Som EBD har vi nå fått tilgang til Lounge ved ankomst også. Ok å stikke innom CPH for en matbit og dusj ved dagstur. Men om jeg ankommer OSL fra utland, hvor går en for å komme til SAS-Loungen på utland om en har lang ventetid på innenlandsfly? Om det er gjennom security/transfer må en kanskje vise boardingpass?
Varierer på hvilken side du ankommer til OSL men du kan som regel gå ned til avgangshallen. De som gnåler om connecting Norway viser veien. For gøy spurte jeg om lounge og da ble de litt satt ut
Avgangshallen for utland mener du? Eller bare igjennom Connecting Norway og så fra innland til utlandsavgang? En må jo uansett ut igjennom toll og hele runden igjen når en skal tilbake til innenriks. Men er kanskje verdt det hvis en har lang layover på OSL. Er jo litt stusselig i lengden å henge i innenriksloungen.
Utenriks ja. Jeg har gått der et par ganger ved ankomst, men ikke ofte. Har ikke testet slusene ved ankomst..
Det som er bra nå er at dragene på utlandsloungen ikke kan gjøre seg vanskelige nå om man kommer utland-innland etter Connectiong Norway er i gang.
Kommer man inn på Gull-loungen når man kommer fra utland og har connection innenlands? Sist jeg prøvde gikk det fint inn i den vanlige men i Gull stod det "wrong booking class" i automaten (plus saver billett på alle segmenter).
Hvis du hadde plus saver, så kom du vel fra interkontinental flyvning? Da har både EBG og EBD lounge-tilgang (selv om det vel strengt talt ikke spesifiseres hvilken lounge...). Ved connection fra ikke IC-flyvning, så vil jeg vel som utgangspunkt tro at det er innenlandsloungen som gjelder, selv om det vel er et åpent spørsmål for EBD ettersom det vel ikke spesifiseres hvilken lounge man har adgang til ved ankomst fra utenlands. Å så mye lettere dette er på mer logiske oppbygde CPH.
EBD har tilgang på utenriks etter min erfaring. Har gått rett inn tidligere med billett innenriks videre (neste dag).
Enormt positiv opplevelse fra CPH til BGO her om dagen. Satt i Go, og purser kom med håndhilsen og ønsket meg velkommen ombord, for så å dytte en mengde snacks min vei vederlagsfritt.
Gikk i Scandinacian lounge på CPH ved ankomst fra Oslo. Bip: Feilmelding. Viste diamantkortet til dragen og hun ønsket oss velkommen og bare viftet oss forbi. Ved retur OSL dagen etter gikk vi på connecting Norway og rett i gulloungen. Ingen feilmeldinger whatsoever. Så vår erfaring er at ja, man kan gå i gold lounge.
Hoi, Fløy SK1460 i dag CPH-OSL, Fikk ikke endret fly på tross av IRR-OPS, Fløy i rotten Q-class, men allikevel ganske kostbar. Ombord fikk jeg en Coke, men måtte betale for chips---- Er dette Diamond service på en rotten fredag?
Har nå prøvd igjen og nå kommer jeg inn i gull på innreise fra utland. Det er mulig systemet ikke hadde fått med seg statusen de to gangene tidligere jeg ble avvist. Fikk gull og reiste to turer etter det med bare en ukes mellomrom.
SK208 KRS-OSL: Morgenflight. Spør purser om en flaske vann. Nei det har vi ikke ombord. Jaha? Det var jo rart? Lukter BS og attitude umiddelbart og kontrollspør ei av de andre flyvertinnene i et øyeblikk ho ikke er under oppsyn av purser. Ja slike ting er i bakre bysse sier ho med et smil. Sjokoladeflight eller ikke, morgenservice eller dagservice, diamond eller ikke diamond, gratis vannflaske eller 25 kr vannflaske: Veldig uvesentlig. Men finner meg fankenmeg ikke i å bli jugd til! Ble stille i andre enden av røret hos SAS når jeg ringte for å si ifra, etterfulgt av flittig notering.
CPH-OSL i går.. Satt på rad 1 og hørte at Station 1 snakket med Station 2 via telefon og minnet de på at de hadde diamanter på sete 11A,11F og 9A etc (SAS Go).. Så mulig gutta/jentene "baki der" opplevde noe diamant-service.. I sure as hell didn't..
Er litt for stor variasjon på servicen på denne ruta synes jeg.. Alt fra personlig EBD servering i Go til nektet muffin i Plus.