Problemet til SAS er at det er de selv som forteller at de hjelper deg og får deg videre når noe skjærer seg - men når det ikke virker (og du attpåtil at EBG eller EBD), så blir fallhøyde stor, og spørsmålet om hvorfor du betaler for et dyrere selskap enn Norwegian kommer jo opp... Men ellers er jeg enig, ha lave forventninger, så blir alt meget bedre.
Vel, jeg fikk svar fra SAS at jeg ikke fikk. Var booket på SAS Business, ble booket til United Business og fikk 3700 poeng. Kjempe fornøyd nå kjenner jeg
Det er mulig den praksisen bare gjelder ved kanselleringer eller forsinkelser som er selskapets egen skyld og ikke når connecting flight er forsinket desverre.
Som sagt tror jeg SAS, ikke uten rett, mener dette er Uniteds bord. Det kan derfor være at du kan få poeng tilsvarende SK908 hvis du henvender deg til United i sakens anledning, men jeg frykter at de kommer til å svare at værrelaterte årsaker til forsinkelse ikke kvalifiserer til noen form for kompensasjon.
Tja. Om jeg forstår dette rett så har Guden booket reisen hos SAS, og tilsynelatende utnyttet en avtale med UA for å kunne fly til TPA og fra MCO (via EWR). Jeg antar at dette er snakk om en gjennomgående reise (slik virker det i alle fall), og da skulle jeg tro at man i alle fall har krav på EB-poeng som opprinnelig booket? Noen kompensasjon (utover å få den mengde EB-poeng man hadde "booket") tror jeg imidlertid ikke det er realistisk å regne med.
Ipad er delt ut til crew, men appen skal egentlig ikke tas i bruk før i september. Jeg har fått se på appen i dag. Mitt inntrykk er at den vil kunne bli et veldig godt serviceverktøy, dersom den brukes riktig. Det ser i hvert fall veldig spennende ut
... juli er ferie og da blir det bare litt "koseflygninger" ... sånn omtrent åtte flygninger, mest av privat karakter .. i juni reiste jeg 25 flygninger mad SAS og jeg har enda til gode å se en iPad hos CC....
På mine siste reiser (i juli) har crew hatt god kontroll på at jeg er EBD, og begynner også å føle at jeg får litt ekstra service. Da kan jeg kanskje senke skulderne neste gang jeg skal fly, og slippe å være redd for at det skal oppstå en flau situasjon.
Har de siste dagene hatt 4 flygninger med SAS i Plus, BGO-CPH-DUB og DUB-OSL-BGO. Servicen på samtlige av disse var skikkelig dårlig, sjelden at det er så dårlig at jeg reagerer, men her fikk jeg 4 på rad. Svært lite engasjement og sure cabin crew. Overhodet ingen ekstra service som diamant, heller tvert i mot, var så ille at jeg begynte å lure å om jeg så forferdelig ut eller luktet eller noe (var pent kledd, blid og nydusjet). Et eksempel var under serveringen fra CPH til DUB, hvor sidemannen ble spurt om han ville ha noe snacks etter han hadde fått drikken sin. Når hun spurte meg om drikke (på en krass måte) så svarte jeg med et smil "en cola zero takk", denne ble satt hardt på bordet og hun snudde kjapt ryggen til og serverte andre. Diamond my ass... Nå har jeg noen flere bookinger og har allerede sikret ny diamant litt over halvveis i perioden. Om dette er nivået fremover så blir det BA eller andre som blir valgt. Sier jo litt når man kan fly BA i business til London og videre til Dublin for samme eller lavere pris. Servicen der er jo helt fantastisk i forhold. Holdninger, engasjement humør og kundefokus er noe SAS må jobbe med... Her svikter de på helt grunnleggende ting som alle som jobber med kunder vet om... På den andre siden hadde jeg et problem med en booking forige uke, sendte en epost til diamant mailen, fikk svar og løsning 10 minutt senere samt skikkelig oppfølgning. Her kjører de også spørreundersøkelse om opplevelsen i etterkant og virker som om de har gode prosesser.
Rimelig sikker på at SAS tar henvendelser om negative (og positive) opplevelser om bord like seriøst som en eFeedback. Jeg forsøker å legge listen på hva jeg burde forvente som en vanlig passasjer uten status. Er jeg fortsatt misfornøyd, sender jeg en konstruktiv tilbakemelding. Positiv feedback sitter mye løsere (f. eks. "Vil bare få skryte litt av besetningen på SK xxxx i dag. Bare smil og god service hele veien frem"). Greit å ha en liten bank av positiv feedback å ta av når dritten virkelig treffer viften. Gjør utblåsningen mer troverdig
Jeg har tenkt det samme. Når halve flyet har diamant og gull kort status så nytter det ikke å ha spesialbehandlingsfoventninger.... Men mulig det hjelper en liten stund på loyaliteten.....og da kan jo bare kravene strammes inn for å reduserer antallet.
@ILS2; Når det gjelder dette med å ta henvendelser seriøst om negative opplevelser om bord. Her mener jeg at de har en vei å gå. Jeg klaget på purser hjem fra Alicante (steinansikt, gardinmafia, måtte plinge på alt osv). SAS kom med dette svaret som virker som en "copy and paste"-øvelse. Hei, Takk for deres henvendelse. Vi setter pris på deres konstruktive tilbakemeldinger og deres synspunkter er svært verdifulle for oss. Det er godt å høre at dere var fornøyd med service og besetning om bord på utreisen til Alicante. Derimot er det leit å høre at vi ikke levde opp til deres forventninger på returen. Vi jobber kontinuerlig med å opprettholde et høyt servicenivå både i luften og på bakken og for at vi skal kunne fortsette dette arbeidet er det nyttig med tilbakemeldinger fra de som flyr ofte og vet hva som utgjør en forskjell.
Min opplevelse er ironisk nok at man ofte får bedre service (les recognition) som EBD i Go enn i Plus..
Paradoks: For å få service tilsvarende statusnivå må man altså reise på billigere billetter, og da mister man statusnivå.
iPad Mini i bruk på SK1331 fra AES-OSL i dag. 8 passasjerer har klart å booke connection med bare 5 minutts mellomrom i OSL og på iPad hadde de liste med de som skulle videre med kort connection.
Nåja, må være 90 SK/WF legs. Resten av tiden kan benyttes i lounger, eller om du har høy bonusfeber kan du jo hive deg på Flying Blue. Trenger bare 600 segment over 10 år for å hanke inn Platinum4ever.. Om det ikke passer er det nok av kommentarfelt på vg.no som trenger kommentarer av folk som åpenbart har for mye fritid
I kjølvannet av diskusjonen rundt mulighet til å ta tidliger fly, slo det meg at dette jo er en perk som SAS kunne brukt for å gjøre EBD litt mer eksklusivt enn EBG. Hvis noen fra SAS EB leser dette, her er et tips: Dersom du er EBD, og ikke har innsjekket bagasje kan du få bytte til tidligere fly kostnadsfritt ved gate uavhengig av booking klasse dersom det er ledig kapasitet på avgangen. Service klasse garanteres ikke. For alle praktiske formål vil jeg tro at dette ikke vil ha noen betydning revenue messig, ettersom jeg formoder at slik mange av oss har opplevd, så er man fleksibel å gjør dette likevel. Men det er tross alt en perk som vil stå som en positiv ting i fordelslista til EBD. Vil koste SAS veldig lite når det stilles krav til at man er ved gate, men oppleves som veldig positivt av reisende.