Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Derfor jeg trodde det var en ubekreftet perk, men som man fikk om man var tidlig ute ved flyplassen og det var ledig plass. Har jo hørt at mange har fått det til.

Men ser godt at SAS må ha det sånn.

Han sa dog at med Plus-billett hadde det gått. Usikker på om han mente Full Flex, men hørtes ikke slik ut.

Men nå sitter jeg godt plantet på LN-RRW (B738 med "Star Aliance"-livery) i 17F + ledig midtsete. Er vel en av de beste komboene som eksisterer. Så skal ikke klage mer!

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,596
    Bonuspoeng:
    293
    Sant, men jeg vil tro at for de som kjøper flex, så vil ikke en slik usikkerhet bety så mye for valget. Dessuten, de gangene jeg har kjøpt flex, så har det vært pga risiko for å måtte ta senere fly, ikke tidligere. Og det er jeg vel ikke alene om. Da vil jo ikke en slik perk ha samme appell som et alternativ til flex?

3. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Kostnaden for SAS ved ledige seter på tidligere flight ved bare få timer før opprinnelig avgang er jo NULL. Servering i Go? Som i mat? Dream on. Gratis smoothie og mineralvann i Go*. ALLTID med SAS** (*rules and exceptions apply. **Not available on discretionary short routes. These routes will not always be consistent.)

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har spurt og blitt booket om to ganger.
    En gang arn-osl med go. Hadde separat billett videre (plus), men fikk tidligere utreise fra arn under tvil da jeg ellers ikke ville rukket mitt fly i Oslo pga ymse forsinkelser. For gøy kan jeg si at vi ble satt i holding lenge og når vi endelig landet kom vi på non-schengen, mitt fly videre gikk fra gate 12. Herrejemini som jeg løp med håndbagasjen hoppende bak. Gikk på 12 minutter inkludert å grine seg til å snike igjennom fasttrack hvor jeg først fikk dem sedvanlige vekterpraten om å "komme tidligere om du har det så travelt"...

Gang to ble jeg stående fast i sikkerhetskontrollen. Det var 1 stk i kø og det tok snaut kvarter. Jeg var idiotisk nok til å ta vanlig kø for første gang på flere år på OSL. Effektiviteten var ikke høy, først var deg ikke tilsynelatende klart for vekterne hvem som skulle sitte ved skjermen. Deretter skulle karen foran få sin koffert møysommelig og sakte gjennomsøkt. Deretter var det min tur. Jeg var såpass uvørn at jeg hadde både mobillader igjen pc lader i bagasjen. Det var åpenbart unødvendig, og om jeg hadde dårlig tid burde jeg vel ta ut alt fra sekken med en gang. Aldri har jeg på OSL før blitt bedt om å ta ut alt av ladere i sekken og jeg har sikkert 150 besøk i kontrollen siste par årene.. uansett, jeg rakk da ikke flyet og ble booket inn på neste uten spørsmål i sas service skranke.
    Dette var en 649kr Plus billett og ble booket inn på dyreste flyet i uken..

Så innimellom går det, godt mulig det hadde gått EBD eller ei, men turkish visste i alle fall å flå meg når jeg var kun 55 minutter tidlig og appen ikke viste bordingpasset mitt selv om jeg sjekket inn dagen før.. grrr.

5. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Det er greit å huske at vi faktisk er 20 000 med Diamant. Om alle vi skal bytte flighter når vi er tidlig ut, forsvinner det mye for SAS... Vi er ikke så eksklusive som vi selv skal ha det til :)

Og på toppen av det kommer 2000 Pandion som også vil gjøre som de selv vil.

Nøkkelen til å nyte EBD er å ikke forvente for mye av ting som ikke er garantert, da blir det veldig kjekt når noe slår til :)

Last edited: 15. juni 2016
  6. Aussie74

Aussie74 United Airlines Million Miler

Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    80.001 nå ;)
    Blir spennende å se om jeg får diamant kortet i år.
    Ble gull i januar og har enda ikke fått det. :rolleyes:

...og da må jeg rette opp til 20.001 ;)
    Jeg burde ha fanget dette opp selv, men jeg dagdrømte sikkert om kvinnfolk, flyruter og strender når de sa de tallene på møtet :D

7. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Var det ikke 20 000 diamant og 100 000 gull som ble opplyst på et av SAS-møtene da?

Aussie74 liker dette
  8. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Ble gull for 2 mnd siden. Fikk mitt kort for lenge siden ;)

EDIT: bestilte gullkort på sas.no dagen etter jeg fikk gull, det kom ca 1-2 uke etter. Så kom det automatisk gull bag tag+ nytt EB kort i gull med smartcash 1 uke etter det igjen.

Aussie74 liker dette
  9. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Helt korrekt, nå korrigert :)

10. shavn

shavn Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hva med når gatecrew har skviist en i midtsetet ved boarding mellom to diamanter på en svett ettermiddags-OSL-BGO mens det er flere rader i PLUS hvor det sitter ingen eller kun en?

Når man da prøver å spør pent og diskret om ikke det er sjangs å kunne la en diamant få hoppe frem til PLUS - er det ikke mulig å i det minste sjekke listene for hvem som egentlig spør og om man her har muligheten til å nettopp la kundene kjenne den gode grunnen til å oppnå status?

I stedet kommer det raskt "Men dette er jo to forskjellige klasser?!" - som om jeg spurte om å få kjøpe bananer i en jernvareforretning.

Er tiden over hvor man kunne håpe på at slike ting skal gå an med SAS? At de i det hele tatt tar en situasjonsvurdering? Er det jeg som ikke skjønner at dette har de ikke lov eller mulighet til lenger og ikke bør bry flyvertinnen med å spørre engang?

edit:typo

11. Aussie74

Aussie74 United Airlines Million Miler

Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Lucky you!
    Jeg ble fortalt av EB at siden jeg hadde postboks, så nektet de å sende det der CRAPCASH kortet til meg. De sendte det før da jeg hadde blått og sølv...men nei da. S.A...bloody S visste bedre. Ble så forbanna at jeg bestilte et nytt EB kort i katten min sitt navn. Heldig han som fikk det...og i postboksen min. "sensurert med sinte ord" = SAS EB
    Nå har jeg også kombinert Mastercard med EB også. Fikk aldri sølv...og fikk aldri gull. Der ble jeg fortalt om en data feil (filer)....jeez ikke vet jeg. Tok kontakt med dem 2 ganger og ingenting ble rettet opp. Still waiting.

Bubba and Xflipper like this.
  12. matsdanielsen

matsdanielsen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg mangler to segmenter for å oppnå Diamond, disse må gjennomføres ila. juni. Tviler på at jeg får noen flere tjenestereiser før måneden er omme - spørsmålet mitt er om det da er verdt pengene å ta en t/r Bergen/Oslo eller lignende, kun for å få Diamond?

13. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Is that a trick question? :) Du spør nå riktig gjeng.

Anton80, Are and RoadKing like this.
  14. Icarus

Icarus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    858
    Bonuspoeng:
    93
    Angående gratis ombooking til tidligere flight i Go: Jeg har fått lov to av to ganger, og det var før jeg ble gull (jeg var vel Silver), begge gangene ved service-stedet i innsjekkingshallen i OSL, begge gangene reiste jeg med kun håndbagasje. Aner/husker ikke hva belegget på flightene var.

Nå spurte jeg veldig pent da, og jeg tror jeg klarte å fremstå som en blyg student som bare ville ha noen flere timer med familien sin over <insert holiday her> (noe som forøvrig var sant... utenom student-delen, men jeg kan jo ikke noe for at jeg ser student-aktig ut når jeg reiser).

Det var vel nesten et år siden sist da, og det er jo synd om det nå eksplisitt ikke er lov, men det har nok vært ganske subjektivt, heller enn en Diamond-fordel... Et Diamant-kort har sikkert hjulpet på subjektiviteten da.

15. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, uten tvil!

1. Om du ikke kvalifiserer til gull neste år beholder du det uansett.
    2. Oppgradering på annet hvert segment intrakontinentalt.
    3. Gratis drikke på alle flyvninger.
    4. Tilgang til SAS-lounge ved ankomst.
    5. Gi bort gullkort.

16. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke prøvd på Service-punkt, da vet jeg at jeg skal gå dit neste gang. Takk!

17. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, ja, yes, si signore. Ingen tvil.

18. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,985
    Bonuspoeng:
    113
    Gratis ombooking med plus billett får jeg innimellom selv om ikke bookingklassen er tilgjengelig. Spør billettkontoret etter innsjekk, men uten baggasje.

19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,596
    Bonuspoeng:
    293
    Kom på, mine 3 endringer har alle vært ved gate uten innsjekket bagasje.

20. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Når kveldsflyet til EVE er tjåkafullt og alle er svette etter en varm dag og det er 1 ledig sete i hele maskina.. Og det er ved siden av meg..

#denfølelsen

:D:p

Når purser demonstrativt gir meg et glass vann når jeg ber om en flaske...

#denfølelsen

:rolleyes:

Last edited: 16. juni 2016
    Trety, wilhelm, Kjakan and 4 others like this.

Del denne siden