Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Har de forandret vilkår, har sjekket men finner ikke noe om det?

2. kimananda

kimananda Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Nå var avgiften borte. Tror man kun kan legge inn fakturaer for 20k pr.30 dager avgiftsfritt uavhengig av forfallsdato

3. Franco63

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Avgiften er ikke borte hos meg og jeg ligger langt unna 20k på 30 dager.

4. kimananda

kimananda Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Kontakt de, mulig det er en liten bug

5. RICA

RICA Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Noen av dere som vet hvordan de beregner per 30 dager? Er det dato til dato eller f.eks. første til siste dag i mnd? Ble ikke helt klok på når avgiftene plutselig dukket opp...

I tillegg lurte jeg på om noen av dere har blitt belastet rente av DnB MC (gold eller platinum) fra betalingen skjedde. Ref disk lenger oppe om at det ble ansett som et kontantuttak. Forsøkte å spørre DnB, men de var rett og slett usikre.

Min strategi har vært å legge inn nå DnB MC og ta mest mulig der for å få 20p/100nok, deretter SAS MC for å få 15p/100 nok (20p/100 nok er jo fremmed valuta om jeg husker riktig) og vurderer Shell MC som nr. 3.

6. Franco63

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Har vært i kontakt med de nå og de regner fra dato til dato 30 dager. Legger du inn mer en 20 tusen kr 30 dager frem i tid lår gebyret inn, men hvis du prøver og slette de regningene som utløste gebyret så forsvinner ikke gebyret for selv om du har slettet den regningen frem i tid som utløste gebyret ligger den inne i systemet( BUG)
    De skulle skrive en artikkel om det senere på support sidene sa de.

RICA liker dette
  7. n0gga

n0gga Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Hva mener du? Får du ikke Trumf-poeng for transaksjoner gjort via Payr? Fikk min første trumf-utbetaling etter Payr i dag, og da klokket jeg inn over 200 trumfkroner ved hjelp av forbruket på kortet.

8. RICA

RICA Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Takk! Veldig oppklarende :)

9. Franco63

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Så selv om du har slettet den så ligger den inne i systemet til Finanstilsynet og det var vist ikke bare og bare og slette det. Dens system ser du har lagt inn og passert 20K grensen PR 30dager, men det skal komme en oppdatering på det senere men de viste ikke når. Som de sa til meg de ble først klar over det idag. Så pass på og ikke overskride 20K frem i tid og heller legg inn når det skal betales:oops::mad:

10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ringte Ikano (Shell) og de sa man ikke fikk Trumf på Payr.
    Men det stemmer ikke for jeg har fått 199,- i Trumf idag =)

11. n0gga

n0gga Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Du må aldri ringe angående slike ting, med fare for at hele korthuset raser sammen!!!:p

Spurs, Are, Dash and 10 others like this.
  12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Tar selvkritikk =)

PS: Det bør vel egentlig ikke rase sammen. Det er jo Payr som tar regningen (på MC fee) og den som sendte regningen får jo alle sine penger så egentlig ingen grunn til at vi ikke skal få bonuspoeng ved bruk av Payr.

13. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Ligger det en 4000 kroners grense på MC i PAYR?
    Jeg hadde dette problemet med Vipps, og det var fordi Vipps blir betraktet som kontantuttak. MC har en grense på 4000 på kontanter innenlands.
    Man får heller ingen EB opptjening med MC og Vipps.
    Om Payr blir ansett som kontantuttak så får man vel ingen EB med MC der? Da ser jeg ingen hensikt med å bruke Payr vs nettbanken.

14. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Om du leser litt i denne tråden så ser du at 4000 kroner per fjerde dag IKKE er en generell grense for Mastercard, men det er en grense for SAS Mastercard.

Om det er SAS Mastercard du snakker om så har i hvert fall jeg fått Eurobonus-opptjening med både Vipps og Payr og andre her i tråden har rapportert det samme med DNB Mastercard og Shell Mastercard for Payr.

SAJblue and Omaniac like this.
  15. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    OK, jeg ringte DNB da jeg ikke fikk betalt en regning med Vipps, og han sa at grensa var 4000 som var MC sin grense for kontantuttak. Han spesifiserte ikke SAS eller ikke. Han var helt klar på at EB ikke ble gitt ved bruk av Vipps.
    Jeg har et par regninger liggende i Payr. Får se om de går gjennom selv om de er over 4000 kr.

16. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Kan bekrefte at man får EB med SAS Mastercard hos både Vipps og Payr, man får IKKE EB med DnB Mastercard SAGA hos Vipps, har nettopp testet Payr, men kan ikke bekrefte enda. 96 timers regelen gjelder kun med SAS Mastercard.

17. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vet ikke hvordan det er med Vipps og DNB Mastercard, men jeg betalte i hvert fall nettopp en regning på 10.000 via nevnte kort og Payr, og det gikk (fortsatt) helt fint.

18. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    DnB Mastercard er det ingen begrensning på, hverken intervall eller beløpsgrense, men kan noen bekrefte at man får EB med Payr?

19. andersand

andersand Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    dnb saga mc, gir EB med payr, har hatt hundre k igjennom nå siste mnd, snart drar jeg igjennom 100 til :eek:

har bevis, ref kontoutskrift.

Last edited: 13. sept 2017
    Xflipper liker dette
  20. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    SAS MC (World traveller) gir EB på Payr.

Del denne siden