Oversikt over hvem som tar Amex.

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Helikopter, 02. juni 2015.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Du velger vel stasjon etter å ha trukket kortet, og så får du gå gjennom porten.. Eller har de endret det på nye OSL?
     
  2. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Var lik sist jeg reiste i hvert fall... Du trekker kortet og trykker på stasjonen du skal til, blir da belastet korrekt beløp og porten åpner seg.

    Både NSB og Flytoget tar Amex på automat og NSB tar det også i billettsalget vet jeg, usikker på om Flytoget tar det i betjent skranke...
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    De satser på ærlighet.
     
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel også i teorien mulig med billettkontroll på flytoget. Man bør jo fort kunne finne ut hvilken stasjon du har trykket på som bestemmelsessted, og hvis du da har trykket Lillestrøm og billettkontrollen finner sted på Skøyen, kan du vel ha et problem.
     
  5. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Har det faktisk skjedd?

    På vei til OSL er det vel isåfall bare å ha en bestilling liggende i appen, den blir jo ikke brukt opp før du går av flytoget.

    På vei fra OSL er det jo litt vanskeligere.
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Har over årene reist en del med flytoget, men aldri opplevd kontroll på avstigning fra tog fra Gardermoen. På tog til Gardermoen blir man jo automatisk kontrollert.
     
  7. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Men kun på om man har billett, ikke fra hvor. Systemet er tydeligvis basert på ærlighet som du påpekte tidligere.

    Hvis man f.eks. pendler Drammen - OSL noen ganger i uken/måneden kan man kjøpe en billett Drammen - OSL som han har klar om det (mot formodning) skulle komme en kontroll. Så kjøper man bare Lillestrøm - OSL som man scanner i det man går av for hver tur.
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Og det er sånn man mister et godt og enkelt tilbud med hyppige anganger og gode forsikringer.
     
    Travellingalf and Mbj like this.
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Men... Når du kjøper billett i Drammen, får du da spørsmål om stasjon? ( jeg pleier bare å sveipe og gå). Jeg ville trodd at man ikke hadde noe annet valg enn å kjøpe fra den stasjonen man er på.
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Er forøvrig glad for at et system basert på ærlighet funker, det er litt ålreit at det finnes slikt i en verden som ellers er ute etter å skru en.
     
    Travellingalf liker dette
  11. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Sveiping vet jeg ikke, men på appen kan du velge hvor du reiser fra.

    Ja, veldig bra at dette fungerer. Nå er det vel ikke et representativt utvalg av befolkningen som kjører flytoget. Det jeg ser når det er kontroll i Oslo (spesielt Oslo Øst) på buss/trikk er virkelig ikke bra.
     
    RoadKing liker dette
  12. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Når man bare drar kortet blir man automatisk belastet prisen fra stasjonen du reiser fra...
    Hvis man glemmer å dra kortet før du går ombord har jeg hørt om at man blir belastet helt fra Drammen av vekterne på Gardermoen da de ikke kan vite hvor du kom på
     
    RoadKing liker dette
  13. SAJblue

    SAJblue Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Det er enkelte Joker og flere(alle?) Deli de Luca som ikke tar Amex.
     
  14. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Name it (barneklærbutikk) i Haugesund tok Amex.

    Tester kortet stort sett overalt, men sjeldent det fungerer (utover de plassene jeg vet om fra før), så når det da går blir jeg nesten litt småforvirret, da jeg står klar for å dra det ut igjen. :D
     
    Olelink and Stuttfeiten like this.
  15. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Hei! Mulig dette er tatt opp tidligere, men HandzOn på OSL tar ikke amex lenger. Har snakket med dem ved 2 anledninger 21.des og i dag (16. Jan). De sier de har porblemer med amex om dagen og håper det kommer i orden igjen. Om dette bare er prat vet jeg ikke, men terminalen viser ihvertfall "ikke akseptert" enn så lenge.

    Verre er det at OnePark "reklamerer" med amex merker på alle automatene sine mens de ikke har noen plan for at de skal akseptere det... der står det "kort ukjent"
     
    Helikopter liker dette
  16. Johnnie_Walker

    Johnnie_Walker Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Lagerhaus tar amex
     
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    I dag fikk jeg endelig bekreftet at den lokale Coop OBS Bygg tar Amex (Ålesund). Ikke mye tvil om hvor jeg nå skal handle varer for bryggeriprosjekt, treningsrom og oppussing av soverom.
     
    Nanping and WannaBeFrequentFlyer like this.
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Tommi's burger joint i skippergata i Oslo.
     
  19. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som aner om Maxbo Karihaugen tar amex?
     
  20. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjør de:)
     
    Larsmarius liker dette

Del denne siden