Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    4,941
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er både eldre og har tilstrekkelig med reiseaktivitet og statuskort, men akkurat samme erfaring som deg.

Mulig det ikke har noe med oss å gjøre likevel.

2. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Crazy thought...

kiev liker dette
  3. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Service og service, men 12 oppgraderinger fordelt på fire pax og to flighter er helt innafor mht. EBD-fordeler. Toppers, SAS. Toppers!

Last edited: 09. juli 2016
  4. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan blir man oppgradert mer enn en gang...? ;) Fra Go til Plus til Business?

5. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Flight #1 - Go ---> Plus (ved gate)
    Flight #2 - Go ---> Plus (CU) ---> Business (ved gate)

Skulle egentlig ikke hatt lov til CU p.g.a. infant, men mulig det ikke ble fanget opp fordi han hadde eget sete.

Elsker pipelyder ved boarding. Beste lyden ever. Burde vært gitt ut en compact disk med "Aboslute Upgrade Sounds" for oss travel junkies.

no-backpacker, TOS, Henrik and 6 others like this.
  6. ReisendeMac

ReisendeMac Nytt Medlem

Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    18
    Skriver dette på flyet fra KEF til OSL.

Bestilte drikke til meg og familien i Go. Tok fram AmEx kortet for å betale, men flyvertinnen sa at jeg ikke trengte. Den andre flyvertinnen ga meg et megetsigende blikk.

Det samme hendte på vei bort. Da sa flyvertinnen til og med "Du er diamanten vår du" og sa om det var noe er fikk jeg bare si ifra.

Det er første gang jeg ikke har måtte vise Diamantkortet for å få gratis Smoothie.

Dette er i og for seg ikke så spesielt, bortsett fra at jeg mistet EBD i April og er nå kun EBG!!!

Så systemene til SAS henger ikke helt med. Riktignok ble billettene bestilt mens jeg ennå var EBD.

7. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,006
    Bonuspoeng:
    113
    Tipper det er billetten som styrer dette:)

8. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Hos meg gir pipelyden heller nervesammenbrudd og fosterstilling, ettersom den pleier å bety flytting fra aisle på rad 4 til midtsete på rad 32, komplett med splittelse fra reisefølge. Av den grunn var faktisk min instinktive reaksjon å si "nei, vær så snill da, jeg orker ikke dette igjen!" da pipelyden ljomet ved boarding på SK907 forrige måned, men heldigvis signaliserte op-up fra Go til Plus (ingen CU her i gården så langt). Gateagent må ha trodd jeg hadde et anstrengt forhold til IC Plus.

Larata, Are, kiev and 2 others like this.
  9. christian1986

christian1986 Medlem

Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    Diamant fremstår etterhvert som en vits, spesielt om en flyr innenriks.

Jobben hadde i dag booket en billett mellom Oslo og Bergen en tanke sent. Ble ferdig en god del tidligere, så bestemte meg å høre. Viste seg at det var booket en av de merkelige SAS pluss billettene som ikke lar seg endre, så det var helt uaktuelt.

900,- skulle de ha for endringen til en tidligere avgang.. Sjekket så hva billetten hadde kostet(1600), og ba dem avbestille hele greien. For 1200,- kommer jeg meg da hjem, ved hjelp av Norwegian. (Fast track og setevalg har jeg alt).

Hva er forskjellen? Jeg får ikke komme inn i loungen? Jeg får ikke boarde først?

Loungen på OSL er etterhvert en vits, i alle fall innenlands. Sist gang jeg var der endte vi opp med å gå fordi det ikke fantes sitteplasser. Spesielt ikke to ved siden av hverandre.

Prioritert boarding er jo også en vits... Ingen kontroll..

Så trist, men er vel egentlig like bra å være statusløs hos Norwegian som diamant hos SAS. Tenk, der kan en jo faktisk avbestille billettene direkte i appen også...!

10. Outback_Oggy

Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Du har kanskje rett - om man bare flyr innenriks - og bare BGO-OSL eller omvendt i den verste rushtiden - når det er hundrevis av andre med samme eller høyere status - og spesielt om man er ung og lovende og har store forventninger til livet og hva status hos et flyselskap betyr.
    For en som har reist mye - innenriks og internasjonalt - kan jeg bare si at EBD/EBG ikke er en vits. Kanskje ikke når du prøver å booke om fra et overbokket fly til et annet mellom OSL og BGO, men når du står på RSW for å sjekke inn til OSL og oppdager at det er krøll på flybilletten og alt blir ordnet bare med en telefon så vil du nok innse at status hos SAS betyr noe... :)

11. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Hæ? Blir du ikke båret inn på flyet av crew?

kiev liker dette
  12. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    4,941
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er jevnaldrende med crew, så vi bytter på hvem som skal bæres inn avhengig av hvem som har mest gikt den dagen.

Last edited: 17. juli 2016
    Nanping, Larata, Bubba and 12 others like this.
  13. no-backpacker

no-backpacker www.lavfodmap.no

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde du bagasje? Hvis ikke kunne du gått til gate og spurt om å få være med et tidligere fly. Dette fik jeg vite da jeg var 6 timer tidligere til avgangen min i Bodø. Da hadde jeg uheldigvis bagasje med meg, så jeg måtte pent vente. Fikk beskjed om at jeg, uten innsjekket bagasje, kunne gått til gate og spurt om å få være med et tidligere fly. Dete har jeg gjort mange ganger mellom BGO og OSL og det fungerer supert!

xxx.

14. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Du er Diamant?

15. no-backpacker

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, og første gang jeg gjorde dette var jeg sølv, så det har for så vidt ikke noe med diamantstatus å gjøre, hvis det var det du ville frem til. :) (men jeg er Diamant om noen måneder. :) )

Xxx.

Misterix liker dette
  16. paboee

paboee Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Dette har jeg også gjort, mange ganger, og kun fått lov med Plus billett. Men det skal jo alle få lov til. EN gang med GO billett, har jeg spurt å ta et tidligere fly, fra BGO til SVG, og da måtte jeg pent vente. Selv etter at jeg flashet kortet. Det var garantert plasser igjen på flyet.

Muligens det kommer an på hvem du snakker med i gaten..

Det artige med plus billettene er at om jeg ringer reisebyrået eller snakker med SAS skranken en times tid før avgang, må jeg nesten alltid betale for en "oppgradering" pga billettype for å bytte til tidligere. Skranken avviser meg som oftest, og henviser til reisebyrået.
    Men i gaten med en billig PLUS, så lar de deg alltid komme med tidligere fly. Aldri fått nei om det har vært plass på flyet.

P.

Misterix and kiev like this.
  17. no-backpacker

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Ah, jeg glemte å si at det gjalt disse billigste plus-billettene som egentlig ikke kan endres. Regnet med det var en slik billett han over hadde. :)

Xxx.

18. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    4,941
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er noe reisebyråene legger inn i Amadeus uansett klasse på billett. Dette for å tjene noen ekstra kroner siden de fleste firmaavtaler her et gebyr for "endring".
    Selv ved TPC som er helfleksibel og noe av det dyreste SAS har å tilby, så legger HRG (reisebyrået) inn følgende RIR (itinerary remark):
    Har flere ganger måttet argumentere med unge håpefulle på SAS OSL innsjekk for å komme på tidligere fly. Hvis de ikke er erfarne får de angst av slike meldinger fra reisebyrå. Og nei, farge på statuskort har minimal betydning; ryktet om at Pandion fikser alle problemer osv er bare sprøyt. Station manager på innsjekk vet heldigvis som regel råd ;)
    Og som sagt fikser også gate det aller meste, hvis man ikke har bagasje da. Og selv da kan de utrette mirakler hvis de bare vil.

19. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Dette setter jo ting i perspektiv, og helt utrolig at ikke behandler sine beste kunder bedre. Forstår ikke helt hvorfor ikke SAS ikke kan implementere en gjennomgående forutsigbar service? Jaja, ALT skal jo bli bedre med 3.0..og så vil det være IT-problemer, men alt vil bli bedre i 4.0...osv:rolleyes:
    Det jeg etterlyser er altså tydelige info-skriv til ansatte mht prioritering, osv. Og hvis ikke de gir Pandion god service kan vi ikke akkurat forvente noe som Diamanter, selv om vi liker å tro at vi er spesielle;)

20. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    4,941
    Bonuspoeng:
    113
    Tror kanskje dette var bedre før.
    (Jada, alt var bedre før. Ikke tro på de som sier noe annet :p)
    Hadde noe kluss med seating på en Qatar flight fra Oslo for en tid siden, og damen i Qatar-skranken sjekket itinerary på Amadeus. "Åja, jeg ser du er en av Pandionkundene våre, så det skal vi fikse". Det var morsomt å se hvordan hun først lyste opp, så tenkte seg om, og så unnskyldte seg for at dette var mens hun jobbet for SAS for noen år siden. Hun fikset uansett nytt sete for meg på langstrekk DOH-MEL - fortsatt veldig blid.
    Dette er eneste gangen status har blitt nevnt ved innsjekk på OSL :)

Del denne siden