Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. Goskom

Goskom Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Har nettopp bestilt meg Shell MasterCard blant annet basert på mye positivt på dette forumet. Men hvordan er det med gebyr ved bruk av Payr. Ved en regning på kr 44 000. Vil det da påløpe gebyr på hele beløpet eller kun det som er over 30 000?

2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Da betaler du regningen i 2 deler. først 30k uten gebyr. Forutsatt at du ikke har betalt andre regninger siste 30 døgn. Og så se siste 14k med gebyr. Og vil da få gebyr de neste 30 døgnene på eventuelt nye retninger ( og nye 30 dager med gebyr).

DanH, Goskom and Xflipper like this.
  3. Goskom

Goskom Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Flott!! Takk for svar. Greit å være bevisst sånn at det ikke blir unødige gebyrer.

Last edited: 06. juni 2018
    DanH liker dette
  4. VQN

VQN Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som merker at betaling i Payer ikke går med en gang (til forfallsdato som er satt). Registrerte betaling 30.mai med betalingsdato 30.mai og den står fortsatt til betaling. De har trukket penger fra MC kortet. Har ikke fått melding om at de har noe systemproblemer.

5. Naalaiveggen

Naalaiveggen Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Har nettopp chattet med Payr. Det ser ikke ut til at det blir betalinger i dag heller, men det skal legges ut mer info i løpet av dagen. Hvis ikke dette løser seg i løpet av uka så må jeg nesten betale om igjen i vanlig nettbank og så be hver enkelt mottaker om å få tilbakebetalt beløpet fra Payr som de en gang mottar. Kan se for meg at det kan bli mye styr....

6. Naalaiveggen

Naalaiveggen Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Akkuratt dette er heftig diskutert i tråden de siste dagene.....

7. Naalaiveggen

Naalaiveggen Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Ifølge melding fra Payr vil betalinger gå som normalt fra i morgen torsdag....

8. Vetle

Vetle Nytt Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    13
    Som mange av dere vet har vår betalingsleverandør DIBS hatt tekniske problemer, og betalinger som har blitt gjort i Payr har dessverre ikke blitt gjennomført de siste dagene.

DIBS har rapportert til oss at de har fikset feilen, og alle betalinger som har blitt rammet vil bli gjennomført i morgen, torsdag 7. juni. Du vil kunne se oppdatert status på betalingen i din Payr-app fra rundt klokken 16 i morgen. Vi kommer til å sende ut en epost til alle som har blitt rammet med mer info.

På vegne av alle i Payr vil jeg si at vi synes det er utrolig leit at dette har skjedd, og at det har rammet dere som er trofaste brukere av Payr. Vi kommer selvsagt til å se på tiltak for å hindre at det skjer noe lignende i fremtiden.

- Vetle i Payr

Last edited: 06. juni 2018
    drsyk, DanH, TigerTravel and 7 others like this.
  9. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    I alle andre sammenhenger ville dette ført til ramaskrik og forumposter fulle av ukvemsord. I stedet blir det nesten tatt i mot med et skuldertrekk og sympati. Det sier vel det meste om hvor høyt Payr står i kurs blandt den jevne forumbruker her inne.

10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Har lagt inn regninger for 35.000,- i kveld så da får vi satse på at Payr har fått kontroll på sakene :)

11. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,859
    Bonuspoeng:
    293
    Nja, når du har restskatt som skal betales før månedsskiftet for å slippe renter så er det ikke bare et skuldertrekk.

Skal vel lete lenge etter å finne betalingstjenester som er så lite til å stole på. Får håpe Finanstilsynet kommer snart på banen. Når de i tillegg benytter tjenester fra DNB, som heller ikke er kjent for å ha tjenester som fungerer 24x7.

Siden de har såpass lite kunder, så blir det lite ramaskrik i pressen.

VQN liker dette
  12. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde også restskatt, men den ble jo betalt tidlig i måneden. Alle regninger blir stort sett betalt når de kommer, og da er ikke slikt krise. Trekkes jo uansett fra kredittkorta med hyggelig kreditttid. :)

Har fortsatt tilgode å trykke på den betal på forfall greia. :)

13. Swaggertarian

Swaggertarian Sunnfjording

Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Nokon som veit om det har gått betalingar i Payr i dag?

14. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,137
    Bonuspoeng:
    93
    Status på betalinger i appen blir oppdatert rundt kl. 16, så vi får bare vente i spenning og se :rolleyes:

Swaggertarian and NoLimit like this.
  15. Swaggertarian

Swaggertarian Sunnfjording

Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for info

16. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Eventuelt kan man jo logge seg inn hos de det er betalt til og kanskje se det der. :)

De har ihvertfall fått gjennomført betaling lagt inn 1.6 for meg. Den har dukket opp hos Nordnet idag, så noe er ihvertfall betalt. :)

Swaggertarian liker dette
  17. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,137
    Bonuspoeng:
    93
    Da står de som betalt hos meg :)

18. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    93
    Vel, da er ting markert som betalt i appen selv om det ikke er registrert hos mottaker. Kanskje det er håp om at det tikker inn før helgen... :p

19. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,489
    Bonuspoeng:
    113
    Min regning er betalt og mottatt som normalt idag.

Det er stort sett kun vanlige banker som viser pengene i det øyeblikket de er på konto. Diverse kredittkort og "Mine sider" er notorisk sene med å oppdatere seg, selv om pengene er på konto ca kl 15.30. Payr overfører ved siste kjøring ca 13.35.

20. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg syns f.eks. Ikano (Shell MC) bruker veldig lang tid på å oppdatere oversikten sin.

Del denne siden