dette være en mattrend jeg ikke har fått med meg ennå også.
Varierende service nivå i dag og levering av produkt i SAS PLUSS. Sjekka inn i skranke på sk221 OSL-KRS og sjekka inn 1 bagasje. Men når jeg kom til Kr.Sand fikk jeg bagasjen sist. For hun i innsjekk OSL hadde ikke festet pritag på bagasjen. For de med pritag fikk sin bagasje først i KRS. STAPPFULL lounge da "alle" har tilgang der for tiden. Service ombord byr på kaffe og sjokolade i pluss pga flytiden annonseres det. Det fikk jeg også som første mann på min rad, men ikke noe tilbud om noe annet fra vognen. Noe jeg synes de bør tilby diamant i pluss. Selv om kort flytid. Men, man blir jo litt oppitt når en ser at den andre i crewet deler ut både øl og vin til andre i Pluss. Mens den ene holder seg kun til kaffe/te og sjokolade på de radene hun serverer. Eneste pluss på smekkfull fly var, ledig midtsete
Du må som regel spørre om dette Som regel sier de ja men har opplevd nei til en muffin som diamant i Plus..
Jeg har 4/4 på "Kunne jeg fått en muffins/øl" som EBS. Den ene gangen (øl) med svaret "Egentlig ikke, men okey, her" mens hun "snek den" under bordet og inn i hånda mi.
I dag kjørte de full servering på KRS-OSL. Etter en av crew så min EBD smartpass ble servicen veldig hyggelig. Ikke tidligere opplevd så stor før/etter følelse tidligere..
Litt sent svar her, men min erfaring er at priority bagasje stort sett ikke fungerer så lenge TRD er involvert i den ene eller andre enden (i hele 2015 så har det fungert en håndfull ganger), så jeg personlig mistenker at det er der man blåser ganske greit i hele opplegget. Så lenge jeg flyr til/fra BGO, BOO, SVG og andre steder, så fungerer det i 9 av 10 tilfeller - selv uten rød tag.
Har vi som Diamant rett på å få sjekket inn baggasje ved skranke? Ser på denne at det står "prioritert baggasjehåndtering" (http://www.sas.no/eurobonus/om-eurobonus/medlemsnivaer/) men det betyr kanskje bare pri-tag? Finner ingenting på denne oversikten: http://www.sas.no/eurobonus/om-eurobonus/medlemsnivaer/diamant/ Grunnen til at jeg spør er at jeg nettopp hadde en episode på KRS (igjen) hvor alt var ubemannet og jeg henvendte meg til staff for å få hjelp til å sjekke inn siden bare 1 av 3 pers viste på automaten. Viste diamantkort mens jeg spurte om de kunne hjelpe. Ble surt avfeid med at jeg fikk bruke automaten. Forklarte problemet og hun gikk da med på aller nådigst å sjekke oss inn. De er så lite kundevennlige her at jeg blir skikkelig provosert. Så skulle gjerne visst om retten til å sjekke inn ved skranke fremdeles gjelder.
Ved innenriks (kun innenriks, ikke med et leg innenriks som første del av utenlandsreise) skal du sjekke inn selv på forhånd enten på mobil eller i automat. Har aldri opplevd å bli avvist ved bagdrop i skranke selv på innenriks, har aldri klart å finne noe som verken bekrefter eller avkrefter dette. Hvis du har problemer med automaten skal jo de være der for å hjelpe, så her misforstår vedkommende jobben sin fundamentalt.
Synes normalt ikke de er vanskelige i Kristiansand. Her i går ble jeg nesten fratatt lappene jeg printet for at vedkommende agent skulle feste de for meg. Fikk før dette røde priotagger på forespørsel av en annen der.