Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    I will :D

2. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er enig! For 3 dager siden var det full service til alle i pluss og de tok seg GOOOD tid selv om det var relativt mange i pluss. Selv om de tok seg god tid, fikk alle nok tid til å hygge seg med "mat"/drikke...

Andre ganger har de ikke hatt "tid" til å gi meg en flaske vann.... i pluss...

Ruta KRS-OSL er ikke SÅ forbannet kort...

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Og ikke minst, for et år siden var det full service på samme rute ;)

Anton80 liker dette
  4. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    113
    Gratis drikke for EBD i Go:
    Hvorfor er det ikke alkohol på innenriks? I hvert fall en enhet, slik som i Plus.

Noen som har erfaring med dette? Får man en øl hvis man smiler pent? :D

5. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mot norsk lov å gå vekk gratis alkohol. I Plus er det "inkludert" i billettprisen.

6. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    113
    De gir jo vekk på loungen? Da er det inkl. i Eurobonuskortet.

Kan ikke én øl på OSL-TOS (2 timer) være inkl. i Diamantkortet?

Det gir ingen mening at norsk lov tillater SAS å gi meg 10 øl på en halvtime i innenriksloungen før avreise, men ikke én i løpet av de to timene jeg flyr...

7. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, hvem har sagt (eller skrevet) noe om at dette gir mening eller er logisk? Slik er i alle fall reglene og når det gjelder loungene så har jeg forstått det slik at de befinner seg i en slags gråsone.

8. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    113
    Ååå, molbolandet Norge.. :mad:

Spørsmålet står dog fortsatt: Noen som har fått øl likevel? :p

9. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det er så enkelt som at loungen er det gratis for alle. På flyet selges det, så det er forskjellige tillatelser.

10. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,036
    Bonuspoeng:
    293
    .... og hvis du ber om en øl til på PLUS så må du betale, og da skylder SAS på norsk lov ...
    Hvorfor ikke si det som det er, de må begrense kostnadene ....

11. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Du må rette fingeren mot norsk alkohollov, og de skjenketillatelsene SAS her fått/ klart å manøvrere seg rundt. Bryter SAS regelverket så er resultatet at du overhode ikke får alkohol ombord i Norge, heller ikke mot betaling.

Det er skivebom når du skriver at det er kun for å begrense kostnadene. Da ville det nemlig ikke har vært fri flyt på utenriks flygninger.

Last edited: 25. mars 2016
  12. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har jeg riktignok ved flere anledninger blitt nektet rødvin nr. 2 i Plus på 2-timers utenriksflyvninger, men du har aldeles rett hva gjelder norsk alkohollovgivning - den kan ikke SAS gjøre noe med.

13. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg og en kollega reiste i Plus til FRA for en tid siden, og da fikk vi beskjed om at det egentlig kun skulle være en enhet alkohol per person. Hun ene snek imidlertid en ekstra til oss, men gjorde det klart at dette ikke var slik det skulle være...

14. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Igjen, du må ha en stjerne i manifestet.. Har aldri opplevd dette, og mang en gang fått to flasker på første forespørsel, både i Plus og i Go.
    På lenger turer har jeg fått flere omganger med 2 flasker, to øl eller hva det skulle være..

15. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Mer et dødningehode enn en stjerne, vil jeg tro. Rett skal være rett: jeg har også fått to enheter (men aldri i to omganger...), og det er i alle fall ett år siden jeg ble nektet to enheter i Plus, tror jeg (på strekningen LHR-OSL i mars ifjor er siste gang jeg husker det skjedde, var rimelig mange sure tryner i Plus på den turen).

16. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,649
    Bonuspoeng:
    113
    Etter at jeg ble diamant har SAS:

Lagt ned ruten med Cimber fra AES til CPH på fredags ettermiddag som jeg hadde booket for en weekend i Dublin. Deretter å booke meg om til avreise kl 7 om morgenen som er det eneste alternativet med SAS for å komme til Dublin på fredager. I utgangspunktet hadde jeg bare kansellert hele greia og fått pengene igjen, men jeg har en natt forhåndsbetalt på Conrad Dublin til 193 euro som jeg taper. Ta fri fra jobben kan jeg heller ikke. Diamant call center kunne booke meg om til en annen helg eller gi refusjon av flybilletten. Ombooking til et annet selskap var utelukket selv om avgangstidspunktet er endret med åtte timer.

Prestert å forsinke min bagasje på ARN-LAX selv om jeg hadde pri bagtag og C billett. Bagasjen kom til LAX først to dager senere. Jeg er på roadtrip i California og har gitt alle adressene samt datoer til personalet på LAX. De har sendt bagasjen til San Jose med AA hvor den har ligget i seks dager så langt uten at noen har løftet en finger for å kontakte meg. Jeg har retur til ARN om tre dager og har gitt opp å få bagasjen. Jeg har ringt ørten ganger til LAX, men der er det ingen som tar telefonen. Nå håper jeg bare den kommer hjem så jeg slipper å bruke timesvis på å sende claim for tapt bagasje.
    Diamant kundeservice har "hjulpet" med å gjenta at de ikke kan gjøre noe og at LAX personalet må kontaktes, noe som jo er enkelt når de ikke lar seg kontakte... Diamant har også påstått at "mitt tempo" gjorde det så vanskelig å rekke meg, men åpenbart uten å se at San Jose ligger på det lengste to timer unna fire av hotellene jeg har bodd på.
    Å bruke ferien på kjøpesentre for å stadig kjøpe inn et klesskift fordi bagasjen kanskje kommer i dag tror jeg de fleste er enige om ikke kvalifiserer til noen diamant service.​

17. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    612
    Bonuspoeng:
    113
    Du har vel egen reiseforsikring? Har du i tillegg reiseforsikring på kredittkortet du betalte med tipper jeg du har minst 8000kr du kan shoppe for. Å rote bort bagasjen er jo rett og slett super diamentsetvice så lenge det skjer på utreise!

kiev liker dette
  18. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    Enig. Reiseforsikring er en GOD ting. Nesten så man burde starte en ny tråd på hvilke connections og hvilke tider som gir størst mulighet for uttelling. Ny form for mileage run ;)

19. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Bare å fly til Manchester med innsjekket bagasje... ;) Sjekker sjelden inn bagasje, men på reiser til Manchester (både direkte fra OSL og via CPH) med innsjekket bagasje så anslår jeg det dithen at bagasjen har vært forsinket med mer enn 1 døgn nesten 50% av gangene. :) Happy days (i alle fall om man har litt tid til shopping)

Petter B-C and kiev like this.
  20. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,649
    Bonuspoeng:
    113
    Ja rikelig med forsikring både på kort og egen forsikring i Gjensidige (Reise pluss). Og joda, kan jo handle men det skal jo stå i stil med forsinkelsen og dermed har jeg stadig måttet inn på sentrene for å handle litt og litt. Men det kjipeste er at jeg hadde kamerautstyr i bagasjen som jeg trengte for å ta gode bilder og slikt kan jeg jo ikke kjøpe. Heldigvis hadde jeg fulladet kameraet så jeg har fått tatt håndholdte bilder med objektivet som satt på kameraet (som jeg selvsagt hadde i håndbagasjen).

Men men, nå vet jeg i alle fall at det går fint å reise til USA på lang ferie kun med håndbagasje ;-)

kiev liker dette

Del denne siden