Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Fortsatt gebyr over 20k pr 30 dager?

2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilket SAS MC har du benyttet på Vipps? Jeg trodde ikke det gav EB..

3. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har Premium.
    BlurImage_14-9-2017-0-28-12.png

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Spørsmålet er så, hvordan ligger vi an med Android for oss som liker å kjøpe hele epler?

NoLimit, joaenzo, Oddvar and 5 others like this.
  5. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, 1%.

6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Bildet ditt viste Payr. Jeg lurte på Vipps.

7. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    BlurImage_14-9-2017-10-41-14.png

wilco liker dette
  8. andersand

andersand Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    dnb mc gir på payr
    sas mc gir på pay og vipps (men 15 vs 20 hos dnb)

ja de har gebyr over 20k, men overlever det, 1% er jo 1k, for da i teorien 20k poeng, så fair nuff.

9. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan regnet du deg frem til det?

10. andersand

andersand Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Payr tar 1%
    1% av 100k er 1k
    max per mnd er 100k
    poeng opptjening med dnb mc saga plat? whatever jeg har er 20/100

max du kan få "gratis" per mnd er da 20k, aka 4k EB

Jeg bare tester ut konseptet litt nå for å se hvordan det er i praksis. I dag klarte appen å lese sykt kukete kid nr, det var verdt de 48 spenna iaf...

indahla liker dette
  11. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som opplver at det kan ta tid før betalingen faktisk går gjennom, selvom Payr sier at den har gått gjennom? Betalte en faktura den 12/09, mottaker har ikke registrert betalingen enda og pengene er heller ikke registrert ut av kortet enda.

12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har lest tidligere at det tar en ekstra dag. Så man bør legge inn betalingen dagen før forfall på regningen, ikke samme dag.

13. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    "Det ser ut til at det har gått et sikkerhetsvarsel på kortet ditt, mest sannsynlig på grunn av beløpets størrelse. Jeg gir beskjed nå om at det er ditt eget bruk :) Da vil det nok være i orden innen 10 minutter"

Hadde problemer med DNB + payr i dag, andre gangen dette skjer. De løser jo feilen raskt på chat, men greit å være obs på hvis en transaksjon ikke går igjennom. Kommer nok til å skje igjen neste måned på samme tid :)

14. Fideco

Fideco Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg får bare betalt med SAS MC premium max 4000 pr. 7 dag. Legger jeg inn etter 96 timer feiler betalingene.

Jeg har maxet ut 4000 pr 7.dag siste 30dager (16.000 kr) (17.august-14.september).
    Da jeg prøvde legge inn ny betaling på 4k med forfall 21.sept. før den 17. fikk jeg transaksjonsgebyr, når jeg legger den inn nå den 18. blir det ikke regnet gebyr.

15. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer, gebyr beregnes etter når betaling legges inn, ikke etter når forfall er. Jeg finner det best å bare betale samme dag som jeg legger det inn så er det litt lettere å holde oversikten. Tror de har noen bugs der uansett, typ at hvis du legger inn en betaling over 20k så beregnes det gebyr av hele beløpet, ikke automatisk fritak for de første 20k. Så det kan lønne seg å dele opp gigantisk regning i flere deler (en på 20k, og en på resten)

16. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg la inn en regning på 11700 igår. Delte den opp i 3900 hver 4. dag framover. Det gikk fint (SAS MC Premium)

bor_i_en_koffert liker dette
  17. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,705
    Bonuspoeng:
    293
    Vær obs på at betalingene plutselig kan feile ved forfall helt uten varsel. Mine ble trukket og så refundert dagen etter. Payr stilte seg helt uforstående og skyldte på SEB. Jeg mener det ikke hadde noe med SEB å gjøre da pengene faktisl gikk ut av konto. Da ga jeg opp Payr.

18. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Her er svaret jeg fikk fra Payr

Beklager at det har tatt litt tid for meg å svare deg. Jeg har undersøkt hele saken med hjelp av flere kolleger og det er dessverre en bug i systemet som gjør at du får transaksjonsgebyr på dine betalinger. Vi har varslet videre til vårt produktutviklerteam, så håper jeg at de får sett på saken så raskt som mulig. Men jeg har dessverre ikke noe forventet tidspunkt på når en eventuell løsning blir implementert i appen.

Det vi har kommet frem til er den beste løsningen for deg nå, er at du kan slette de planlagte betalingene(som har fått transaksjonsgebyr) og vente til de tidligere betalte beløpene uten transaksjonsgebyr har løst seg opp (30 dager), før du legger inn de "nye" regningene i appen. Da vil ikke det tilfalle noe transaksjonsgebyr på de betalingene.

Håper du får en riktig fin helg!

19. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Kom over en annen bug i dag. Fikk sms fra payr om at en betaling hadde feilet pga feil kid. Greit nok, men de burde jo verifisere kidnummer når brukeren taster det inn!

Nå var dette en betaling på 80.000 også, som er reservert på kredittkortet og sperrer slik at jeg ikke får betalt regningen før reservasjonen går ut :-/

Mon tro om det er en bra anledning til å øke grensen på kredittkortet ;-)

20. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,301
    Bonuspoeng:
    113
    Med andre ord kjøper man Eurobonus poeng for 5 øre pr poeng da ....og det er jo en billigere løsning enn å kjøpe dem for "trumf-penger" da blir det vel rundt 10 øre hvis du kjøper dem i "bonusperioden".

Del denne siden