Korrekt. Litt merkelig kommunikasjon det der. Vertinnen påpekte det da «retten» ble servert. «this is the suite, but it’s big like a room, so we call it the room”
Røk på tre flasker av denne. Kun halvflasker som tas ombord - og de hadde 4 stykk i kabinen på denne flighten.
En fantastisk fin sake ble også servert. Vertinnen påpekte at dette var svært eksklusivt og at den var umulig å få tak i i Japan. Ikke vet jeg - men godt var det.
Personlig så vil jeg faktisk si at rettene som er i «on demand» menyen - faktisk var bedre enn de som utgjorde hovedmåltidet. en svært saftig burger. Særdeles god ramen og en finfin canelloni
Da var det farvel til NH First for denne gang. Setet er fantastisk. Ble redd opp seng i nabosetet, og fikk altfor lite søvn før ankomst Tokyo - hele to timer klokket jeg inn. ble møtt ved gate av en hyggelig jente som eskorterte meg gjennom halve flyplassen og sørget for at jeg kom meg inn i transitsone. QR koder fra Helse-Norge app ble sjekket, og alt ok. Haneda var som en død flyplass fra fordums tid. Ikke ett menneske å se den første kilometeren jeg gikk.
ANA Suite Lounge er åpen for både F og C passasjerer. Kjøkkenet er åpent og de serverer nudler, ramen, pasta og diverse varmretter.
NH203 til Frankfurt ble 40 minutter forsinket av årsaker knyttet til «operational issues» på FRA. Usikker på hva dette er. kom oss uansett avgårde ca 0120. Da var jeg trøtt. Ikke min favorittkabin på deres B787. Men service er i en annen verden sammenlignet med SK for eksempel. jeg la meg raskt for å sove, og sov vel til og fra i nærmere 9 timer. Hadde nok sovet disse timene sammenhengende i F setet, mens her må man vri og justere litt på posisjon underveis.
Personalet beklaget voldsomt for endringen av flytype på denne flyvningen og at jeg dermed måtte ta til takke med business. «this is not good enough for you mister - we are so sorry.”
I Frankfurt lander det mye stort i perioden 05 til 0630 - og hundrevis av passasjerer skal gjennom passkontroll. her var det kilometervis med køer - fullstendig kaos - og når det da kun er 2 passluker åpne, så forstår man årsaken. QR koder ble sjekket igjen. De ville gjerne se papirdokumentasjon på alt. Skulle trodd at EU immigrasjon kunne scanne EU vaksinasjonspass uten behov for å se en sliten utskrift med samme QR kode på
Frokost i LH Business Lounge som var smekk full klokken 06 en søndag morgen. Nå bærer det nordover på et nesten helt fullt fly
Takk for fint reisebrev og bildene Har bare er par spørsmål. Hvordan fulgte de opp bruk av munnbind på NH flygningen? Var det ok å ikke ha på munnbind mens man satt i setet? Eller gjaldt dette kun når du spiste? Og hva var regelen om natten når du sover, måtte du bruke munnbind da også?
På papiret skal det være på hele tiden med unntak av når man spiste. Det var ganske avslappet vil jeg si. Satt store deler av begge reiser med munnbind på haken. Ingen som kommenterte det. Da jeg la meg dro jeg det også ned for å få puste. Da kabinen var helt mørk var det heller ingen som kommenterte på dette.
«Hva gjorde du i helgen?» «Ikke så mye, var bare i New York og Tokyo en tur, hva med deg?» «…» Takk for et flott reisebrev.
Pto-tip når det gjeld transport til og frå flyplassane i New York; Fly PanAm First! Takk for turen, @bighc!
Takk for turen! Gleder meg til jeg skal omtrent samme tur neste år! Må nok innom TWA hotellet jeg også..
Takk for en herlig inspirerende tur, skulle likt å følge etter. Skal noen dager til LAX i januar og har lett etter ANA F t/r fra LAX de dagene ...
Har en tilsvarende runde i mars med Cathay Pacific. Kjenner det på kroppen. Må bygge opp mye god karma hjemme før den tid…