Oversikt over hvem som tar Amex.

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Helikopter, 02. juni 2015.

1. aboerr

aboerr Medlem

Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Larsmarius liker dette
  2. Bolle

Bolle Senior Advisor

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som kjenner noen salgssteder av Ruter-billetter (vanlige 1-timers) i Oslo som tar Amex?

3. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113

Tidligere tok de Amex på Jernbanetorget (bygget med klokke). Men litt knotete for timebillett. Kjøpte årskort der tidligere.

4. MustaPekka

MustaPekka Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Bekrefter at Amex fungerer når en betaler ved utreise OSL. Forsøkte i dag å forhåndsbestille parkering for en uke. Men når jeg forsøker å betale med Amex, kommer denne feilmeldingen:

Noe feilet under betalingen din. Vennligst prøv igjen.

Noen som har erfaringer med dette ?

5. Bolle

Bolle Senior Advisor

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Takk! Skal prøve der. Skal kjøpe inn et relativt stort kvantum, så da spiller det ikke så stor rolle hvor det er

6. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Ble akkurat stoppet av en fra AMEX på Gardermoen (som vanlig). Etter og ha snakket litt med han anbefalte han meg å sjekke ut amexvenn.no

Han kunne ikke forstå at folk reiste rundt bare for å samle poeng men + i boka til han som anbefalte den siden! (selv om jeg alt viste om den).

7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,838
    Bonuspoeng:
    293
    Drivhuset Deli på Olaf Ryes plass i Oslo tar også amex via izettle. God mat og!

8. Noalftol

Noalftol Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har brukt amex på parkering Osl i flere mnd ble nektet å betale med amex 16 januar. Etter det går det ikke å betale med amex på parkering til Osl.

9. Bolle

Bolle Senior Advisor

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Det kan også virke som om det er problemer med Amex på Flybussen (LB2/LB5). Jeg tok kontakt med de og fikk til svar:
    "Det har vært viktig for oss å kunne tilby muligheten til å betale med American Express. I overgang til ny bank 11. januar, ser det dessverre ut til at denne muligheten har falt bort. Vi jobber for tiden med å sjekke mulighetene til å få dette på plass igjen."

10. Scrooge

Scrooge Medlem

Likes mottatt:
    633
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kan bekrefte at Trafikanten (bygget med klokke) tok Amex forrige uke.

Oddvar and Helikopter like this.
  11. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    OnePark tok over driften på OSL ved nyttår. Vet med erfaring at AMEX avtale tar litt ekstra tid enn med Visa/MC. Betalte med AMEX der på mandag og da fungerte det fint igjen.

12. Larsmarius

Larsmarius Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Oppdatert wikien virkeramex.com
    Bare å legge inn om dere har noen tips, akkurat nå er ikke "netthandel" sidene pene, men jeg tar det litt mellom slagene :) Om noen har lyst til endre noe så bare gå på!

RemiWM liker dette
  13. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror det hadde vært bedre om oversikten hadde vært delt inn i områder/fylker, da det varierer veldig om "like" butikker tar Amex. Evt. en kombinasjon der man kan velge om man vil sortere på område eller bransje.

Hvorvidt det er mulig å få til noe slik skal jeg derimot ikke uttale meg om. :)

14. Larsmarius

Larsmarius Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ser for meg at det kansje er enklest å kjøre på med butikknavn/kjedenavn, og så legge inn inndeling etter område under det? slik som feks http://virkeramex.com/wiki/index.php/Lefdal

Nanping liker dette
  15. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,573
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen som tilfeldigvis har noen tips til sykkelsjappe som tar amex? (nettbutikk evt) Vurdere å parkere bilen til våren og anskaffe en cyclocross

16. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,715
    Bonuspoeng:
    183
    Chain reaction cycles tar amex.
    Gmax tar amex gjennom paypal.

17. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Forslag til sted i Oslo man kan kjøpe hårvoks med Amex ? (bortsett fra H&M o.l. og matbutikker?)

18. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    93
    Det blir jo litt smakssak, men om man har en generell oversikt over et geografisk område kan man se f.eks. hvilke elektrobutikker som tar Amex uten å måtte gå inn på hver enkel butikk. Denne listen kan jo bli veldig lang etterhvert, og da er det slitsomt å trykke seg innpå for å se at det kun var Spar i Kautokeino som tar Amex.

Larsmarius liker dette
  19. Larsmarius

Larsmarius Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Poeng, da skal jeg se om jeg lager et alternativ. Det som er gjort på spisesteder er en ok mal?

20. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, akkurat slik mener jeg. :)

Det er ikke ment som kritikk altså, jeg setter virkelig pris på at noen gidder å ta seg bryet med å lage noe slikt som dette. :)

Del denne siden