Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    785
    Bonuspoeng:
    93
    • Courtesy upgrade på langdistanse er sikkert fint - hvis man flyr langdistanse
    • Soft landing til gull hvis du ikke rekvalifiserer til diamant er strengt tatt ikke en direkte diamantfordel, men hvis du går fra et år med mye reise til et år hvor du er usikker på om du klarer gull er det jo kjekt.
    • Forleden satt jeg på et fly med nøyaktig ett ledig sete. Det var ved siden av meg - det må ha vært noen gullfolk ombord, men ledig sete havnet hos meg
    • Ombooking av ikke-flex er ikke en uttalt fordel fra SAS, men de fleste får det til med et smil
    Jeg kvalifiserer på segmenter (på innenriks, hjelpes..!) Hvis hadde jeg landet på 88 segmenter hadde jeg tatt to til for å komme over. Men hvis jeg hadde vært like over grensen til gull og kvalifiseringsperioden hadde nærmet seg slutten, hadde jeg ikke lagt veldig mye tid eller krefter i å klare diamant.

euroboms liker dette
  2. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er helt enig med @Travellingalf, men her må hver enkelt finne ut hva som er verdt hva for deg. Det avhenger av reisemønster, forventet reising kommende periode, kredittkortbruk osv osv..

For meg er EBD helt klart verdt en MR, innenfor rimelighetens grenser hva angår kostnad..

Bernd and euroboms like this.
  3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,598
    Bonuspoeng:
    293
    Dette har jeg også fått flere ganger som EBG, men det kan jo hende de har strammet inn på det nå som EBD er introdusert. Eller, faktisk ikke, jeg hadde en MR til GDansk ifjor høst, da kom jeg ut av flyet fra GDansk og så det var boarding på en flight til Oslo rett over gangen (min egentlige flight gikk ikke før om drøyt 3 timer tror jeg det var), jeg spurte pent, og fikk lov å være med :).

4. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Viktig presisiering at det gjelder i gate, i allefall når jeg har spurt ved check-in både på OSL og ARN. Og kun carry-on :)

RoadKing liker dette
  5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,598
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp. Samma her.

6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,706
    Bonuspoeng:
    293
    Diamant ???

Jeg trodde det var tilfeldig .... men det skjedde flere ganger i dag da jeg hatt mitt 15 mnd gamle barnebarn med på flyet ...
    Er det sånn at SAS tror at når man har med seg barn, så er man "førstereis"??
    F.eks da jeg spurte mannen bak skranken om han kunne hjelpe meg på den manuelle delen av skranken isteden for køen for Prio (barn på armen og to boardingkort og sekk). Mannen svarte kjekt at det kunne jeg velge selv og han skulle selvsagt hjelpe meg når ombordstigning begynte.
    Så begynte prioritert boarding og mannen sto midt på gulvet og ignorerte oss ... påkalte oppmerksomheten og spurte om han kunne hjelpe ... "Det er plass til alle, men vi må bare slippe inn Gull passasjerene først" ....
    Riktig svar, men da jeg påpekte at jeg faktisk hadde diamant og det var derfor jeg hadde spurt om hjelp ble han sur og nesten frekk i munnen ...

Inne i flyet behandlet mannen fra SAS meg også som førstereis ... ekstrabelte og flytevest og oksygenmasker osv.
    .. han endret seg svært fort da han hadde sjekket passasjerlisten.

Ellers var det en fin tur og crewet var hyggelig og smilende, spesielt sjefsdamen .... selv om vi bare hadde Cc på boardingkortene begge to ...

Tilbake på søndag ..... så får vi se om det er samme holdning eller ei ..

Petter B-C, RoadKing and samirunway like this.
  7. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Gratis Amex = 1700kr
    "Gi" bort 3 gullkort = 15.000 kr

I tillegg til nevnte fordeler... Joda.. Sitter gjerne litt mer i pluss for å få alt sammen

8. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er vel egentlig ikke noe man bør regne inn. Det er i mot reglene og det bør ikke oppfordres herfra.

Guden, view and TomF66 like this.
  9. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Tja, jeg er forsåvitt enig med deg. Men nå har vi nå en egen tråd for akkurat dette her inne, så er vanskelig å ikke nevnte dette som en fordel, når den faktisk er der.

Feilprising og spekulering i andre fordeler som man strengt tatt utnytter er også ofte tatt med i dette forumet - Jeg setter hverken reglene eller sier hva som er lov eller ikke - Bare nevner at vi ofte opererer i en gråsone og om ALLE gjorde som vi som er spesielt intresserte, så hadde mange av fordelene blitt fjernet/endret.

RoadKing liker dette
  10. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,301
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer egentlig bra synes jeg. Jeg ville ikke stresset med noe for oppnå EBD.

Det du trenger får du som EBG - det som er i tillegg er mest "pynt på kaka" som egentlig ikke er noen forskjell i hverdagen.

RoadKing liker dette
  11. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel ikke en fordel. Fordelen er å gi bort et kort, ikke selge det. Kortet som gis bort kan glede en venn eller familiemedlem så det har jo en verdi. Vil ikke sammenlikne det med feilpriser. Dette er jo noe selskapet legger ut selv, uansett om det er med vilje eller ikke. Det er gråsone, selge kort er ikke grått. Det er direkte mot reglene. At tråden her inne ikke strupes er en annen og mulig interessant diskusjon.

12. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,042
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis ikke det kommer en begrensning a la kun gi bort gull til nærmeste familie el.l. er det nok en fare for at dette ryker, pga utstrakt salgsvirksomhet slik som nevnes her. Det lureste er nok å ikke poste slikt.

13. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har spurt før og spør igjen. Hvor står det at dette ikke er tillatt?

14. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Når du logger inn for å gi bort ett kort så får du vel opp spørsmål om du akspterer vilkårene og må krysse av for dette for å kunne fortsette. Nå kan jeg ikke gjøre dette selv siden jeg allerede har gitt bort kort i inneværende periode, men jeg mener å huske at det står noe om (videre)salg i de vilkårene. Men det kan godt være jeg tar feil. Det er lenge siden oktober...

Såvidt jeg kan se står det ingenting om dette i de generelle EB-vilkårene.

15. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er det pkt. som står i reglene:
    • The donated EuroBonus card is personal and can under no circumstances be sold, transferred, combined, inherited, refunded in cash or used for other purposes than within EuroBonus unless otherwise stated. In case of misuse, the EuroBonus card will be confiscated.
    Hva mener de med "The donated EuroBonus Card"? Er det kortet du har fått som du kan gi bort, eller er det kortet du har donert bort?

16. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fant den selv nå og det er er en merkelig formulering ja. Slik jeg leser det er det mottaker av det donerte kortet som ikke kan selge det videre, men hvordan kan det la seg gjøre når det er ett personlig kort knyttet til en spesifikk person og EB-nummer?

Her er forøvrig en link til alle vilkårene:
    https://www.flysas.com/en/us/eurobonus/about-eurobonus/the-program/TC-give-away-card---donor/

17. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er regler for giver (donor) og det står klart at det ikke kan selges.
    At det er kronglete skrevet er jeg forsåvidt enig i, men tror ikke man klarer å tolke seg til å komme unna med salg..

18. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Det er i så fall svært elendig formulert.. At man ikke har lov til "transferred" virker jo også rimelig bak mål!

19. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det betyr vel bare at det ikke kan overføres fra en mottaker til en annen.
    Eks jeg gir til min bror, han reiser tilfeldigvis til AKL med SQ C og får eget kort, da kan jeg ikke ringe til SAS og si at kortet skal overføres til min mor.

20. Kjakan

Kjakan Let There Be Dragons!

Likes mottatt:
    951
    Bonuspoeng:
    113
    Og det er akkurat det som står i reglene, ikke at du ikke kan selge det du kan gi bort. Så det er bare en regel om at når man har kortet, er det personlig og ikke kan overdras på noen som helst måte.

"The donated bonus card" er jo det kortet du har gitt bort - eller solgt - og som da er "personal and cannot be sold, transferred..." etc. Det står ingenting om at du som gull eller diamant ikke kan selge det i utgangspunktet.

Del denne siden