Pandion erfaringer

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av BergenBy78, 11. des 2018.

1. stakar

stakar Frequent Traveler - EBP

Likes mottatt:
    1,091
    Bonuspoeng:
    93
    Ny (u)offisiell tjeneste for Pandion medlemmer. Har hatt gleden av å teste denne på CPH og ser frem til å oppleve dette på OSL og ARN også.

BMW Pandion Car Service - a new partnership, designed to support our most frequent travelers

We are pleased to introduce BMW Pandion Car Service, a service initiative created to support you during some of the most time critical moments of your journey. Together with BMW, this service is designed to assist Pandion members when facing tight connections or remote gates, when traveling within Schengen through our hubs.

As part of this partnership, three new BMW X7 electric hybrid vehicles will be dedicated to the Car Service at our main hubs:
    • Copenhagen (CPH)
    • Oslo (OSL)
    • Stockholm (ARN)
    The first vehicle will be operational at Copenhagen Airport from 20 February 2026, with Oslo and Stockholm following shortly thereafter. The BMW X7 electric hybrid, offering 5–7 seats, has been selected to ensure a comfortable, discreet, and sustainable experience, aligned with the expectations of our most valued members.

BMW Pandion Car Service is not an official EuroBonus benefit. While we will always strive to assist whenever possible, availability depends on operational conditions and staffing.

2. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,691
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig bra at det utvides. Endelig er buss-helvetet over også på OSL. :cool:

stakar and PederFTime like this.
  3. ReisendeLeif

ReisendeLeif Aktiv Globetrotter

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Har ofte sett at boardinggruppe 0 blir stående i jetbridgen ved boarding på de typiske pendlerrutene (OSL-TRD, BGO-OSL).

Gir det dere noen ekstra (følt) fordel? Så kommer gruppe 1->X og fyller opp, og det blir smekkfullt og trengsel.

Hadde det ikke da vært bedre at gruppe 0 fikk faktisk boarde i ro og fred da det ikke kan være så mange per fly, så kommer resten av oss almuen etterpå?

Last edited: 22. mars 2026
    Abramovich liker dette
  4. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,272
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan tenker du dette i praksis? At først gruppe 0 slippes forbi skranken, og ut på jetbridge, og ingen andre?

Samt at det senere kommuniseres mellom fly og skranke at det er på tide å slippe inn andre i jetbridge, når gruppe 0 har satt seg i setene sine?

Tror i så fall at boarding bare ville ta lenger tid i sum. Istedet for å gå rimelig kjapt og greit idag, særlig på de store innenriks rutene.

5. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,084
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes jo det er en uting generelt at man blir sluppet inn i jetbridge når det ikke er klart til å gå helt inn i flyet. Da kan man likså greit vente i gaten

6. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,691
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring er at tidlig boarding til brua brukes når det er risiko for forsinkelse, gjerne med fullbookede fly.Hvis en kommer i gang og får tatt unna deler av mengden så sparer en kanskje noen minutter.

Selv synes jeg gruppe 0 er helt herlig. På mine turer er det oftere direkte boarding enn at jeg blir stående på brua. Som regel er jeg også alene så da får jeg tid til å slå av en liten hyggelig prat med besetningen også. Pluss at det aldri er noe problem å få håndbagasjen i den lille hylla over 1D-F.

petrate, DJasko, Lillegutt and 11 others like this.
  7. Sykkelthor

Sykkelthor Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke Pandion, men da jeg fløy LH First og hadde connection på short-haul fikk jeg gå om bord mens de fremdeles klargjorde flyet. Men hvor luksuriøst det føltes å få sette seg ned mens renholderne fremdeles holdt på lenger bak i flyet kan jo diskuteres

Ellers så jeg til min store forbauselse på søndag at man nå får gruppe 0 når man reiser med infant, så hvis man ikke orker å fly nok til Pandion men fremdeles vil tidlig om bord må man bare ta med seg en småtass så ordner det seg :D

8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    77,728
    Bonuspoeng:
    293
    Har lagt merke til det på de siste flightene jeg har tatt også. Gruppe 0 er stort sett par med smårolling(er).

Sykkelthor and benjaminbr13 like this.
  9. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,856
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte dette var en mulighet, men viser seg at babyshop, barnas hus, babymagasinet og lignende butikker ikke lever opp til navnet. Så da er vi i gruppe 1. :p

10. Gardintrapp

Gardintrapp Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Noen av dere som ble pandion nå i sist runde som vill dele hvor mye omsetning dere hadde hos SK og eventuelt hvor mange nivåpoeng dere hadde ved oppgradering til EBP?

Mysterio, NoLimit and benjaminbr13 like this.
  11. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    9,701
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden