Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

1. stensth

stensth Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke noe på veien til Svalbard forrige uke, sov hele flyvningen hjem så veit ikke.

2. SAS-EBP

SAS-EBP SAS Pandion

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, merker det en hel del! :)

Får blant annet en del goodies!
    Hvis jeg har lyst på noe under mine turer så nekter dem aldri. Jeg fikk en "Goodiebag" i går fra crew ned masse kult inni. (Vin, smoothie, cashew, sjokkis, muffin osv)

Ellers, har jeg kommet meg med ett fly som hadde "Gate closed" CIL printet ut og mitt navn ble skrevet på manuelt med penn, før jeg ble følgt ut til flyet med en fra gaten på flesland! :)

Kan ellers nevne de gangene jeg blir gjenkjekt av crew så sier de "alltid hyggelig og ha slike Diamanter som deg ombord" så de leser nok lista om hvem som har hva.

Jeg får av og til en flaske vann uten at jeg har spurt om dette, typisk at purser kommer rett etter boarding er ferdig med en flaske vann, og lurer på om det er noe annet jeg vil ha.

Jeg tenker nok at alle disse opplevelsene ikke kun er fordi jeg er Diamond. Men prosjektet jeg jobber med. :) men forsatt veldig kjekt!

Petter B-C and Edvard like this.
  3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det er så definitivt pga prosjektet.
    Du flyr også Plus så du får jo uansett det du peker på fra tralla.

Larata liker dette
  4. SAS-EBP

SAS-EBP SAS Pandion

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm,

Fikk vannflaske i dag også før takeoff av purser. Jeg og en annen person på 1A fikk. Kansje han også var Diamond?
    Det har hvertfall ikke noe med mitt prosjekt og gjøre!
    Skjedde på SVG-BGO. Ble annonsert at det ikke var servering pga kort tur, noe som stemte! 17min fra hjulene forlot bakken i SVG før vi laget ett 11 tall på RWY 35 på BGO. :)

5. Guden

Guden EB Diamond

Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Nja...var i London tidligere i uken med dragen og så på Coldplay. Fikk bagasje først på både på både LHR og hjemme på OSL...Men der stoppet det gitt. Turen bortover var smekkfull, så forventet ingen ekstra "Hei kjekken, har vår diamant lyst på litt kos til kaffen"... damene i kabinen var rett og slett for stressa. Men på veien hjem, så valgte vi seter ca.20 timer før avgang og satte meg og dragen ved siden av hverandre. Jeg Diamant og hun er Gull. Når vi kom til innsjekking på Heathrow ble vi behandlet godt og heksa (som hadde spydd flammer på de før oss), smilte etter beste ene til oss. Fikk boarding kort og "husk å slæpp off i loungen før dere reiser" Vel, vi sjekket ikke billettene før på vei inn på fly og tror du dem ikke hadde satt oss på helt andre seter?? Selv ikke på samme rad? Jeg er Diamond, kjærringa Gull, vi la inn seter ved siden av hverandre i Plus men SAS klarte å gjøre om dette SELV om vi var på samme booking. Er dette klagesak til kundeservice eller blir det bare waste of time å klage på dette? Litt småmuggen etter min første tur som Diamond. Greit at det var fullt fly og tviler på at det kun var Super-Diamant og Pandion på flyet til OSL som reiste 3 og 3... "Nei de 2 vi har I plus idag som har kun diamant og gull. ...De kan vi bare flytte fra hverandre"

Men konserten var god da

Last edited: 19. juni 2016
    RoadKing liker dette
  6. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde nok gjort det, men hadde blitt overrasket over annet resultat enn "Seteønsker garanteres ikke"..

7. Guden

Guden EB Diamond

Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Fenomenalt!!!

8. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Kan nok få noen poeng muligens.

9. Guden

Guden EB Diamond

Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Poeng har blitt bedre enn sjokolade! Jeg får sende noen sytende ord og satse på at det resulterer i noen ekstrapoeng. Må spare poeng, kan ikke brukes....Gjør faktisk litt vondt å bruke av dem. Er i ett lite dilemma siden jeg har en CT som må brukes før året er omme....huff

RoadKing liker dette
  10. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,702
    Bonuspoeng:
    293
    I dag har jeg opplevd service.. litt mer enn sure drager!! Kanskje det er diamant?
    Må være på kontoret i Stockholm i morgen kl 0800 ...
    Pga ubegripelig fulle fly var det fullt mellom BGO og ARN SK898 og nesten alle fly BGO-OSL i kveld .. fikk plass på SK 288 til Oslo og SK848 kl 06.05 i morgen tidlig (Pluss) ...
    Servicedamen i Bergen gjorde alt hun kunne for å få meg med direkteflyet til ARN .. men fullt ..
    Kom med SK286 og videre til ARN med SK1488 og landet på ARN kl 22.30 i kveld i stedet for kl 07.10 i morgen tidlig ..
    SK286 var en Cityjet og det var en svært positiv opplevelse .. den finske purseren kom og spurte om jeg ville ha en vin til ...

Sitter nå på terrassen i Stockholm med en øl .. er sikker på at dette løste seg til mitt beste pga EBD ...,

PS: fikk brev fra Eivind i uken om at jeg nå har EBG til de putter meg i ovnen ..

Edin, Jørgen, shavn and 6 others like this.
  11. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Kom nylig med en tidligere avgang på WF anbudsrute (booket i SAS Go via sas.no). Sparte noen timer på det.

Courtesy Upgrade fungerte også som en kule på siste langflyvning (Go til Plus). Viktig å være på tå hev når det skjer, fordi man blir bare dumpet i et random sete etter oppgraderingen er gått igjennom (gjerne 3-eren i midten), men fikk endre til vindu.

Gratis drikke i Go for EBD skaper en del artige situasjoner. Fikk en flaske vann på forespørsel uten at jeg måtte identifisere meg som EBD. Sidemannen, som neppe flyr like ofte, var også tørst og ba om vann. Han fikk et glass med meldingen om at jeg hadde fått flasken gratis fordi "han er diamant".

Ellers er det mye sånn: "Er det du som er Diamond?" når jeg ber om noe å drikke. Kun èn gang har jeg måttet ta frem kortet.

Best service var på en CRJ-avgang innen Europa i Go, der den ene i kabinbesetningen kom og sjekket at alt stod bra til, spurte om maten smakte godt (hadde kjøpt en frokost), tilbud om drikkepåfyll etc.). Min kollega, som er EBS, virket lamslått.

I Plus merker jeg ingen forskjell mellom EBG og EBD.

Insomnia4u, RoadKing and Petter B-C like this.
  12. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng. De som flyr mye på billige billetter bør få mest service :)
    Men seriøst er det vel vanskelig å øke servicen i Plus uten at det blir unødvendig..

13. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Med SAS er det lurt å komme med lave forventninger, så blir alt annet en positiv overraskelse.

Kjakan, Insomnia4u and Larata like this.
  14. rkvalvaa

rkvalvaa Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    I dag fikk jeg virkelig føle nytten av Diamantkortet. Skulle til Dublin via OSL fra Bergen. Når jeg kom på Flesland så sto det at flyet til Oslo var kansellert. Gikk til service skranken hvor det minst var 100 mennesker i kø, og SAS ansatte hadde store problemer med å booke folk om pga svært fulle fly. Jeg trakk Gold kølapp og ble plinget fram med en gang. I det jeg skal til å få hjelp, så tikker det inn en sms om at jeg er booket om med KLM til Amsterdam og Aer Lingus videre til Dublin. Var da bare å rusle bort til KLM skranken og hente boarding pass. Fikk også kvitteringen som viste at SAS betalte nærmere 6000,- for denne enveisbilleten, KLM strekket var i Business (opprinnelig booking i SAS Plus). Kom frem til AMS og kom inn i loungen hvor jeg fikk jobbet noen timer. Kom frem til Dublin ca 3 timer senere enn planlagt, men det er innenfor med tanke på utfordringene.

15. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Har bare hatt to turer med SK etter rekvalifisering til EBD, men har ikke opplevd noe som helst endring fra når jeg har fløyet som EBG. Det virket ikke som at de hadde oversikt over hvor sine EBD satt: "Å ja, du har et sånn Diamond-kort. Da betaler du ikke for drikke. (bortsett fra alkohol på innenriks)". Blir nok imidlertid plenty av muligheter til å se om dette bedrer seg utover høsten. :)

16. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Har 110 turer som EBD de siste 10 månedene. Skille kom i vinter en gang hvor de plutselig var mye mer obs på hvor EBD sitter. Random Guess er at de vet det 8 av 10 ganger for min del. De gangen de har gått skeis er gjerne på veldig korte ruter.

17. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Da satser vi på at jeg traff de 2 av 10 hvor de ikke har kontroll (selv om dette ikke var på utpregede korte ruter - nemlig TOS-OSL). :)

18. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Crewet er nå også stadig oftere observert med iPAD i hånden, det kan jo bedre sakene :)

TOS liker dette
  19. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,702
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har de siste 3 ukene hatt 10 flygninger mellom OSL og ARN i Go og jeg opplever at de vet godt hvem jeg er og at jeg er EBD.

På innenlandsflygninger reiser jeg bare i Plus og den eneste gangen jeg har opplevd "diamant"-oppmerksomhet var i et Cityjet fra BGO til OSL ....
    CRJ900 er deilige og nye stillegående fly .....og positive og smilende crew ....

jayeff liker dette
  20. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke sett en eneste iPad, har 9 SAS-flyvninger siste 13 dager...

Og jeg har fortsatt 50/50-statistikk på hvorvidt de vet at jeg har diamant fra før eller jeg må vise diamantkort, alternativt at de må løpe flyet rundt for å finne den derre lista. Og noen tilfeller hvor de roper ut "Han her sier han er diamant, er det riktig a?", "Nei, der tar du feil, du kan bare få en drikke gratis som diamant, men greit du skal få to i dag" og lignende.

Mulig det har noe med at jeg er 21 år å gjøre.

kiev, Petter B-C, mathiasfe and 2 others like this.

Del denne siden