Opplever dere noen "diamant" service?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 27. juli 2015.

  1. Torkjell Andersen

    Torkjell Andersen Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Ble diamant i august, og med 30+ flights siden da, har jeg merket lite/ingenting til noe særskilt service ombord. Reiser stort sett bare i PLUS, så gratis drikke elle ikke er jo aldri et tema. Men for ett par dager siden, ble det en liten "test" om diamant-statusen er noe verdt. Var en tur på Sunnmøre, og uværet gjorde at planer begynte å falle fra hverandre. Min opprinnelige rute hjem på ettermiddagen var AES-OSL-TOS-SOJ. Men rakk ikke flyet til OSL pga uværssein ferge. Reisebyrået booket meg da om til AES-TRD-TOS + hotell i TOS, og deretter TOS-SOJ dagen etter. Surt å ikke få komme hjem samme kveld, men shit happens.
    Verre var det med en jæ....tight connection i TRD. Bare 20 min. Men med kun håndbagasje krysset både jeg og reisebyrået fingrene for at det skulle gå bra. Vel plassert på AES, var det bare å vente på maskinen som kom fra BGO. Oops...ny tid på skjermen. 20 min forsinket! OK, en kjapp turnaround, kombinert med god medvind til TRD, ga "hope in an hanging snore". Men dette kom til å bli svært spennende. Anyways, pushback fra AES 23 min forsinket. Med angitt flytid, ville vi lande 7-8 min før min neste avgang. Var tidlig av flyet i TRD, og småsprang inn i terminalen. 6 min til avgang og "Gate closed" sto det på skjermen. Det ble noen f...f....f.... gloser, før jeg fortsatte spurten til gate. Flyet sto ennå ved gate. Kom hesblesende til disken. "Der er du" sa damen. "Vi gjør et forsøk på å få deg med". Hun ringte til en eller annen operasjonssentral, og fikk åpnet flighten igjen, slik at jeg kunne boarde. Superlettet gikk jeg ombord. Pushback var 2-3 min etter avgangstid.

    Jeg var glad jeg kom meg med, men satt igen med følelsen av at dette dreide seg mer om flaks, enn status. De visste jo at jeg kom fra AES, og når flyet ville lande. Men å stenge gate viser at de ikke hadde en intensjon om å få meg med. Eller hva mener andre her?
     
  2. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,422
    Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Har egentlig kun positive opplevelser. Runder 130 legs som EBD i år, alt går stort sett som smurt. Har en salig blanding av innenlands, europa og asia/usa. Flydd i Go, plus og business. Både på poeng og for cash.

    Kort oppsummert. Opplever god service. Det er alltid noen som ikke er like vennlige som andre, men sånn er det uansett hvor en ferdes. Alle fordelene som jeg skal få, får jeg stort sett. Feks gratis drikke ombord. Noen ganger må jeg flashe kortet, men det er sjeldnere og sjeldnere. 24timer garanti for å komme med flyet har funket som bare det. Courtesy Upgrade har slått inn 2 ganger med upgrade fra Go til Plus.

    Så er det alltid noen fordeler en "føler" en skal ha, men som ikke står noen steder. Feks dette med å komme med tidligere fly. Skjer en sjelden gang, men det er da tross alt ikke noe jeg har krav på, så da kan jeg heller ikke bli sur om jeg ikke får det...
     
    Stig-Roger, Travellingalf and kiev like this.
  3. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,824
    Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Det er på ingen måte offisiell diamantservice, men ettersom jeg så å si aldri opplever det, føler jeg for å rope det ut her: Jeg fikk ledig midtsete på en så godt som fullstappet SK451 OSL-CPH i morges! Ledig midtsete har jeg maks 1 av 20 flyvninger, selv når flyvningen er halvfull, så jeg er nå overlykkelig - og håper naturligvis at det ikke bare skyldes en vaskekte tilfeldighet.
     
    Insomnia4u liker dette
  4. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ledig midtsete i dag CPH - OSL. Nesten fullstappa maskin. Var med en annen EBD på 1D (jeg på 1F).
     
    Scandipendler and Insomnia4u like this.
  5. Tazoslo

    Tazoslo Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    men hva koster det egentlig å være LITT fleksible? Var i Stavanger på tirsdag, hadde fly hjem 1640. Siste møtet ble avlyst og jeg var på Sola 1415 og greide fint å spasere bort gaten til 1440 flyet. Jeg hadde kun GO billett, men tenkte jeg fikk prøve; Nei Prøvde 1540 flyet; Nei

    1640 flyet hadde et godt belegg, og det må vel uansett være bedre å få folk av gårde tildligere, når det er plass, da har de også mer ledig senere på dagen. 1440 avgangen er uansett billigere enn 1640 avgangen. Synes det blir overkant firkanta....
     
    Insomnia4u liker dette
  6. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,824
    Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Ledig midtsete igjen i går, på SK1472 CPH-OSL, nesten full flyvning. Utrolig! Helt utrolig!
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Velkommen i klubben :)
    Kanskje din fiende i sas har sluttet?;)
     
    Scandipendler liker dette
  8. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,824
    Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tipper vedkommende bare tar ut litt avspasering nå før nyttår, og kommer sterkt tilbake i 2016.
     
    bor_i_en_koffert and TOS like this.
  9. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Ideen er vel at du neste gang skal fly PLUS slik at du kan bytte flight...Så må de veie da; hvor mye er "kanskje 1000kr" verdt sammenlignet med "skuffet FF".
     
  10. Tazoslo

    Tazoslo Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Den ideen kan de ruge så mye de vil på, ettersom jeg eier halvparten av selskapet selv, så er det ikke aktuelt å "flotte" seg med Plus billetter, det blir en gode del penger i løpet av året som heller kan bli med i utbyttet ;)

    MEN spørsmålet står og jeg har fått det noen ganger hos Norwegian, aldri hos SAS. Det er mer aktuelt å flytte alt til Norwegian, enn å begynne å kjøpe Plus hos SAS.
     
  11. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,202
    Likes mottatt:
    114,844
    Bonuspoeng:
    350
    Da var vi på samme flight. Hadde også ledig midtsete i plus.
     
  12. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    236
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    På min siste dag som EBD fikk jeg min første Diamond-"feeling"; under servering kom flyverten bort, og lurte på om jeg ville ha noe gratis å drikke fra trallen siden jeg var Diamond. Tommel opp!
     
  13. Curtizan

    Curtizan Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har vært Diamond siden Juni og nå etter litt endringer osv hos SAS har det siden oktober blitt ganske bra.
    Har i 99% av reisene ledig midt sete og de har det rimelig klart hvem som er EBD eller EBP. Hadde en tur til Beijing i november og kvelden før avreise fikk jeg mail om at vi alle 4 i reisefølget var oppgradert til Plus. Går også som oftest greit å få tidligere fly når jeg kommer til flyplassen noen timer tidligere enn planlagt grunnet avlyste møter osv.

    Ulempen jeg føler nå er at det finnes en Friends & Family kampanje for Diamond og jeg har ikke fått noe kode på mail så jeg venter enda.... Skulle hatt noen billetter til EWR og HKG...
     
  14. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,532
    Likes mottatt:
    5,758
    Bonuspoeng:
    183
    Koden er friends2015
     
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er også EBD og fikk mail om denne kampanjen for en stund siden. I samme mail stod også passord: gotogate
     
  16. AtleSimonsen

    AtleSimonsen EBD

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som vet hvordan man kan sende e-post til denne Eivind Roald med tips til hvordan man skal endre fordelene? Fast Track, prioritert boarding og prioritert bagasje er jo bortkastet så lenge det er mer kø i Fast Track, man slipper inn alle som kommer opp til gaten og bagasje kommer vilkårlig. Da ville det vært bedre med lavere priser eller flere poeng per flight.
     
  17. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,824
    Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Det er definitivt et forbedringspotensiale med hensyn til bagasjehåndteringen, men dette må SAS nesten ta med de aktuelle flyplassene og ground crew. Prioritert boarding mener jeg selv at uansett er nokså meningsløst, men det er mer smak og behag. Når det gjelder fast track, så er dette også litt avhengig av situasjonen på flyplassene. På CPH er SAS' fast track et fantastisk alternativ praktisk talt uten kø, til forskjell fra vanlig security, som må være blant de tregeste i Europa (mest fordi sjelden mer enn halvparten av slusene er åpne). På OSL forholder det seg imidlertid motsatt, ettersom vanlig security stort sett er nokså raskt, mens kombinasjonen av altfor mange med tilgang til fast track og altfor få fast track-sluser gjør fast track til et vesentlig tregere alternativ, især i rushtiden. Her må både flyselskapene og Avinor snart sette seg ned og vurdere hvordan de skal håndtere fast track på OSL, for det er i ferd med å skli helt ut. Etter min mening kan man like så godt avvikle det på OSL så lenge det ikke fungerer bedre enn nå. Men på andre flyplasser, som CPH, LHR og FRA, så kan det være gull.
     
    AtleSimonsen, Tazoslo and kiev like this.
  18. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Bagasjehåndtering fungerer veldig mye bedre nå enn for 1 år siden. Fortsatt enkelte ganger det feiler helt, men får ofte mine 2-3 bagasje først når jeg reiser innenlands nå.
     
  19. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er SAS Stavanger. Har hatt bare dårlige erfaringer med dem.
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Har et par ganger vært grådig og spurt om 2 pils i Go.
    Det har uten unntak godt veldig fint.
    Her om dagen var også en av crew innom flere ganger og spurte om alt var ok osv. Og dette på en 1 times tur til CPH.

    Synes gjenkjennelse og påfølgende service har økt i den senere tid.
     

Del denne siden