Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,986
    Bonuspoeng:
    113
    Her om dagen unnskyldte cabin crew seg voldsomt for at jeg måtte betale for melkesjokoladen jeg kjøpte med brus/vann.

De har visstnok få klar beskjed om at det ikke var gratis. Uansett positivt at gratis drikke nå fungerer.

Ole liker dette
  2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det virker som det er stor fokus på å holde kontroll på hvor diamonds sitter for tiden.
    For ikke lenge siden så jeg en Purser som gikk igjennom og sørget for at alle EBD hadde fått drikke. I går hørte jeg de to damene viske han er Diamond rett før de skulle servere meg, og flyvertinnen var endeløst serviceminded. Fikk litt inntrykk av at hun var ganske ny i jobben og litt nervøs for å forulempe en EBD.. hehe..

Ole, Bernd, Petter B-C and 2 others like this.
  3. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    På tur hjem fra Danmark nå nylig fløy jeg bl.a. Billund - Oslo og ble for første gang tiltalt med etternavn ombord. Og det var ikke måte på hvor mange ganger de kom og spurte om jeg ønsket noe. Fortsetter dette her så blir jeg nødt til å hive meg med på MR-trenden til NZ med SQ for å beholde diamantkortet...

afirm, peterfox, Ole and 12 others like this.
  4. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg også, er i grace-perioden mhp. EBD og har ikke rekvalifisert, men med en SQ-run kan jeg vippe opp igjen om 5-6 mnd fra nå, får se om jeg merker den store forskjellen med 3 mnd. som lowly EBG.

5. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93
    Har hatt samme gode opplevelser denne uken, både innenriks i Go og utenriks i Plus.
    I Go hadde de full kontroll og leverte ypperlig service. I Plus begynte serveringen hos meg (satt ca. midt i Plus-avdelingen), før trallen ble trillet tilbake til siste Plus-rad og serveringen fortsatte "som vanlig".

6. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    785
    Bonuspoeng:
    93
    Overhørte purseren på min forrige fredagsflight få manifestet i gaten: "infantsene dine har du her, diamantene dine er her". Vi med EDB er altså rangert på lik linje med babyer, men så mye som vi hyler når vi er missfornøyd er det helt sikkert en ok sortering.:)

Robert H, Ole, Trety and 15 others like this.
  7. rkvalvaa

rkvalvaa Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Har også opplevd litt ekstra oppmerksomhet i det siste. Ikke så mye, men akkurat passe ;-) Men ble veldig imponert forleden over hvor bra systemene til SAS har begynt å fungere. Flyet fra København til Bergen ble kansellert, og jeg fikk sms fra sas noen timer før avgang om at jeg var booket om via Oslo. Vi tok av fra cph kl. 16.10 på rute og jeg hadde fått plass videre til bgo kl 18.45, overhørte flere andre i plus som var booket om til senere fly. Jeg var ute av flyet på osl kl. 17.15, trasket igjennom connecting norway, og ser at det står gate closing på flyet til bgo kl. 17.30. Jeg er ved gate kl 17.25 og spør pent om de har plass. Fikk super rask og god service, og favorittsetet mitt 2F. 10 minutt connection utland - innland på OSL må vel nesten være ny rekord :)

8. TOS_EBG

TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
  9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,598
    Bonuspoeng:
    293
    Supert!

10. Kjakan

Kjakan Let There Be Dragons!

Likes mottatt:
    951
    Bonuspoeng:
    113
    Adrian E and Bernhard2 like this.
  11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,706
    Bonuspoeng:
    293
    En liten historie fra gamle dager.. den gang Business Clas reelt sett var biz hos SAS og vi med gull ble behandlet deretter ..

Min NK og jeg hadde vært på turne i Danmark og kom for tidlig til CPH for flygning til BGO. Vi kunne da komme oss hjem med et tidligere fly, men det var fullt på biz .. og vi valgte tross advarsler om ingen catering å ta dette flyet ..

På siste rad i en MD80 satt vi .. røykte og hadde det bra etter en tur i datidens fantastiske gullstue på Kastrup .. vi hadde begge RVC .. eller gull

Med ett sto det en engel (kvinnelig) foran oss og sa: "hva vil i drikke drenge?"

Min kollega som var en pasjonert whiskey drikke sa whiskey .. og etter litt dumpet det ned en "haug" med småflasker i midtsetet ..
    Noen ganger var det bedre før

Robert H, ato, RoadKing and 3 others like this.
  12. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Flott historie. Keep 'em coming :)

13. titocosta

titocosta Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Syns fokuset på diamantkunder hjå purser har blitt vesentleg sterkare dei siste to-tre vekene. Har nesten opplevd å bli "pusha" drikke på - og i einskilde tilfeller har eg også opplevd å sleppe å betale for noko av snacksen eg har bestilt ved sidan av i GO. På TRD-TOS tidlegare i veka så var det ei eldre dame som irritert spurte meg kvifor betjeninga var så hyggeleg mot meg og tilbaud meg så mykje. Når eg fortalde at det er fordi eg omtrent tek denne ruta to gonger i veka, så blei det plutseleg stille gitt :rolleyes:

Likevel, så synast eg at AES-TRD som JetTime har for SAS er dei som er mest opptekne av dette. Dei titulerer meg som regel med både fornamn og etternamn, og det er ikkje måte på kva dei kan gjere for meg ;)

Ole, Misterix, Jørgen and 1 other person like this.
  14. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    785
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kan ikke si at jeg føler meg veldig mye bedre behandlet etter å ha vært EBD knappe to måneders tid, men så følte jeg meg ganske godt tatt vare på før også. Et par datapunkter fra de siste to ukene:

OSL-BGO: En boks cola, måtte frem med kortet, men i retur kom også en pose nøtter :)
    BGO-OSL: niks spesielt. Treg servering av en eller annen grunn, så trallen kom aldri bak til rad 11, eller GO generelt. Her var det ikke en gang kaffe å få. Litt skuffet.
    OSL-BGO: fikk spørsmål om ikke jeg ville ha blomsterbuketten jeg bar på i crew-skapet slik at den ikke ble most. Veldig prisverdig!
    BGO-OSL-BGO: niks spesielt
    BGO-CPH-FRA: niks spesielt, snarere tvert imot, da jeg ble spurt om jeg ville ha noe da trallen bokstavelig talt var passert meg og jeg egentlig trodde de spurte raden bak. Kink i nakken anyone..?
    FRA-CPH: ved bestilling av en boks cola ble det fulgt opp med "du vet at vi selger disse, ikke sant?" -uhm, jo, altså, men...
    CPH-BGO: niks spesielt, men her var betjeningen så hyggelig og imøtekommende med alle ombord at det var en av de triveligste turene på lenge
    BGO-OSL: niks spesielt
    OSL-BGO: fikk være med tidligere fly selv om jeg fløy Go :)

On the bright side så funker prioritert ombordstigning i CPH og FRA, men det har vi vel en egen tråd til. Jeg tror også tettheten av statuskunder på en del flights gjør det bortimot umulig å differensiere. Typiske pendlersvganger jeg har sett har jo med seg 1-3 Pandion, opp mot 15 EBD, "Flere gull enn jeg kan telle" og så er halve flyet i tillegg Plus. På skarve 38 minutters flytid rekker de jo knapt å løpe forbi med trallen.

Ole and Scandipendler like this.
  15. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig godt poeng hvorfor priority boarding er vanskelig i en del tilfeller. Kan se for meg at SAS har forholdsmessig flere gull enn eksempelvis lufthansa takket være vår geografi.

16. Ole

Ole Medlem

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Kan tilføye noen opplevelser om bord herfra de siste månedene.

BGO-AES (JO, i Plus): Tre pax i Plus, fikk det jeg ville av snacks med store smil. Alle som satt i Plus var Diamant-medlemmer på denne avgangen.
    BGO-OSL (Plus): Opplagt purser og mannlig steward. Fikk det ønsket fra vognen med store smil.
    OSL-CDG (Plus): Suverent crew med tre virkelig serviceinnstilte damer. Det kom gjentatte forespørsler om påfyll av drikke og om jeg trengte noe mer.
    CDG-CPH (Plus): Eneste fordel var ledig midtsete med bortimot fullt fly.
    CPH-BGO (Plus): Purser som kom rundt til alle Diamant-medlemmer, spurte om vi var fornøyde med turen og trengte noe mer. Solid, SAS!
    AES-BGO (PLUS): Syv rader Plus uten ledig midtsete. Ingen spesiell oppmerksomhet fra crew.

Sykkelthor and Petter B-C like this.
  17. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    493
    Bonuspoeng:
    63
    På en flight operert av Air Nostrum fra Tallinn til Oslo hadde jeg ikke allverdens til forventninger, men ikke bare takket purser så meget for at jeg fløy med de, men kom gjentatte ganger bort til meg utover de gangene de trillet vogna igjennom og lurte på om jeg ville ha noe, både snacks og drikke. Tommelopp!

18. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Velkommen 11-14 aug !

Travellingalf liker dette
  19. euroboms

euroboms EBG

Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    18
    For meg høres det ut som om EBD ikke er verdt MR eller andre stunts. Det virker som om EBG holder fint for å få fordeler som betyr noe. Kan ikke helt se at gratis drikke i GO og at purser kommer bort for å hilse på er verdt det som skal til ;)

Har jeg misforstått noe?

TomF66 liker dette
  20. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Tja, det er det sikkert opptil flere meninger om. Jeg er enig i at EBD ikke nødvendigvis er verdt en MR om du mangler 30 000 - 40 000 poeng for å oppnå dette, men om jeg manglet noe mindre så ville i alle fall jeg ha vurdert det. Dette er min første periode som EBD og jeg kommer ikke til å re-kvailifisere i denne perioden, men det er ikke fordi jeg ikke vil.

Men poenget mitt er at det i alle fall er mer enn gratis drikke i Go og ev. hilsen fra purser som gjør at jeg er EBD og gjerne ha ville ha fortsatt som dette. Bl.a. Courtesy Upgrade, ekstra "bonus" ved PlusGrade bud, invitasjon til mange forskjellige arrangementer, gratis årsavgift på Amex og ikke minst muligheten til å gi bort ett gullkort er alle gode fordeler i mine øyne.

Bernd and euroboms like this.

Del denne siden