Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. tadagast

    tadagast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk også telefon i roleg tempo på veg fra loungen gjennom taxfree på CPH. Ei passande bestemt dame lurte på om eg hadde tenkt å bli med flyet til BGO. Bomma på boarding og departure time. Hadde ikkje innsjekka baggasje og er kun EBG, så det symes eg var imponerande. ikkje mitt stoltaste øyeblikk når eg kom inn på flyet:(
     
    Misterix, Insomnia4u and Petter B-C like this.
  2. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er en historie som slutter bra, so bear with me! :)
    Var jo som nevnt i loungetråden i Amsterdam igår med samboeren. Skulle ta 1905-flyet hjem til Oslo (SK828) og så bytte til SK227 mot KRS. Hadde 55 min connectiontid i Oslo. SK828 gikk aldri 1905, men ble ~2 timer forsinka. Takket være FlightRadar kunne jeg raskt se at SK827 (OSL-AMS) var vest av Aalborg og ikke ved gate C10 på Schiphol som klokken da skulle tilsi. Gatepersonalet satt på ræva og kjasa, mens det satt studd med passasjerer og undret seg over null info hverken fra SAS eller de ansatte på flyplassen.

    Fortalte ei som satt der at flyet var 57 min unna i flytid alene, og ba ho fortelle andre om dette. Deretter ringte jeg kjapt til SAS og spurte om SK til CPH og WF hjem til KRS var mulig. Nei, tidene gikk ikke. "Ok, hva med KLM da?" NEI det går ikke. Ingen mulighet for å sende med de, ble det utrykkelig sagt.
    Så snudde jeg og gikk tilbake til spartan loun... ehm Aspire 26 og satt meg ned med en oppgitt og lei samboer og begynte å tråle nettet for priser hos konkurrenten; ergo kun KLM. "1160€ for begge, no way SAS gir et konkurrerende selskap i en konkurrerende allianse dét! Bare å ringe sjefen din med en gang og spørre om fleksitid imorgen" sa jeg.

    KLMs KL1211 skulle gå direkte til KRS klokken 2030, og nå var klokken nesten blitt 1930.
    "Men jeg stikker ned og hører i KLMs transferdesk om de kan ordne en grei pris allikevel".
    Som sagt så gjort. 770€ for begge. Prosentvis god forbedring; not just quite there yet.
    Ringte deretter SAS premium hotline og måtte vente i 25 minutter før jeg kom gjennom. Klokka var nå 20. Sa at det var essensielt at vi kom hjem ikveld, og om de kunne sende oss med KLM. Nei ble svaret for 2. gang. Denne gangen gav jeg meg ikke. Begynte å være "litt nysgjerrig blondine" men selvfølgelig høflig, til tross for at han plumpa uti flere ganger. Han lurte blant annet på om billetten var koblet til et eurobonusnummer. (Kun ebg og ebd kommer gjennom til han, så ja?? puncha jo også inn nr når jeg ringte...) Deretter lurte han på om vi hadde billettene. "Mener du boardingkortene? Ja, obviously, siden jeg fortalte deg at vi står "innafor" ved KLMs transferdesk så ja. Kjenner ikke til noen flyplass som slipper folk inn på trygg side uten BP, så nok en gang ja".

    Han merket nok at jeg var i ferd med å trekke meg opp pga. grøtsirkuleringen og at tiden begynte å renne ut. Mens jeg hadde ventet på å komme gjennom kom det forresten opp på skjermen at KL1211 var forsinket med 30 min; ny avgangstid 2100. Perfekt!
    Var egentlig i ferd med å kapitulere og å gi opp hele fyren jeg prata med da jeg spurte en siste gang om det virkelig ikke var mulig for han å sende oss med KLM. Nei, sa han igjen. Hvorfor er det ikke mulig kvitterte jeg med, som nevnt i lettere naiv stil. "Wait a moment sir, I will check with my colleague just to be sure". Gikk maks ett minutt før han kom tilbake og sa "I just checked and you can go with KLM". "Wow, great! How do we solve it now? Should we pay and be reimbursed later, or do you have some magic tricks to allow KLM to do it themselves"? Sistnevnte ble svaret, han skulle bare punche inn noen greier, så skulle det poppe opp i systemene til KLM. Flott, takk for hjelpa. Hadet bra :)

    Neste hinder: Han hadde punchet inn feil/ikke fullført endringene i bookingene våre, så KLM-damen klarte ikke å overføre oss fra SK til KL. Ny telefon til SAS, ny premium ventetid, denne gangen bare 5-7 minutter heldigvis. Vet ikke hvor mange som var på jobb, men hørte at det var samme personen som forrige gang, så droppet introduksjonen og forklaringene og sa at det var noe kluss, og at vinduet var i ferd med å lukke seg helt for tilføyninger på KL1211 sitt manifest. Heldigvis la han inn riktige data denne gang, og få minutter etterpå stod vi med 2 stk boardingkort. Klokka var da blitt 2034, og aldri har vi vært så glade for en forsinkelse som akkurat denne til KLM!
    Om det var begges EB-nivåer eller bare det at jeg ikke gav opp men etterprøvde smått og stort som ble kommunisert, det aner jeg ikke.

    SAS skal ha poengtrekk for for lite og veldig treg informasjon til alle som skulle med SK828 i går, samt at det er veldig kjedelig å diskutere i evigheter samt å nesten føle at man er en vrang kunde før en løsning kan nås.
    Men alt det til side! Aller mest skal de ha ROS for å ha latt oss komme hjem i går kveld i det hele tatt! Attpåtil med en annen allianse!
    Det er flere grunner til at vi flyr SAS/*A og så godt som aldri med DY eller FR eller andre uavhengige selskaper, og én grunn er jo nettopp for slike situasjoner der man ellers måtte gått for lut og kaldt vann a'la Kjosfast i USA.

    Til sist et spørsmål: de 2 sektorene vi ellers skulle hatt på hjemveien var 2 av 8 påkrevde til vår bonus challenge. Vi ender jo ufrivillig opp på kun 6 av 8 om de nå utgår pga. omrutingen hjem. Har noen her inne peil på hva som nå skjer med opptjeningen vår? Må vi booke 2 nye sektorer? Vi har nemlig ikke planlagt eller bestilt flere flyturer i februar enn akkurat så vi fikk 8 som var vårt mål.
     
    Last edited: 03. febr 2016
    Robamu and RoadKing like this.
  3. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,812
    Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Kjenner ikke til dette med sektorer i.h.t. Bonus Challange, men EB-opptjening skal vel gå etter opprinnelig reiserute, så renger i hvert fall med at dere får poengene og segmentene deres ;)
     
    Petter B-C liker dette
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,823
    Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Når det gjelder segmenter, så er dette vel for så vidt en ombooking som dere selv tok initiativ til og ba om, så jeg ville faktisk ikke bli helt overrasket dersom SAS setter seg på bakbeina m.h.t. bonus challenge. Men det kommer vel an på hvor automatisert systemet er med tanke på registrering av segmentene. Uansett bra at det til slutt lot seg gjøre å booke om på denne måten. Min egen erfaring er også at mye er mulig dersom man spiller agentrulett og maser lenge nok, på en høflig måte.
     
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,942
    Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    CPH-GOT i GO, crew med manifestliste kom og spurte hva jeg ville ha fra menyen. Virker som det begynner å bli innarbeidet. PS: Ikke noe vits i å spørre de som går med sjokoladen, virker ikke som de leser listen. Det er altså noen andre som har oppgaven om å påse EBD.

    Edit: Eneste ledige sete på ATR72 var ved siden av meg, etter litt seteroulette i appen.
     
    Last edited: 03. febr 2016
    Misterix liker dette
  6. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    SK 828 (igjen!) kansellert i kveld. Ny reiserute med Kl 1151 i Biz tikket inn akkurat i det gate manager er ferdig med annonsering av kanselleringer. Skulle reise i Plus og så videre til Tromsø i kveld, men er booket om til i morgen med første fly nordover. Da gjenstår det bare å finne ut om de har skaffet meg rom på Rblu/ParkInn eller om man må lenger av gårde.

    Godt jobba av irrops back office så langt!
     
    Insomnia4u liker dette
  7. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    493
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk samme behandling, med umiddelbar ombooking til KLM. Min medreisende uten status og på annen PNR ble booket om til et SAS-fly neste morgen, men da jeg ringte inn til kundeservice var det ikke noe problem å få booket om vedkommende til KLM-flighten sammen med meg. Svært fornøyd!
     
    Robamu, Petter B-C, RoadKing and 2 others like this.
  8. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Dette passer kanskje ikke til denne tråden men fant heller ingen andre tråder den passer til: lurer bare på hva som er greia med iskaldt smør hos SAS?

    Både ombord i flyet i frokostpakken og i SAS loungen har de kaldt smør som er umulig å smøre utover. Ha ha.
     

    Attached Files:

  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,848
    Likes mottatt:
    873,712
    Bonuspoeng:
    293
    .... skjær et snitt i det varme rundstykket og stikk smørpakken inn.
    Smøret er mykt etter kort tid ....
     
  10. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Om
    bra tips, men blir værre i loungen der rundstykkene er kalde... :rolleyes:
     
  11. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    OSL-MOL i kveld.

    Satt i ECO for første gang i år. (Og hadde noen ved siden av meg for første gang i år(softblock fungerer!))

    Ba om smoodie, og slapp å flache diamantkortet.

    Meget positivt... Kanskje de begynner å få kontroll på hvor EBD/EBP sitter. Uansett en positiv overraskelse ☺
     
  12. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Stålkontroll på EBD-plassering de 3 siste gangene nå i jan/feb. No questions asked! :)
     
  13. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    493
    Bonuspoeng:
    63
    BGO - OSL: Trallen kom forbi, hvorpå purser tiltalte meg med fornavn og lurte på hva jeg ville ha, hyggelig touch.
     
    tommy777, Jørgen, Insomnia4u and 2 others like this.
  14. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,312
    Likes mottatt:
    1,301
    Bonuspoeng:
    113

    Vet du ikke at SAS i flere år har kjørt slankeprogrammer.....har jo stått om det overalt i avisene..... men dette er et av tiltakene som går på å slanke kundene da (Har ikke godt av smør vet du) :)
     
    tommy777 liker dette
  15. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,421
    Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Personlig syns jeg det er unntaket at de ikke vet hvor EBD sitter. Tipper jeg har fått drikke uten noen spørsmål 19 av 20 ganger. Topp fornøyd :)
     
  16. Atle T

    Atle T Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Flydde til CPH sist fredag og hjem søndag. Begge gangene skulle det tas betalt og ble styr når jeg måtte finne frem EbD kortet for å vise hvem jeg var. Og på returen var det mye frem og tilbake før jeg nærmest fikk hivd kortet i retur og så forsvant dama og virket ganske sur.
    Satt i sas go.
     
  17. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Provoserende og under hva man kan forvente. Trenger ikke rød løper, bare normal folkeskikk. Det har ingenting med ebd/ikke-ebd å gjøre. Hadde forventa like mye service og vennlighet om jeg var ebb og satt på 32e.
     
    Tazoslo liker dette
  18. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Etter "Boarding Complete" i dag hørte jeg tydelig at Purser snakket med crew om EBP/EBD.

    "Ja også har vi noen diamanter med oss i dag. 4C og 9A"..

    Lover bra før pushback as we speak :)
     
    Petter B-C and Misterix like this.
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Hehe, se for deg SVG-BGO/OSL med 25 rader i Plus.
    "Vi har noen diamanter i dag, de sitter overalt utenom 27B... :D
     
    Trety, knujoh, rkvalvaa and 7 others like this.
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Her om dagen hadde. Vi 1D+F og 2A+C.
    Plus ble flyttet og reisefølge på 9 ble splittet. Crew forsøkte å rydde opp og oppdaget fort at de to første radene hadde tomme seter.
    Vi fikk en forklaring og unnskyldning fra crew for at de måtte plassere noen der.
    Var ikke mange seter igjen i Plus.
     

Del denne siden