Det er bare du som vet hva behovet er. Saksbehandlerne er veldig fleksible. Når dette skjer med meg bærer det rett til nærmeste skikkelige department store for å shoppe tilstrekkelig snasent arbeidstøy for hele oppholdet. Blir gjerne noe italiensk og en (kjele)dress fra nazi-skredderen Boss. Jeg prøver å komme nær min limit på 15.000 tørrfiskdaler og har aldri opplevd noe pes fra saksbehandler. Og DET er jo uansett en god erfaring. Men i likhet med erfaring hvordan man kan grave seg ned på fjellet ved snøstorm, er det ikke noe man trakter etter hvis man ikke har spesiell dragning mot Sparta og uteligger levestil
Jeg skal reise Lufthansa fra fra Oslo via FRA til Krakow i økonomi (retur samme veien). Er det noe "diamantservice" å spore i luften på en slik tur? Selvsagt benyttes fast track og lounger ... Har noen fått oppgradering el liknende?
Man gjenkjennes vel kun som *A Gold hos Luftwaffe, og selv om tyskerne vet å behandle alliansens statuskunder godt, så tror jeg man havner etter M&M i køen dersom det er snakk om oppgraderinger, og i alle tilfeller har jo Luftwaffe gratis servering i luften. Så jeg tror ikke det er så mye å hente ekstra som sådan. Jeg har i alle fall ikke opplevd det selv hos dem.
Dette er også min erfaring. Jeg gidder definitivt ikke å lete etter bargains når slike ting inntreffer - det får være måte på. Da blir det gjerne litt penger som går nesten uansett. Hva angår dette med å stå i forhold til forsinkelsen, så kommer det vel an på hva man skal og hva man trenger. Når jeg sjekker inn bagasje så reiser jeg gjerne med lett håndbagasje, så da trenger jeg det meste av det som er i kofferten (ellers så ville det ikke vært med).
Jeg har aldri blitt oppgradert på Lufthansa, men har vel opplevd ledig midtsete oftere der enn på SAS. Om det er tilfeldig (og om LH praktiserer dette) vet jeg ikke, men flyene har vært relativt fulle og jeg har vært heldig (mer ofte enn ikke).
..og på litt lengre flygninger så kommer alltid lufthansa purser bortom for å si takk for at du som star gold fra sas flyr med dem
Ser sikkert ann litt kommer alltid til meg. Spøk til side. T/R OSL-EWR i Go i påsken. Ingen spor av diamant service uoppfordret. Vi fikk oss noen rødvin, men først etter å ha vist kort. Ingen som visste noe fra manifest. På vei hjem så var kommentaren: "å sitter du her .... Vi har trøbbel med manifestene så vi ser ikke hvem som sitter hvor" Vi satt fint på nødutgang seter vi, men jeg tror det varierer litt hvor mye systemen gir dem muligheten til å gi "diamant service"
Min første diamant-recognition kom et overraskende sted. Sendte avgårde et flagg med plastposen og en KIWI-bærepose på spesialbagasje på OSL. "Her kan du sende alt vet du. Takk for at du flyr SAS og god tur til Bodø, herr Etternavn!"
Seat block fungerer uten tvil. Sitter på første rad i Go, 5D og har ledig midtsete som en av tre i hele Go. At folk har mer lyst på 5E (som har vært tomt siden Plus ble flyttet for to dager siden, lenge før innsjekk åpnet) enn 29E er det jo liten tvil om.
Opplever mer og mer Diamant service. Og om bord er det tydelig at de vet hvor EBD sitter. Et stjerneeksempel for god service var på SK4759 hjem til MUC 24.3. Godt voksen purser i stjernehumor spurte pax foran meg (i 6C) om han ikke er Diamond når han skulle betale. Ingen reaksjon...han stusset, hentet pax manifest, fikk pengene fra 6C, gikk tilbake til 5C og ga EBD som satt der sine pengene tilbake med hyggelige ord og stor smil. Og jeg innbiller meg at det var påfallende mange tilfeller med hyggelig småprat under servering. Kan også bekrefte at "soft / seat block" fungerer påfallende ofte. Om det lønner seg å ta MR for å oppnå Diamant? Svaret er mer og mer "ja absolutt". Happy customer.
Soft-block fungerer ganske greit som EBG også. Har hatt ledig midtsete på 5 av 6 flights den siste måneden og i alle tilfellene har det vært rimelig høyt belegg.
Jeg kan ikke akkurat si jeg har opplevd at soft block fungerte så godt, for å si det mildt, men de siste 4-5 månedene har det faktisk ikke vært så verst. Da hjemmesjefen for en sjelden gangs skyld var med på tur før påske (på eget pnr), var det faktisk ikke mulig for henne å velge sete ved siden av meg ved innsjekk i app. At midtsetet mellom oss senere ble valgtbart pga i overkant fullt fly, var en annen sak, men vedkommende var heldigvis villig til å bytte midtsete mot vindussete.
Køben - Birmingham i dag tidlig med 100% dansk CC, og det kunne en tysklærer fra 80-tallet gjort bedre(hyggeligere)! Noen her inne gjorde narr av nordmenn og skrøt "lykkelige dansker" opp i skyene...Jeg klarer ikke å være så sur som "average Joe(dane) om jeg drikker eddik! Er det fagforeningskontigenten som plager dem eller hater de bare kunder?
Finfin tur fra EVE til OSL i dag på morraflyet.. Gratis drikke og sågar gratis frokost uten at kortet måtte fremvises
Jeg går ut i fra at at reiseselskapene har et felles system og at det ikke er muligheter for å benytte seg av flere reiseforsikringer på samme reise? For eksempel DNB Reiseforsikring + MasterCard Reiseforsikring. Om bagasjen kommer forsinket (eller ikke kommer) kan du vel likeve ikke handle en ubegrenset sum med klær, og jeg tror noen hadde stilt spørsmål om du handlet alle klærne på mer eksklusive butikker.
Jo, det er mulig å kombinere så mange reiseforsikringsdekninger som du vil. Dersom forsikringsselskap A kun dekker f.eks. 3500kr i utlegg ifm. forsinket bagasje og du handler for 7000kr melder du først skaden til forsikringsselskap A, de gir refunderer deg 3500kr, så melder du inn saken på nytt til forsikringsselskap B som refunderer resten. For at dette skal gjøres riktig skal du hele tiden være åpen om at du har meldt inn saken hos flere forsikringsselskap. Du kan i teorien kombinere så mange forsikringsdekninger som mulig, men jeg antar at noen vil stille spørsmål dersom du har utlegg på 20.000kr når bagasjen er forsinket en halv dag.