Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. flexitravel

flexitravel Medlem

Likes mottatt:
    184
    Bonuspoeng:
    43
    La inn 7 fakturaer på Torsdag som alle er betalt som normalt. Problemene de hadde i slutten av Mai/Begynnelsen av Juni skal være ordnet opp i skrev de.

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,082
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har 2 betalinger fra 3. juni som står "til betaling", 4 fra 8. juni som står "til betaling" og en fra i går. Den fra i går er grei. De fra 8. juni er forsåvidt også greie. Men de to fra 3. juni, de har tatt litt lang tid, merker jeg..

Greit at jeg alltid bare betaler regningene med en gang de kommer inn, så det er lenge til betalingsfristen.

3. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    La du inn betalingen på fredag eller i forkant med betaling den 8.?

4. holmen

Likes mottatt:
    64,082
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har jeg dobbeltsjekket med Shell MC, og regningene mine er faktisk betalt.

Det er en feil i appen som gjør at de står som "til betaling" og ikke har fått ny status "betalt". (Jeg har vært Beta-tester de siste to ukene, kan ha en sammenheng)

Har meldt fra til Payr om dette, skal si fra hva de svarer.

5. Joffer

Joffer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Hvilket punkt fant du det i?

6. Naalaiveggen

Naalaiveggen Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Så vidt jeg har forstått betyr ikke det at summen er trukket fra kortet at pengene faktisk er sendt mottaker. Kredittkortet sender penger til Payr som igjen betaler mottaker.

7. holmen

Likes mottatt:
    64,082
    Bonuspoeng:
    293
    Okai.. Da skal jeg se om betalingene har kommet til mottaker.

EDIT: Stemmer som @Naalaiveggen sier.
    Betaling er ikke mottatt i andre enden.

8. Naalaiveggen

Naalaiveggen Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Og det er vel akkurat der at det har vært/er krøll med underleverandøren til Payr....

9. toyboy

toyboy Nytt Medlem

Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    Kan noen bekrefte at det fungerer for betalinger som legges inn nå? Lite lysten på å dytte inn haugevis med betalinger hvis de ikke kommer fram til mottaker.

10. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    mine 2 gikk igjennom. de ble lagt inn fredag og bekreftet mandag.

toyboy liker dette
  11. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93
    Betalinger endrer som regel (litt avhengig av når på døgnet du legger inn betalingen) status til betalt påfølgende bankdag rundt kl 16. Dvs. at betalingene du la inn fredag bør ha fått status betalt i ettermiddag.

12. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg skulle betale en Amex-faktura med Payr. Klarte derimot å taste inn feil kontonummer (er jo ikke KID på Amex). DNB (Amex) sier at kontonummeret ikke finnes. Og at pengene bør sendes tilbake etter et par dager. Shell MC (de jeg betaler regninger med i Payr) sier derimot at pengene er trukket fra kortet og at det ikke er sendt noe i retur. Payr på sin side sier at dette er opp til meg å finne ut av, sammen med Amex (DNB) og Shell MC. Betalingen ble lagt inn 3.juni for betaling samme dag. Det er altså åtte dager siden.

Er det noen andre her som har vært like dumme som meg å sendt penger til feil kontonummer i Payr? Eventuelt noen som har noen innspill? (Bortsett fra at jeg må bli flinkere på å taste kontonummer...)

Last edited: 11. juni 2018
  13. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,804
    Bonuspoeng:
    183
    Eg betalte for mykje ein gong og instansen eg betalte til hadde ført tilbake det overskytande. Betalinga vart då utført 25.01 og 12.03 fekk eg ei henvendig frå Payr der dei etterlyste kontonummeret mitt og ville føre tilbake dette beløpet.

Får håpe det går litt kjappare for deg.

I mitt tilfellet var det berre eit "fillebeløp" på kr 200, og det kan jo ha teke noko tid før denne statlege instansen betalte det ut igjen. Vil nok tru at di sak kan vere noko høgare prioritert.

14. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Det var lovlig treigt får en si. Takk for svar! :)

15. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Et tips er å scr shotte en betaling gjort til det kontonr i payr, hvor du da bare får OCR-softwaren til å plotte inn kontonummeret for deg. Så lager du tre betalinger á f eks 1 kr, som du bare har liggende og redigerer når du skal betale regningen.

SuperVC10, ejoa, joskje and 2 others like this.
  16. Snacky

Snacky King's Advisor

Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    La meg gjette, refusjon av differanse på kontrollgebyr offentlig kommunikasjon!? ;)

Snacky

17. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg la de inn en uke før, men med betaling 8. juni. De ble betalt i går, 11. juni. Jeg snakket med Payr og de sa at betalinger med frist fredag alltid betales mandag, selv om de er lagt inn før. Det var jeg ikke klar over.

DanH liker dette
  18. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,804
    Bonuspoeng:
    183
    Ikkje heilt, var vel heller kontrollgebyr på privat kommunikasjon. Politimannen som sto med laser var sopass triveleg at eg tenkte eg kunne sponse julebordet deira med kr 2450 i staden for kr 2250.

drsyk, Flight Cancelled and joskje like this.
  19. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er absolutt nyttig info!
    Selv legger jeg aldri inn regninger med betaling frem i tid og betaler alle regninger med minst noen dager margin før forfall.

20. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke for å være dum, men jeg trenger litt oppklaring. Hva er argumentet for å legge inn betaling en uke før forfall, og legge betalingsdatoen senere?

Mulig jeg har misforstått noe, men det trekkes (eller reserveres) vel fra kortet når det legges inn? Det tar ofte en ekstra (virke-) dag hos Payr, av og til mer. Og man får jo uansett ikke angret betalingen når den er lagt inn.

Selv betaler jeg stort sett alle regninger når de kommer, med litt unntak iforhold til månedsskifter og 30000 kr grense Payr. Greit for meg at de som skal ha penger av meg får de tidlig, pengene er kortest mulig tid i Payr systemet og da kortere tid utsatt for potensielt trøbbel og jeg har litt slakk om de roter det skikkelig til. :)

Så når de rota mye i månedsskiftet mai/juni fikk alle jeg skyldte betalingen sin i god tid likevel.

NotValid liker dette

Del denne siden