Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,801
    Bonuspoeng:
    183
    Eg betalte 10.000 og 6.500 med Shell Mastercard på same tid. Det var ingen problem.

2. Brunello

Brunello A heart's a heavy burden

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Merkelig. Jeg bruker DNB Saga MC med 20 EB/100 kr., samt SAS MC Premium (eller hva det nå heter). 4000,- på det ene gikk glatt, neste 4000,- på det andre ble avvist. Får kanskje skaffe meg Shell MC.

3. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg scanner de med ipad, og så må jeg som regel justere forfallsdato manuelt. Har hendt at den ikke får med seg kid også. Jeg betaler med DNB Saga Mastercard, og første betaling gikk fint, deretter var det stopp. Viste seg at de flagget det som mulig misbruk, så jeg måtte ringe DNB og be de åpne for transaksjoner. Har nå betalt rett under 100.000 med payr, og blir 100.000 neste måned også (restskatt).

Største transaksjonen min var på 90.000 kr

Hvilke(t) kort har du forsøkt med, og hva får du av feilmelding? Hvis det feiler så får du en referanse, og du kan kontakte payr support for å få mer info. De svarte meg ganske raskt da jeg hadde et problem.

Brunello and petterel like this.
  4. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    DNB har nok blokkert transaksjonen fordi det var mistenkelig, SAS MC har ifølge tråden her en begrensning på 4000 per 96 timer.

5. Brunello

Brunello A heart's a heavy burden

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp. Fikk telefon fra DnB nå. De passer på. Blir litt slitsomt om de skal sperre kortet for hver betaling.

6. TigerTravel

TigerTravel Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Kan bekrefte at SAS MC har limit på 4000 hver fjerde dag, men da blir i det minste all restskatt betalt innen fristen slutten av september.

7. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Det er visstnok bare den første gangen. Deretter skal den være hvitelistet.

8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig noen har skrevet det tidligere i tråden men jeg fant ikke noe.
    Kan noen bekrefte at de har fått Trumfpoeng ved bruk av Payr og Shell MasterCard?

9. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,986
    Bonuspoeng:
    113
    @einn Noe fremdrift på eFaktura implementering? Merker det er en liten baug og hente ut faktura for å betale i Payr.

10. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    Sliter litt med å forstå gebyrreglene...

Til og med 21. august hadde jeg betalt 11000.
    Når jeg nå forsøker å legge inn nye 10000 med forfall 22. september får jeg lagt på 100kr i gebyr. Slik jeg forsto det så skulle "kvota" tilbakeføres 30 dager etter belastning, slik at jeg 22. september skulle ha fått tilbake de 10000 i kvota for gebyrfri bruk?
    Er det noe her jeg ikke forstår eller tilbakestilles ikke kvota før jeg bikker oktober?

Noen som har erfaring eller svar?

11. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig den ser på siste 30 dager fra i dag selv om det er forfall frem i tid. Det kan jo være en logisk tankegang all den tid du kan legge inn flere fakturaer frem til 22. Sept.

12. n0gga

n0gga Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Hei godtfolk.
    Noen som kan svare (helst utviklerne selv) på om det virkelig stemmer at jeg kun kan betale 20.000,-/mnd gebyrfritt? Mener bestemt å kunne lese i vilkårene for en uke siden at det var 20.000,-/uke, med maks 50.000,-/mnd?
    Marius.

13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,704
    Bonuspoeng:
    293
    Eller så kan du bare lese faqen

Franco63 liker dette
  14. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    20.000/mnd er ganske bra for gebyrfritt synes jeg. Dekker de månedlige regningene til de fleste, og de månedene man har behov for mer så er det fortsatt rimelige poeng å betale for. Etter at de har kommet i gang og tjener penger så kan det jo være at dette blir hevet, for nå må det jo være et ganske stort tapsprosjekt.

indahla liker dette
  15. n0gga

n0gga Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Joda, er helt enig i at 20k gebyrfritt er bra. Ikke så mye å snakke om angående gebyrene, for dersom man ikke realiserer poengene (med shell MC) så får man vel nøyaktig like mye i trumfbonus som man betaler i avgift.
    Spurte rett og slett siden jeg mener å ha lest når jeg registrerte meg at man kunne betale 20k,-/uke, har ellers lest vilkår og FAQ.

16. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som vet om det gis EB poeng på DNB Mastercard Gold med Eurobonus ved bruk av Payr?

17. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,357
    Bonuspoeng:
    113
    Siden dnb saga mc med eurobonus gir poeng så ser jeg ingen grunn til at dnb mastercard gold med eurobonus ikke skal få det også

indahla liker dette
  18. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Merkelig!
    Prøver og legge inn en faktura nå men blir belastet med transaksjonsgebyr enda jeg ikke har passert den gebyrfrie grensen på 20000kr PR 30 dager.
    Har heller ikke passert 4000kr på 96 timer regelen.
    Er det andre som har det samme problemet?

Last edited: 09. sept 2017
  19. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen som forstår hvorfor SEB MC og DNB MC gir EB-poeng ved bruk av Payr mens Shell MC ikke gir Trumf..?

20. kimananda

kimananda Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, samme problemet her

Del denne siden