KRS-OSL torsdag 31/3. Halvfullt fly og ledig midtsete til alle. OSL-TOS samme dag. 3-4 ledige seter og et av dem var ved siden av meg. Tilfeldig or not? Ellers var det ikke et smil å få på noen av flygningene. Jo forresten TOS-HFT: egen fireseter og veldig hyggelig crew. Det berga første tur som EBD
Club seating forrerst på på høyre side i 100/200-maskinene og en fullverdig 5-seter bakerste rad Så alt er mulig hos Widerøe
Det kan stemme, pleier å få den "påspandert" av SAS nemlig, så har ikke sjekket prisen sånn eksakt på den. Men selv 70 kroner er en frisk pris for den vesle frokosten, selv om det i seg selv ikke er noe i veien med kvaliteten.
Er full refusjon av GO-billetter en "hemmelig" diamantfordel? Jeg avbestilte en GO-billett som var kjøpt for flere måneder siden, og fikk refundert hele billettprisen. Eller er det en blunder fra kundesenteret som gjorde det?
Diamant service. Hva er det. Nok en tur hvor jeg jeg i hvert fall opplever at de ikke har kontroll på noe. På OSL-DUS og returen rett før påsken. Bestilte drikke til meg og en i reisefølge. Betalingsterminal kommer frem og en sum jeg må betale. Må da finne frem lommeboka som er i hattehyllen siden en sitter på nødutgang for å måtte vise diamant kortet. Får bare et sukk og hun fortsetter på andre siden. På returen skjer akkurat det samme. Samme greia og hun får diamant kortet mitt, spør Purser hva som er inkludert. Purser sier alt de vil ha. Da er hu frekk nok til å "slenge" kortet til meg, snu hodet bort og gir uttryk for oppgitthet for at hun måtte slå ut fra betalings terminalen det hun hadde slått inn. Ikke en "beklagelse" eller no for alt er jo min skyld siden jeg er kunden.
Og dette er samme folka som diskriminerte Braathens crew etter sammenslåingen for at de var for folkelige og ikke "nådde opp" til SAS' servicestandard... Snakker om full circle.
Forslag til ny diamantfordel: Slippe den irriterendw forklaringen om hvordan man åpner nødutgangen hver eneste flight Ellers ble jeg hilst med fornavn ved gate på OSL i går på vei til HAU. "Velkommen Jan Fredrik, du sitter på 10C idag".
SK311, HAU-OSL Mine to kolli kommer ut helt alene før "Bag on belt" på OSL. Vet at det var mer Pri-bagasje, men båndet stoppet og det kom ikke noe de første par minuttene. Det kan vel ikke være tilfeldig? Jeg vet at jeg var eneste EBD ombord.
På flyet i dag. "Hei. Det er du som er diamanten vår i dag? Kan jeg gi deg noe å drikke?" Slikt liker vi. KRS-OSL har heldigvis fått tilbake normal service.
Det er helt garantert en feil. Jeg tipper bagasjebåndet ble stoppet umiddelbart og idioten som la priobagasje først på båndet fikk en oppstrammer han sent vil glemme.....
BCN-OSL i går: Mannlig purser med solid ansennitet: Vi var 4 pax i reisefølget, og han hadde full kontroll; trengte ikke vise kortet. Bagasjen kom som nummer 2, 4 og 5. Tydelig at bagasjeansvarlige til @Jan Fredrik ikke har fått sparken ennå.
Vi var to kolleger på jobb i går. Av en eller annen grunn var jeg plassert i PLUS og han i GO, så vi satt 10 rader fra hverandre. Liten snakk med crewet, så fikk han gratis drikke i det minste for å være reisefølget mitt